استایل گوتیک
استایل گوتیک چیست ؟

استایل گوتیک ، یک سبک لباس پوشیدن است که طرفداران خاصی دارد. در واقع افراد خاصی هستند که این سبک لباس پوشیدن را دوست دارند.

در این سبک لباس پوشیدن از لباس هایی به رنگ مشکی به سبک ویکتوریایی و اکسسوری های خاصی استفاده می شود. ظاهر این استایل ، عجیب و مرموز می باشد. بسیاری از افراد علاقمند به لباس های مشکی مانند کاپشن چرمی مشکی ، شلوار لگ چرمی مشکی ، بوت های بلند مشکی و … این سبک استایل را انتخاب می کنند.

اخیراً این سبک ، طرفداران بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. همین مسئله سبب شده است که تولیدکنندگان ، لباس های مختلفی را برای این سبک تولید کنند. اگر علاقمند هستید با این سبک بیشتر آشنا شوید ، به ادامه مطلب توجه بفرمایید.
پالت رنگی استایل گوتیک

پالت رنگی این استایل

اولین رنگ انتخابی برای این استایل ، رنگ مشکی می باشد. برای استایل گوتیک باید از رنگ های سرد و تیره استفاده نمود و دور استفاده از رنگ های گرم و پاستیلی را خط قرمز کشید. بنابراین رنگ های مناسب این استایل شامل سرمه ای ، زرشکی ، بنفش بادمجانی ، نقره ای و سفید صدفی و … هستند. اما تأکید اصلی بر روی استفاده از رنگ مشکی می باشد. لباس های مشکی بسیار شیک و زیبا هستند و شما را در این استایل تک و خاص می کنند.

محصول پیشنهادی: کفش چرم زنانه

لباس ها و اکسسوری های مناسب استایل گوتیک

لباس‌های متنوعی برای این استایل انتخاب می شوند. پیراهن های بلند ، دستکش های مخملی  ، کلاه های پردار ، دستکش های مخملی ، دستکش های توری ، ساپورت های مشکی ، لگ ها ، چترهای کاربردی و تزئینی و … از جمله لباس های مورداستفاده برای این سبک هستند که از سوی بانوان مورداستفاده قرار می گیرند.

آقایان علاقمند به این استایل شامل شلوار چرم ، اورکت ، دستکش چرمی ، کمربندهای خاص چرمی ، اورکت ها ، جلیقه و … می باشند. چنانچه که فکر می کنید ، این آیتم قدیمی است و از مد فاصله گرفته است سخت در اشتباه هستید. درست است که تاریخچه این استایل به سالهای دور باز می گردد ، اما از مد نیفتاده است.

استایل گوتیک به شدت تحت تأثیر سبک ویکتوریایی می باشد. برخی از افراد به این استایل ، حس و حال جدیدی بخشیده اند و با استفاده از برخی از آیتم ها موجب مدرن تر شدن این استایل شده اند. تنها نکته ای که ملزم به رعایت آن هستید و نباید آن را تغییر دهید ، استفاده از رنگ هایی است که در پالت رنگی وجود دارد. برای لباس های مناسب این استایل باید پارچه هایی مانند مخمل ، دانتل ، چرم و … را انتخاب کنید که با حال و هوای این سبک تناسب دارند.

محصول پیشنهادی: کاپشن مردانه

کفش و اکسسوری های گوتیک

کفش های مناسب این استایل جذاب و مرموز

برای استایل گوتیک باید از کفش های مناسبی استفاده نمود. مناسب ترین کفش این استایل ، بوت می باشد. بوت برای تمامی افراد چه آقا و چه خانم ، چه قد بلند و چه قد کوتاه و … مناسب است. کفش دیگری که برای این استایل استفاده می شود ، کفش های لژدار است. بانوان با کفش های لژدار می توانند استایل بی نظیری را رقم بزنند.

زیور آلات مناسب برای این استایل جذاب و مرموز

برای استایل گوتیک باید از زیورآلات مناسبی استفاده نمود. در واقع زیورآلات ، تکمیل کننده این استایل هستند. برای این استایل می توان از زیورآلاتی مانند نقره ، طلا سفید و … استفاده نمود. حتی برای این استایل می توان از بدلیجات ارزان قیمت استفاده کرد.

رنگ سفید این زیورآلات به نور سرد و مأیوس کننده ماه اشاره دارد که برای این استایل بسیار مناسب است. بنابراین استفاده از زیورآلات طلایی برای این استایل اصلاً توصیه نمی شود. این استایل نباید به همراه زیورآلات گران قیمت مورداستفاده قرار بگیرد. زیرا هیچگونه سنخیتی با آن ندارند. در موارد نادری برای این استایل از سنگ هایی مانند یاقوت ، مروارید ، الماس و … استفاده می شود. آنچه که بیشتر به چشم می آید استفاده از زیورآلاتی با آویزهایی مانند جمجمه ، صلیب ، مار ، اژدها و خفاش و … است.

یک نوع زیورآلات ویژه این استایل ، گردنبندهای چوکر دارای آویز خفاش یا صلیب می باشد. تتو و پیریسینگ برای این استایل به شدت به کار می روند. این موارد با الهام از استایل پانک مورداستفاده قرار می گیرد.

آرایش مناسب استایل گوتیک

آرایش مناسب استایل گوتیک

آرایش این استایل همانند سایر آیتم های آن باید جسورانه و خاص باشد. بنابراین نباید یک آرایش ساده را برای این استایل انتخاب کرد. خط چشم های پهن ، کرم های بسیار روشن ، رژهای رنگ تیره ، لاک مشکی و … از جمله مواردی هستند که با این استایل متناسب هستند. اگر بانوان قصد داشته باشند که با این استایل ، آرایش نکنند اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند. زیرا سبک این استایل می طلبد که صورت دارای آرایش مناسبی باشد .

محصول پیشنهادی: پالتو، بارانی و کاپشن زنانه

ترکیب استایل گوتیک با دیگر استایل ها

برخی از علاقمندان به این سبک استایل ، این استایل را با دیگر استایل ها ترکیب می کنند و یک استایل جدید را رقم می زنند. استایل‌های گوتیک لولیتا ، استایل‌های گوتیک وسترن و … از جمله استایل‌هایی هستند که از ترکیب گوتیک با دیگر استایل‌ها ایجاد می شوند. بسیاری از افراد مطرح و سرشناس از این استایل‌ترکیبی استفاده می کنند. البته ترکیب این استایل با دیگر استایل ها باید به صورت حساب شده باشد تا ظاهر بدی ایجاد نشود.

ست با استایل گوتیک

کلام آخر

استایل گوتیک ، خاص پسند است و هر فردی از این سبک لباس پوشیدن ، خوشش نمی آید. اما تجربه نشان داده که افرادی که خوش اندام و خوش چهره هستند ، با این استایل بیش از پیش زیبا می شوند. شاید چون این استایل خاص است به تن خوش اندام ها و زیبارویان به خوبی نشسته و زیبایی های آنها را چندین برابر نشان می دهد. بسیاری از افراد اهل هنر و موسیقی ، این استایل را برای خود انتخاب می کنند تا خاص تر دیده شوند. استفاده از آیتم های نامناسب در این استایل سریع به چشم خواهد آمد. لذا در انتخاب آیتم های مناسب این استایل باید توجه زیادی کرد تا حاصل کار مطابق با انتظارات باشد.

مطالعه کنید: چگونه هودی را در استایل‌های مختلف مردانه ست کنیم؟

مطالعه کنید: استایل مخمل برای بانوان