انتخاب سایز شلوارک ورزشی مردانه
راهنمای انتخاب سایز شلوارک ورزشی مردانه به کمک جدول

سایز شلوارک ورزشی مردانه اگر به درستی انتخاب نشود، می تواند بر عملکرد و میزان بازدهی بدن ورزشکار تاثیر بگذارد. به طور کلی، انتخاب سایز شلوارک ورزشی مردانه به اندازه ای مهم و حائز اهمیت است که می تواند بر نحوه ی انجام اصول تمرینات تناسب اندام شما تاثیر گذار باشد. حتی اگر اهل ورزش کردن هم نباشید، باز هم باید سایز شلوارک ورزشی مردانه ی خود را به درستی انتخاب کنید. چون که اگر سایز نامناسب باشد، طبیعتاً تنخور زیبا و جذابی هم نخواهد داشت.

همانطور که می دانید در عصر جدید، ورزش و تناسب اندام با زندگی بیشتر مردان امروزی، عجین شده است. حتی ممکن است این ورزش کردن به یک پیاده روی صبحگاهی در پارک خلاصه شود. از طرفی تمایل مردان به تیپ اسپرت به مراتب در سال های اخیر افزایش یافته است. چون که میزان اهمیت اندام متناسب در بین آقایان بیشتر شده است. پس داشتن یک لباس ورزشی مثل شلوارک ورزشی مردانه از واجبات می شود. حال که تصمیم به خرید یک شلوارک ورزشی مردانه دارید، نیاز است که به نحوه ی انتخاب سایز شلوارک توجه داشته باشید. در این مقاله از تیم فروشگاه ریبون، سعی شده است با راحت ترین روش شما را با انتخاب سایزبندی اصولی شلوارک ورزشی مردانه، آشنا کنیم.

سه عامل تاثیر گذار بر نحوه ی انتخاب سایز شلوارک ورزشی مردانه

سه عامل تاثیر گذار بر نحوه ی انتخاب سایز شلوارک ورزشی مردانه

سایزبندی و تنخور در مدل های مختلف، جنس پارچه و برند های تولید کننده، می تواند متفاوت باشد. پس به هنگام خرید لازم است به سه مورد زیر، توجه داشته باشید:

  • انواع شلوارک ورزشی مردانه: اگر با مدل های متنوعی از شلوارک ورزشی مردانه آشنا باشید، می دانید که برخی کشاله دار و گشاد و برخی اسلیم فیت و جذب هستند. پس در مدل های گشاد نمی توان توقع تنخور جذب وجود داشته باشد. در این حالت فقط کافی است اندازه ی خود را بدانید و مطابق سایز خود خرید نمایید. در مدل های آزاد از شلوارک نگران سایز بندی نباشید، چون که تنخور لباس آزاد تر از سایزی است که در ذهن دارید. فقط کافی است که مطابق اندازه های دقیق خود، اقدام به خرید شلوارک ورزشی مردانه نمایید. اما خرید شلوارک فیت، دقت عمل بیشتری نیاز دارد. چون که تنخورِ این لباس ورزشی کاملاً جذب است و فقط یک سانتی متر اشتباه می تواند حس آزاردهنده ای در شما ایجاد نماید. در این حالت لازم است تک تک اندازه های خود را با شلوارک موردنظر مطابقت دهید.
  • جنس شلوارک ورزشی مردانه: یکی دیگر از مواردی که می تواند در هنگام سایز مناسب در تصمیم گیری شما تاثیر گذار باشد، جنس پارچه شلوارک است. لازم است بدانید در برخی پارچه های لباس ورزشی میزان کشسانی به حدی بالا است که کسانی که سایز لارج می پوشند، می توانند از سایز مدیوم هم انتخاب داشته باشند. در این لحظه بهتر است به آشنایی کامل از پارچه های مختلف لباس ورزشی دست پیدا کرده باشید، سپس اقدام به خرید شلوارک ورزشی مردانه نمایید.
  • برند شلوارک ورزشی مردانه: همانطور که می دانید برند های تولید کننده ی بسیاری در دنیای پوشاک ورزشی مردانه فعالیت می نمایند. برخی از این برند های ایرانی و برخی دیگر خارجی هستند. برند های محبوب شلوارک ورزشی که در سطح بین المللی مطرح هستند، می توان به برند نایکی، برند آدیداس، برند فیلا و مواردی از این قبیل اشاره کرد. اگر تا به حال از برند های مختلفی استفاده کرده باشید، می دانید که هر برند معیار سایزبندی متفاوتی برای طراحی و دوخت محصولات خود در نظر می گیرد. این معیار سایز بندی برحسب میانگین سایزبندی مردم همان کشور در نظر گرفته می شود. پس باید بدانید که به طور مثال، معادل سایز لارج شلوارک از یک برند با مثلاً کدام سایز عددی مثل 36، 38، 40 و مواردی از این قبیل مطابقت دارد. چنانچه در انتخاب سایز، با سبک سایزبندی کشور تولید کننده آشنا نباشید، ممکن است در هنگام انتخاب شلوارک اشتباه کنید.

