گشاد کردن شلوار جین و کتان
ترفندهای گشاد کردن شلوار جین و کتان

گشاد کردن شلوار جین و کتان از روش های مختلفی قابل انجام است. برخی از ترفندهای این کار را به شما آموزش می دهیم.

شلوارهای جین و کتان نسبت به سایر شلوارها ، محبوب تر هستند و کارایی بیشتری دارند. ممکن است برای تعداد زیادی از افراد که با مشکل افزایش وزن ناگهانی مواجه شوند ، تنگ شدن شلوار یک دغدغه باشد.

روش های گشاد کردن شلوار جین و کتان

برای گشاد کردن این شلوارها ، چندین راه وجود دارد :

گشاد شدن به روش مرطوب نمودن

شلوار را کاملاً خیس کرده و پیش از خشک شدن ، آن را پا کنید و چندین قدم راه بروید. با این کار ، اندکی شلوار باز شده و آزادتر از قبل می شود. میزان گشاد شدن شلوار جین و کتان در این حالت ، زیاد نیست. اما به هر حال ، می توان به افزایش سایز شلوار تا حدودی امیدوار بود.

گشاد شدن شلوار

گشاد شدن شلوار به روش کشیدن

این روش گشاد کردن شلوار جین و کتان ، بدین صورت است که باید شلوار را داخل آب ولرم خیس کرده و پس از آن ، آن را روی سطح مسطحی قرار داده و سپس شلوار را از جهات مختلف کشیده تا در قسمت های موردنظر باز شود. اگر نتیجه موردنظر بدست نیامد ، چندین بار این کار را تکرار کنید.

گشاد کردن شلوار جین و کتان در وان آب گرم

وان را پر از آب داغ کنید. سپس شلوار را پای خود کرده و سپس با شلوار به داخل وان بروید. برای دقایقی داخل وان نشسته تا شلوار کمی جا باز کند و آزادتر شود. دقت داشته باشید که داغی آب به میزانی نباشد که پوست شما آسیب ببیند. این روش در اغلب مواقع جوابگو بوده و سایز شلوار جین را تا حدودی افزایش می دهد.

محصول پیشنهادی: شلوار ورزشی زنانه

گشاد شدن شلوار با اتو کشیدن

گشاد شدن شلوار با اتو کشیدن

یکی دیگر از روش های گشاد کردن شلوار جین و کتان ، اتو کشیدن آن است. با این روش می توانید سایز شلوار جین یا کتان خود را افزایش دهید. گرما در باز شدن بافت های شلوار اثرگذار است. کمی داخل محفظه آب اتو ، آب بریزید. سپس توسط قابلیت بخاردهی اتو ، شلوار را بخار دهید. سپس بر روی شلوار اتوکشی کرده و این کار را مدام انجام دهید. در حین اتوکشی ، عمل بخاردهی را انجام دهید. پس از اینکه اتوکشی به اتمام رسید ، در زمانی که هنوز اتو داغ است ، بخش های موردنظر شلوار را از طرفین کشیده تا شلوار به اصطلاح جا باز کرده و گشاد شود.

پوشیدن پیاپی شلوار در خانه با هدف گشاد کردن شلوار جین و کتان

این روش ، تا درصد زیادی نتیجه بخش است. شلوار جین موردنظر خود را برای ساعات طولانی در خانه بپوشید. پوشیدن مداوم شلوار در افزایش سایز آن اثرگذار است. البته باید احتیاط های لازم را داشته باشید تا شلوار کهنه نشود.

نرمش کردن

شلوار جین را پوشیده و دائماً با آن نرمش کنید. بهتر است حرکات کششی را انجام دهید. این حرکات بر روی بافت پارچه شلوار اثر گذاشته و موجب جا باز کردن آن می شود. البته با یکبار انجام این کار ، شلوار گشاد نشده و باید چندین بار این کار انجام شود. گشاد کردن شلوار جین و کتان به یکی از روش های نامبرده شده ، انجام پذیر است.

محصول پیشنهادی: شلوار ورزشی مردانه

گشاد شدن بخش های مختلف شلوار

برای گشاد کردن بخش های شلوار باید از روش های مختلف استفاده کرد.

گشاد کردن کمر شلوار جین یا کتان

ممکن است شلوار جین شما از قسمت کمر فقط گشاد باشد. رنگ مناسبی از نخ که با رنگ شلوار سنخیت داشته باشد را آماده کنید. از بخش دوخت شلوار ، یک برش در طرفین آن ایجاد نموده و سپس کش پهن مناسبی را در این بخش بدوزید. برای این کار ، دو برش در طرفین شلوار بوجود آورده و کش را در این بخش جا بیاندازید. سپس با استفاده از نخ و سوزن ، بخش های لازم را کوک زده تا جای دوخت معلوم شود. سپس از چرخ خیاطی برای دوخت اصلی این قسمت استفاده کنید.

گشاد کردن شلوار جین و کتان

گشاد کردن شلوار جین و کتان در قسمت پاهای شلوار

نخست پاهای شلوار را از بخش درز باز نمایید. برای طرفین شلوار بایستی لبه های درزهای باز شده را به میزان یک بند انگشت به درون تا زده و اتو کنید تا کاملاً شق و رق بایستد. در این شرایط ، شلوار در زمان دوخت خراب نمی شود. پس از اتوکشی یک پارچه و توری را آماده کرده و در زیر این بخش ها میان درزها بگذارید. پس از آن ، لبه های پارچه را با لبه شلوار توسط چرخ خیاطی دوخته تا اندکی جا باز کند. به این روش به خوبی می توان پاهای شلوار را گشاد کرد. با این روش ، گشاد کردن ساق های شلوار امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: کاپشن مردانه

روش های گشاد کردن شلوار جین و کتان زنانه

برای گشاد کردن شلوارهای زنانه می توان از روش های درزهای  v ، درزهای جانبی ، اسپری کردن آب گرم ، چوب لباسی و اتوکشی استفاده کرد.

درزهای v

برای گشاد کردن شلوار جین و کتان به این روش ، پارچه ای را به شکل v در بخش درزهای کناری پارچه شلوار بگذارید. برای اجرای این روش ، کار راحتی دارید و در سریعترین زمان موفق به انجام این کار خواهید شد. تغییراتی که در اثر اجرای این روش ایجاد می شود ، اصلاً تابلو نمی باشد. دقت کنید که برای پیاده سازی این تکنیک ، حلقه های کمربند را از نوارهای کناری سوا کنید.

درزهای جانبی ، روشی برای گشاد کردن شلوار جین و کتان

درزهای جانبی ، روشی برای گشاد کردن شلوار جین و کتان

با استفاده از درزهای خود شلوار می توان شلوار را گشاد کرد. اغلب شلوارها ، جای درز اضافی در مرکز پشت کمر داشته تا بدون نیاز به استفاده از پارچه اضافه بتوان دوخت شلوار را نزدیکتر دوخت. در واقع بسیاری از خیاط ها و تولیدکنندگان ، درزها را به گونه ای برش زده و دوخته تا بعد ها در صورت لزوم بتوان شلوار را گشاد نمود.

اسپری نمودن آب گرم

کاملاً مشخص است که منظور از اسپری نمودن آب گرم چیست. برای این کار حتماً باید شلوار را پوشیده و آن را از طرفین کشیده و پس از آن توسط اسپری آب گرم ، شرایط را برای گشاد کردن شلوار فراهم کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لگ ورزشی زنانه

 

برای شنیدن خلاصه صوتی روی دایره زیر ضربه بزنید.