جنس لباس ورزشی مردانه
مناسب ترین جنس پارچه برای لباس های ورزشی مردانه

به احتمال زیاد هنگام خرید لباس ورزشی مردانه از فروشگاه اینترنتی ریبون، با جنس های مختلف پارچه روبرو شده اید و نمی دانید کدام یک برای شما مناسب تر است. در این مقاله به شما مناسب ترین جنس لباس ورزشی مردانه را معرفی می کنیم. اما پیش از شروع، باید بدانید که بهترین جنسی که می توانید در لباس ورزشی خود استفاده کنید، ثابت نیست و بسته به ورزش و میزان فعالیت شما، ممکن است متغیر باشد.

در ادامه شما را با محبوبترین جنس های پارچه لباس ورزشی مردانه در سال 1403 آشنا می کنیم. توضیحات این مقاله را با دقت بخوانید تا در هنگام خرید لباس ورزشی مردانه 1403، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

جنس پارچه نخی و پنبه ای برای لباس ورزشی مردانه

جنس پارچه نخی و پنبه ای برای لباس ورزشی مردانه

برخی از شما تصور می کنید که بهترین جنس پارچه لباس ورزشی برای آقایان، جنس نخی است. البته که پارچه نخی، سبک و خنک می باشد و در هنگام ورزش کردن بوی بدی نمی دهد. جنس پنبه ضد حساسیت است. پس اگر شما به الیاف مصنوعی آلرژی نشان می دهید، این جنس لباس ورزشی برای شما مناسب است.

آنچه این پارچه را از سایرین متمایز می کند این است که استفاده از آن در گرما و فصل تابستان، فوق العاده مناسب و راحت است. پس اگر به دنبال لباسی هستید که بتوانید با آن، در تابستان و زیر آفتاب ورزش کنید، یک لباس ورزشی مردانه از جنس نخی، بهترین انتخاب شما خواهد بود.

توجه کنید که جنس نخی و پنبه ای، نرم و سبک است. این جنس در صورتی که پس از باشگاه، از آن به طور صحیح نگهداری کنید، ماندگاری بالایی خواهد داشت. بنابراین می توان گفت با کیفیت ترین جنس لباس ورزشی مردانه در میان جنس های طبیعی، نخ و پنبه است.

لباس های ورزشی مردانه از جنس نخی، پیشنهاد ویژه ریبون به شما هستند. می توانید با کیفیت ترین و بهترین پوشاک اسپرت مردانه نخی را از ریبون تهیه کنید.

جنس فلامنت برای لباس ورزشی مردانه

جنس فلامنت برای لباس ورزشی مردانه

جنس فلامنت نیز یکی از مناسب ترین جنس ها برای لباس ورزشی مردانه است. اختراع این پارچه، انقلابی در تولید لباس های ورزشی ایجاد کرد. فلامنت دقیقاً همان ویژگی هایی را به لباس ورزشی اضافه می کند که تا پیش از فلامنت، وجود نداشته است. باید بدانید که فلامنت به خصوص برای لباس های ورزشی، جنسی فوق العاده است زیرا تولید انبوه آن نسبت به سایر پارچه ها، قیمت بسیار مناسب تری دارد.

تیشرت ورزشی مردانه کد 301077

تیشرت ورزشی مردانه کد 301077

مشاهده و خرید

اما فلامنت علاوه بر ارزان بودن، ویژگی های فوق العاده دیگری را نیز دارد. برای مثال:

  • در رنگ های متنوعی در بازار پیدا می شود.
  • جلوی بو گرفتن بدن در هنگام ورزش را می گیرد.
  • به سادگی شسته می شود و تعریق از آن پاک می شود.
  • قابلیت ترکیب با سایر جنس ها مثل نخ و اسپاندکس را دارد.
  • بسیار سبک و راحت است.
  • کیفیت آن بالا است و در ورزش، ساییده نمی شود.

به همین دلیل بیشتر لباس های باشگاهی مردانه، از جنس فلامنت تولید می شوند. این جنس در ورزش هایی مثل بدنسازی، تی ار ایکس و آمادگی جسمانی بسیار پر استفاده است.