شلوارک ورزشی مردانه مدل لگ دار 305115

شلوارک ورزشی مردانه مدل لگ دار 305115

مشاهده و خرید

چگونه می توان سایز شلوارک ورزشی مردانه را به درستی انتخاب کرد؟

چگونه می توان سایز شلوارک ورزشی مردانه را به درستی انتخاب کرد؟

  • از فروشگاه معتبر، اقدام به خرید شلوارک ورزشی مردانه نمایید. در فروشگاه معتبری همانند فروشگاه ریبون، سایزبندی شلوارک کاملاً استاندارد می باشد. ممکن است اندازه ی شلوارک در فروشگاه های متفرقه، سایزی غیر اصولی داشته باشند.
  • برای خرید حضوری، بهتر است شلوارک را پُرو نمایید. اما از نظر بهداشتی برخی از فروشگاه های لباس ورزشی مردانه این اجازه را به شما نخواهند داد. پس با توجه به سایز دقیق خود، سایز شلوارک را انتخاب نمایید. در این لحظه بهتر است که با فروشنده ی این محصول مشورت داشته باشید تا شما را در انتخاب سایز بندی درست راهنمایی نماید.
  • برای خرید اینترنتی شلوارک ورزشی مردانه، نیاز به اطلاعات دقیق از سایز خود دارید. در فروشگاه اینترنتی ریبون، اندازه ی هر شلوارک، کاملاً با دقت در یک جدول راهنمای سایز، برای راحتی شما مشتریان گرامی، جمع آوری شده است. می توانید اندازه های خود را با اندازه هایی که در جدول یادداشت شده است تطابق دهید. در این صورت، به یک سایز مناسب برای خود برسید. اندازه های این جدول شامل اندازه ی دور کمر، اندازه ی عرض ران، اندازه ی طول فاق، اندازه ی قد شلوارک و به سانتی متر می باشد. البته لازم به ذکر است که برای خرید شلوارک ورزشی از ریبون، نیازی به داشتن دغدغه سایز بندی نیست. می توانید هر سایزی را که مد نظر دارید در ریبون انتخاب نمایید. اگر بعد از این که بسته به دستتان رسید، از سایز انتخابی خود راضی نبودید، می توانید سایز شلوارک را تا پانزده روز، تعویض نمایید. فقط کافی است قبل از مرجوع و تعویض سفارش، با کارشناسان فروشگاه ریبون تماس بگیرید.

نکات قبل از خرید در رابطه با سایز شلوارک ورزشی مردانه

نکات قبل از خرید در رابطه با سایز شلوارک ورزشی مردانه

  • برای داشتن یک اطلاعات پیش زمینه ای از سایز بدنی خود، لازم است یک نگاه کلی به سایز شلوارک هایی که همیشه می پوشید، بندازید تا سایز کلی، دستتان بیاید.
  • از آخرین باری که اندازه های بدنِ خود را گرفته اید، چه مقدار می گذرد؟ این موضوع در هنگام انتخاب شلوارک بسیار مهم است. ممکن است در زمان کمی، لاغر یا چاق شده باشید و از آن بی خبر باشید. پس قبل از خرید شلوارک ورزشی مردانه، شروع به گرفتن اندازه های خود نمایید.
  • توجه به اندازه های برند های مختلف و معادل سازی با سایز بدن خود بهترین کار ممکن است.
کشور سازنده آمریکا انگلستان اروپا فرانسه استرالیا
سایز s 30 30 65 80 8
سایز m 32 32 70 85 10
سایز l 34 34 75 90 12
سایز xl 36 36 80 95 14

