تفاوت ترنچ کت و پافر
تفاوت ترنچ کت و پافر چیست ؟

تفاوت ترنچ کت و پافر را در این مقاله بررسی می کنیم تا درباره انتخاب این لباس های گرم و زیبا ، بهتر بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

در میان گزینه های خرید لباس زمستانی ، شاید نام دو مورد از آنها برای شما جدیدتر باشد. این دو مورد ، ترنچ کت و پافر هستند که اخیراً موردتوجه قرار گرفته اند.

ترنچ کت ، طراحی بسیار زیبایی دارد. این لباس معمولاً از جنس پنبه ، پشم ، برزنت و … تولید می شود. خصوصیت مهم این لباس ، ضد آب بودن آن است. البته گاهی تولیدکنندگان جنسی را برای ترنچ کت درنظر می گیرند که ممکن است در برابر آب از مقاومت پایینی برخوردار باشد. ترنچ کت در انواع مختلف شامل کت گاباردین ، کت پشمی ، کت چرمی ، کت پنبه ای ، کت کتان و .. است.

مشاهده کنید: کفش چرمی زنانه

پافر ، نوعی ژاکت با حالت لحافی است که به دلیل پف دار بودن به پافر معروف شده است. پافر برای گردش و فعالیت در هوای سرد بسیار مناسب است. برای تولید پافر از پر اردک ، پشم شیشه و هوا ، رویه پلی استر ، رویه نایلونی و … استفاده می شود. برخی از پافرها به صورت بلند و برخی دیگر به صورت کوتاه هستند.

چندین تفاوت ترنچ کت و پافر

این دولباس زیبا ، تفاوت هایی با یکدیگر دارند. یک تفاوت مهم این دو ، کاربرد آنها است. درست است که هر دو برای روزهای سرد پاییز و زمستان مورداستفاده قرار می گیرند ، اما پافر برای موقعیت های رسمی مناسب نیست. در حالیکه از ترنچ کت می توان در موقعیت های رسمی استفاده نمود. پافر به سبب رویه پلی استر یا نایلونی خود از خاصیت ضد آب برخوردار است. ترنچ کت هم از خاصیت ضد آب برخوردار است اما با توجه به پارچه مورداستفاده برای تولید پافر یا ترنچ کت ، میزان خاصیت ضد آب بودن آنها با یکدیگر متفاوت است.

کاپشن زنانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع کاپشن زنانه

متریال مورداستفاده برای تولید این دو لباس ، دیگر تفاوت ترنچ کت و پافر می باشد. برای تولید ترنچ کت از پشم ، پنبه و روکش ضد آب استفاده می شود. برای تولید پافر از متریالی استفاده می شود که پافر را حتماً پف دار کند. اغلب ترنچ کت ها از کلاهکی برخوردار هستند که امکان تهویه هوا را فراهم می کند. این ویژگی سبب می شود که گرمای موجود در لباس حفظ شود. در واقع پف های پافر سبب می شود که گرمای داخل آن به بیرون نفوذ نکند. پافر در رنگ های گوناگونی تولید می شود و تنوع رنگی آن بیشتر از ترنچ کت است. ترنچ کت ها معمولاً در طیف رنگ خاکی و قهوه ای وجود دارند.

دیگر تفاوت ترنچ کت و پافر این است که ترنچ کت برعکس پافر از کمربندی مانند o یا D برخوردار است. اگر به ترنچ کت و پافر به دقت نگاه کنید متوجه می شوید که پافرها دارای دو جیب در طرفین و بخش بیرونی خود هستند. ولی ترنچ کت دارای جیب هایی عمیق در درون و بیرون خود است.

برای زمستان ترنچ‌کت بخریم یا پافر ؟

 پافر بلند دخترانه

ترنچ کت مناسب آب و هوای سرد و بارانی زمستان است. اما این لباس برای روزهای فوق العاده سرد زمستان ، جوابگو نبوده و به استفاده از لباس های دیگری نیاز دارد. اگر می خواهید از لباس های گرم دیگر استفاده نکنید نباید از ترنچ کت استفاده کنید و باید پوشش گرم تری را انتخاب کنید.

برای روزهایی که شدت بارش باران بیشتر است ، بهتر است از پافر استفاده کنید. البته باید اعتراف کرد که گرمای پافر هم شاید پاسخگوی روزهای بسیار سرد زمستان نباشد و به استفاده از لباس های دیگر در زیر این لباس نیاز باشد که گرمای زیادی را ایجاد کند. بنابراین تفاوت ترنچ کت و پافر به کاربرد آنها مربوط می شود. به هر حال هر یک از این لباس ها ، محبوبیت خاص خود را دارند و موردتوجه برخی از افراد هستند.

در زمان خرید این لباس ها باید به جنس لباس ، کیفیت دوخت ، طراحی لباس ، درزها و جیب ها ، نوع کلاه ، کیفیت زیپ و … توجه شود. هر یک از موارد نامبرده شده دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

تفاوت ترنچ کت و پافر در قیمت

قیمت هر یک از این لباس ها به موارد مختلفی بستگی دارد. بنابراین نمی توان گفت که به طور کلی پافرها ارزان تر از ترنچ کت ها هستند و یا بالعکس . بنابراین در ارتباط با قیمت نمی توان با قاطعیت سخن گفت. اما معمولاً خرید پافرها مقرون به صرفه تر از خرید ترنچ کت ها است.

حال با درنظر گرفتن مقرون به صرفه تر بودن پافر ، گرم تر بودن پافر به دلیل پف داشتن ، هماهنگی بیشتر ترنچ کت با مد روز ، طراحی خاص هر یک از آنها و … به انتخاب پافر و ترنچ کت اقدام کنید. شما می توانید هر دوی این لباس های زیبا و گرم را خریداری کنید و استایل های متفاوتی برای پاییز و زمستان داشته باشید.

هودی زنانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع هودی زنانه

نکات کلیدی برای خرید انواع ترنچ کت های شیک و جدید

اگر پس از آشنایی با تفاوت ترنچ کت و پافر ، تصمیم به خرید ترنچ کت گرفتید ، به نکات مختلفی در زمان خرید ترنچ کت توجه داشته باشید. افراد ظریف بهتر است ترنچ کت های مدل کوتاه را خریداری کنند. افراد بلند قامت بهتر است ترنچ کت های بلند را خریداری کنند.

در انتخاب سایز درست ترنچ کت دقت داشته باشید و از خرید ترنچ کت هایی که برای شما تنگ و یا گشاد هستند ، خودداری کنید. به خرید لباس های مناسب برای ست کردن با ترنچ کت توجه داشته باشید.

نکات کلیدی برای خرید انواع پافرهای گرم و زیبا

اگر پس از آشنایی با تفاوت ترنچ کت و پافر ، تصمیم به خرید پافر گرفتید ، پافری را خریداری کنید که از دوخت عمودی ، زیپ های غیرمتقارن و یقه برش خورده برخوردار باشد تا گرمای بیشتری را برای شما ایجاد کنند.

پافرهایی که در بخش کمر خود تنگ می شوند ، اندام شما را زیباتر و خوش فرم تر نشان می دهند. لذا در زمان خرید پافر حتماً به این نکته هم توجه داشته باشید. کیفیت رویه بیرونی پافر حتماً باید موردبررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: پالتو اورسایز مناسب قدبلند یا کوتاه؟