مطالعه کنید: راهنمای ست کردن تیشرت مردانه با سایر لباسهای ورزشی

فلامنت یکی از بهترین جنس پارچه هایی است که برای لباس ورزشی مردانه انتخاب کرده اید. برخی تصور می کنند این پارچه بوی ناخوشایندی دارد اما باید بدانید که اگر از فلامنت به درستی مراقبت کنید بوی نامطبوع آن رفع می شود. درباره نگهداری از این جنس، می توانید سایر مقالات ریبون را مطالعه کنید.

جنس اسپندکس برای لباس ورزشی مردانه

جنس اسپندکس برای لباس ورزشی مردانه

اسپاندکس یا لاکرا، بهترین جنس لباس ورزشی مردانه، برای ورزش های کششی است. این جنس برای استفاده در لگینگ ورزشی بسیار مناسب است و قابلیت کشسانی تا ده برابر را نیز دارد.

اگر شما به انجام ورزش های کششی مانند پیلاتس، یوگا، ژیمناستیک، کشتی و دو میدانی علاقه دارید، باید از لباسی از جنس اسپاندکس استفاده کنید. این جنس، کیفیت ورزش شما را بهتر می کند و نسبت به جنس هایی مانند نخ یا فلامنت، احتمال آسیب دیدن و درد عضلانی شما پس از ورزش را به شدت کاهش می دهد.

جنس اسپاندکس بسیار سبک و نرم است و بهترین پارچه برای ورزش هایی است که لباس، نباید برای ورزشکار محدودیت ایجاد کند. به همین دلیل یکی از پر استفاده ترین جنس های لباس ورزشی مردانه در ورزش های المپیکی است.

اسپاندکس به تنهایی استفاده نمی شود و معمولاً با نخ، فلامنت یا پلی استر ترکیب می شود. یک پارچه از ترکیب جنس اسپاندکس با سایر جنس ها، خواص هر دو جنس را حفظ می کند. به علاوه یک لباس ورزشی مردانه از این جنس، سبک است و وزن بسیار کمی نیز دارد.

جنس پلی استری برای لباس ورزشی مردانه

جنس پلی استری برای لباس ورزشی مردانه

از پرفروش ترین جنس ها برای لباس ورزشی مردانه پلی استر است. این جنس بسیار محکم و بادوام است و در تمامی قطعات لباس ورزشی از کفش گرفته تا ست ورزشی مردانه استفاده می شود. پلی استر نسبتاً ارزان است و اصلا چروک نمی شود. اما بهتر است برای آب و هوای خنک از آن استفاده شود تا تغییر شکل ندهد.

پارچه پلی استری، لباسی فوق العاده برای شما می سازد که عمر آن به چند سال نیز می رسد. پلی استر بو نمی گیرد و شست و شوی آن نیز، بسیار ساده است. به خصوص برای لباس های ورزشی زمستانی یا لباس هایی مانند سویشرت و کاپشن اسپرت، این جنس پرکاربردترین است.

تیشرت ورزشی مردانه مدل Tow کد 301058

تیشرت ورزشی مردانه مدل Tow کد 301058

مشاهده و خرید

پلی استر در کنار نایلون، محبوبترین جنس لباس ورزشی مردانه با قیمت متوسط را شامل می شوند. اگر به استفاده از جنس های ارزان ورزشی علاقه دارید، شاید لازم باشد مدتی از پلی استر استفاده کنید. در این صورت خواص بی بدیل این پارچه، شما را شوکه می کند.

سایر ویژگی های پلی استر در لباس های ورزشی مردانه:

  • نسبت قیمت به کیفیت پلی استر، بسیار مناسب است.
  • خوش بو است و نگهداری از آن، بسیار ساده است.
  • عمرش طولانی است و زود از بین نمی رود.
  • کیفیت لباس هنگام پوشیدنش، کاملا مشخص می شود.
  • جذاب است و توسط بسیاری از ورزشکاران حرفه ای، استفاده می شود.
  • در تن راحت است و آقایان را به کیفیت بالا، عادت می دهد.