شورتک ورزشی مردانه 305101

شورتک ورزشی مردانه 305101

مشاهده و خرید

نحوه صحیح و اصولی انتخاب سایز شلوارک ورزشی مردانه

نحوه صحیح و اصولی انتخاب سایز شلوارک ورزشی مردانه

در این قسمت، مراحل انتخاب سایز شلوارک ورزشی مردانه را به صورت گام به گام در شرایط های مختلفی که ممکن است وجود داشته باشد، به شما راهنمایی نموده ایم. اگر بتوانید در زمان خرید شلوارک ورزشی مردانه، این نکات را در خاطر داشته باشید، قطعاً با انتخاب سایز مناسب، خریدی لذت بخش را تجربه خواهید کرد.

  • اندازه گیری سایز خود با دقت بالا: لازم است ابتدا با کمک یک متر شروع به گرفتن سایز دقیق خود نمایید. می توانید از یک شخص دیگری، برای داشتن اندازه های دقیق تر، کمک بگیرید. در این مرحله، می توانید حتی با یک متر ساده ی خیاطی که در خانه ی همه پیدا می شود، شروع به اندازه گیری نمایید. لازم است در این مرحله، اندازه ی دور کمر، دور باسن، دور ران، اندازه ی طولی از کمر تا زانو را با دقت بسیار بالا اندازه گیری نمایید. با توجه به این اندازه ها، می توانید به یک سایز کلی از خود برسید. سپس می توانید تصمیم به خرید و سایز شلوارک ورزشی مردانه مناسبی برای خود نمایید.
  • هر برند یک جدول سایز بندی متفاوت: معادل سازی سایز خود بر حسب برند تولید کننده هر کشور می تواند در نحوه ی انتخاب سایز صحیح تاثیر بگذارد. این جدول مطابق با اندازه های بین المللی طراحان لباس ورزشی می باشد. اما در هر کشور ممکن است متفاوت درج شده باشد. پس لازم است یک اطلاعات کلی از برند شلوارکی که تصمیم به خرید دارید، داشته باشید.
  • معادل سازی اینچ و سانتی متر: برخی از برند ها اندازه های شلوارک را برچسب اینچ وارد می نمایند، لازم است در این لحظه اقدام به معادل سازی اینچ به سانتی متر نمایید. چنانچه تمایل به آشنایی با برند های مطرح شلوارک ورزشی مردانه دارید، می توانید مقاله ی فروشگاه ریبون “مشهورترین برند های خارجی شلوارک ورزشی مردانه 2024” را مطالعه نمایید.
  • توجه به میزان کشسانی پارچه شلوارک: به جنس پارچه و کشسانی آن در لحظه ای که می خواهید سایز شلوارک را انتخاب نمایید، توجه کنید. همانطور که در ابتدا گفته شد، برخی مدل های شلوارک ورزشی، می توانند بر حسب میزان کشسانی بالا، برای دو سایز متفاوت مانند سایز 36 و سایز 38 مناسب باشند. لازم است از فروشنده در این مرحله کمک بگیرید.
  • طول فاق: همیشه در هنگام خرید شلوارک ورزشی مردانه، به طول فاقِ آن توجه داشته باشید. به طور کلی طراحان این لباس ورزشی، سه مدل فاق طراحی کرده اند. فاق شلوارک ورزشی مردانه دراندازه ی بلند، متوسط و کوتاه وجود دارد. چنانچه تمایل به پوشیدن شلوارک های فاق بلند دارید، لازم است به اندازه ی فاق به هنگام خرید دقت نمایید تا از خرید خود رضایت کافی داشته باشید.

