زن قهرمان در لباس ورزشی
خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای

خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای با توجه به نکاتی انجام می شود. اگر این نکات را درنظر بگیرید یعنی در خرید لباس ، حرفه ای عمل کرده اید.

برخی از افراد در خرید لباس های ورزشی ناشیانه عمل کرده و این مسئله سبب می شود که نتوانند لباس ورزشی مناسبی را خریداری کنند. اما اگر در زمان خرید لباس ورزشی چندین نکته مهم را رعایت کنید ، یک خرید حرفه ای خواهید داشت که پس از استفاده از لباس متوجه امتیازات آن خواهید شد.

لباس ورزشی راحت را می خرم

اولین نکته ای که حرفه ای ها درنظر می گیرند ، میزان راحتی لباس است. لباس ورزشی راحت ، آزادی عمل لازم را در اختیار شما قرار می دهد و حس بسیار خوشایندی را ایجاد می کند. رشته ورزشی شما هر چه که باشد ، نیاز به لباس راحتی دارد. بنابراین این نکته را فراموش نکنید و حتماً لباس ورزشی راحتی را خریداری کنید.

لباس ورزشی باکیفیت را می خرم

در خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای باید کیفیت لباس را درنظر بگیرید. لباس های ورزشی باکیفیت پس از چندین بار شستشو ، همچنان کیفیت خود را حفظ خواهند کرد و دچار تغییر سایز و تغییر رنگ نمی شوند. لباس های باکیفیت از جنسی هستند که تعریق را به خود گرفته و سریعاً خشک می شوند. چنین لباس هایی ، زمینه را برای ورزش کردن اصولی فراهم می کند. معمولاً لباس های ورزشی بی کیفیت ، قیمت پایینی دارند. اما نباید فریب این مسئله را بخورید و گمان کنید که هر لباسی که قیمت بالایی دارد ، حتماً باکیفیت است. حرفه ای رفتار کنید و با بررسی دقیق لباس ، کیفیت آن را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: خرید کاپشن مردانه

لباس ورزشی مناسب با درجه حرارت محیط

برای خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای باید درجه حرارت محیطی که قرار است در آنجا ورزش کنید را درنظر بگیرید. برای ورزش کردن در محیطی با دمای 16 الی 27 درجه ، پیراهن های نازک و شورت ورزشی را انتخاب کنید.

برای وزش کردن در محیطی با دمای 6 الی 16 درجه ، پیراهن ورزشی آستین دار و شلوار ورزشی را انتخاب کنید. برای ورزش کردن در محیطی با دمای زیر 6 درجه سانتی گراد ، حتماً باید لباس های ورزشی گرم را خریداری کنید تا در ورزش کردن در این محیط ، مریض نشوید. اگر قرار است در محیطی با دمای زیر صفر درجه ورزش کنید ، حتماً لباس های ورزشی بسیار گرم را خریداری کنید و به خرید کلاه و دستکش مناسب و گرم هم اقدام کنید.

خرید چندین دست لباس ورزشی

برخی از افراد در خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای باید به این نکته توجه کنند. اگر حرفه ای هستید و می خواهید حرفه ای ورزش کنید ، باید چندین دست لباس ورزشی را بخرید. یک دست لباس ورزشی نمی تواند نیاز شما را رفع کند. تمامی نکات خرید لباس ورزشی را برای هر یک از لباس های ورزشی درنظر بگیرید. به تنوع لباس های ورزشی خریداری شده توجه داشته باشید تا استایل های متفاوتی داشته باشید.

داشتن یک کفش ورزشی مناسب برای استایل ورزشی

برای خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای باید به انتخاب یک کفش مناسب توجه داشته باشید. پا ، قلب دوم انسان است. در زمان ورزش ، فشار زیادی به پا وارد می شود. اگر کفش مناسبی به پا نداشته باشید ، مشکلات مختلفی را تجربه خواهید کرد. کفش مناسب باید از سایز مناسب شما برخوردار باشد. یک کفش ورزشی مناسب باید دارای خاصیت انعطاف پذیری باشد تا در حین فعالیت ها و حرکات ورزشی ، دچار مشکل نشوید. دقت کنید که اگر کفش ورزشی را به درستی انتخاب نکنید با مشکلاتی مانند گرفتگی عضلات و لیز خوردن و درد انگشتان پا و … مواجه می شوید.

خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای ( لباس مناسب یوگا ، پیلاتس و ایروبیک )

برای ورزش هایی مانند پیلاتس ، یوگا و ایروبیک باید لباس هایی را انتخاب کنید که در زمان خم شدن و اجرای تمرینات کششی ، انعطاف پذیری لازم را داشته باشید. بدین منظور می توانید لباس های ورزشی از جنس اسپندکس را انتخاب کنید. این جنس لباس به اندازه ای انعطاف پذیری دارد که برای ورزش های دیگر که حرکات کششی بیشتری دارند هم ، مناسب است.

پالتو، بارانی و کاپشن پسرانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع کاپشن پسرانه

خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای با توجه به اندام ورزشکار

در خرید لباس ورزشی مناسب خود باید به فرم اندام خود توجه داشته باشید. البته اگر تناسب اندام دارید و از اضافه وزن زیادی رنج نمی برید ، برای خرید لباس ورزشی محدودیت ندارید و کاملاً دست باز هستید. اما افراد چاق با فرم اندام سیبی شکل ، باید لباس هایی که در بالاتنه گشاد هستند را خریداری کنند.

افراد چاق با فرم اندام ساعت شنی باید لباس هایی را انتخاب کنند که از خاصیت کشی برخوردار است و می تواند بخشی از نافرمی های بدن آنها را جمع کند. افراد چاق با فرم اندام گلابی شکل باید لباس های ورزشی را انتخاب کنند که در قسمت بالا دارای رنگ روشن و در قسمت پایین دارای رنگ تیره هستند. این انتخاب سبب می شود که اندام آنها ، متناسب تر نشان داده شود.

خرید لباس ورزشی مناسب برای تمرینات کششی

در خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای باید به نوع ورزشی که می کنید ، توجه داشته باشید. اگر ورزش شما به گونه ای است که تمرینات کششی زیادی در آن انجام می شود ، پارچه هایی را انتخاب کنید که انعطاف پذیری بالایی داشته باشند تا در زمان حرکت ، پاره نشوند. پارچه هایی مانند پلی استر ، پلی پروپیلن ، گرافیت و … از جمله پارچه های مناسب برای لباس ورزشی مخصوص تمرینات کششی است.

این لباس های ورزشی به دلیل جنس بسیار خوبی که دارند ، جریان هوا را از خود عبور داده و موجب دفع سریع عریق بدن می شوند. لباس هایی از این جنس ، برای بسیاری از ورزش ها مناسب هستند.

 نتیجه گیری :

با توجه به سایز ، جنس ، خاصیت کشسانی ، رنگ ، نوع لباس ورزشی ، ضخامت و … به خرید لباس ورزشی اقدام فرمایید. یک ورزشکار حرفه ای حتماً به داشتن لباس ورزشی مناسب و باکیفیت اهمیت می دهد و برای ورزش کردن ، هر لباسی را بر تن نمی کند.