سایز مناسب شلوارک ورزشی مردانه

سایز مناسب شلوارک ورزشی مردانه

اکنون لازم است بدانید که از کجا می توان متوجه شد که سایز شلوارک ورزشی مردانه به درستی انتخاب شده است. توجه به موارد زیر شما را در مسیر انتخاب سایزبندی درست شلوارک یاری می نماید:

  • سایز کلی: تنخور شلوارک ورزشی مردانه برحسب مدل می تواند متفاوت باشد. همانطور که می دانید برخی مدل های تنخوری کاملاً فیت دارند و برخی مدل های آزاد می باشند. تنخور سایز درست به مدل انتخابی مرتبط می شود. اما به طور کلی برای اینکه بتوان فهمید که آیا سایز صحیح انتخاب شده است یا خیر؟ باید بدانید که تنخور شلوارک نباید نه آنقدری تنگ و چسبناک و نه آنقدری گشاد و آزاد باشد. توجه داشته باشید این موضوع در انتخاب سایز درست، بسیار مهم است. چون که شلوارک ورزشی تنگ، آزادی عمل را از ورزشکار، حین راه رفتن یا تمرین کردن می گیرد. از طرفی شلوارک های گشاد و آزاد هم، ممکن است دست و پا گیر باشد و متناسب با فعالیت ورزشی مورد نظر نباشد.
  • دور کمر: هنگام انتخاب سایز به تنخور دور کمر دقت بفرمایید. به طور کلی در طراحی انواع مدل های شلوارک ورزشی مردانه از کِش در کمر استفاده شده است. اما لازم است از میزان کشسانی کِش کمر هم، برای انتخاب سایز مناسب اطمینان حاصل فرمایید.
  • دور ران: به اندازه ی دور ران برای نشستن و برخاستن راحت، توجه لازم داشته باشید. این نکته را لازم است در نظر بگیرید که انتخاب سایز صحیح فقط مختص به دور کمر نمی شود، بلکه تمامی ابعاد و اندازه های یک شلوارک باید از سایر مناسبی برای سایز بدنی شما برخوردار باشد.
  • قد شلوارک: در کنار توجه به اندازه و سایز دقیق شلوارک لازم است به اندازه ی طولی آن هم توجه کافی داشته باشید. این موضع کاملاً به رشته ی ورزشی و همچنین به سلیقه ی شخصی شما مرتبط می شود.

شلوارک ورزشی مردانه 305090

شلوارک ورزشی مردانه 305090

مشاهده و خرید

اهمیت انتخاب درستِ سایز شلوارک ورزشی مردانه

اهمیت انتخاب درستِ سایز شلوارک ورزشی مردانه

  • اگر سایز صحیح و مناسبی برای خود انتخاب کرده باشید، می توانید از راه رفتن و ورزش کردن نهایت لذت را ببرید.
  • چنانچه سایز شلوارک ورزشی مردانه به درستی و اصولی انتخاب نشده باشد، کارایی خود را از دست می دهد. در این صورت، شما مجبور به خرید شلوارک دیگری خواهید شد.
  • سایز شلوارک باید به گونه ای انتخاب شده باشد که شما بتواند هر حرکت ورزشی را به راحتی انجام دهید.
  • در ورزش کردن، بیش از نیمی از حرکات ورزشی، مربوط به پایین تنه می باشد. پس اهمیت سایز لباس پایین تنه مثل شلوارک و شرتک بیشتر می شود.
  • اگر شلوارک با سایزبندی درستی را نخریده باشید، ممکن است در انجام تمرینات خطایِ زیادی، تجربه نمایید. با پوشیدن شلوارکی که سایز مناسبی ندارید، چون نتوانسته اید تمرینات را به درستی انجام دهید، حتی ممکن است در ورزش آسیب هم ببینید. پس بهتر است نهایت توجه را به اندازه ی دقیق در هنگام خرید شلوارک داشته باشید.

شلوارک ورزشی مردانه مدل سونایی 305081

شلوارک ورزشی مردانه مدل سونایی 305081

مشاهده و خرید

مطالعه کنید: ۶ نکته برای داشتن استایل جذاب با پیراهن سفید مردانه

راهنمای سایز شلوارک مردانه ورزشی

سخن آخر

می توانید با توجه به نکاتی که در این مقاله درج شده است و جدول سایز بندی که در اختیارتان گذاشته شده است، درصد خطای انتخاب سایز اشتباه را پایین بیاورید. لازم به ذکر است که خرید از فروشگاه ریبون به صورت قسطی، بدون هیچ چک یا سفته ای امکان پذیر است. حتی امکان تعویض و مرجوعی تا پانزده روز وجود دارد. می توانید با توجه به این شرایط عالی و همچنین جدول راهنمای سایز شلوارک ورزشی مردانه، خریدی رضایت بخش از فروشگاه ریبون داشته باشید.