کفش زنانه مخصوص پیاده‌روی
راهنمای خرید کفش زنانه مخصوص پیاده‌روی و دویدن

کفش زنانه مخصوص پیاده‌روی و دویدن باید با توجه به فاکتورهایی مانند جنس ، سایز ، زیره کفش ، وزن و … انتخاب شود.

پیاده روی ، یکی از محبوب ترین و کم هزینه ترین ورزش ها است که افراد مختلف توان انجام آن را دارند. این ورزش سبک و آسان می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

امروزه بسیاری از بانوان ، این ورزش را برای حفظ سلامتی و کاهش وزن خود انتخاب می کنند. برای یک پیاده روی لذت بخش و اصولی باید از کفش مناسب استفاده کنید. برندهای مختلفی ، کفش مناسب برای پیاده روی را تولید می کنند.

محصول پیشنهادی: کفش زنانه

ویژگی های کفش پیاده روی زنانه باکیفیت و ایده آل

کفش زنانه مخصوص پیاده‌روی باید طبی و استاندارد باشد. برای خرید کفش مناسب باید به موارد زیر توجه کنید :

وزن کفش : کفش سبک ، بهترین کفش برای پیاده روی و دویدن است. کفش سنگین و غیرطبی ، پیاده روی را سخت و دشوار می کند. قطعاً با چنین کفش های سنگینی از پیاده روی متنفر می شوید. بنابراین در اولین مورد ، باید به سبکی کفش اهمیت دهید.

زیره کفش : کفی کفش بایستی منعطف باشد و از استحکام بالایی برخوردار باشد. قابل شستشو بودن کفی ، مسئله مهمی است. کفش هایی را انتخاب کنید که کفی آنها قابل تعویض باشد. برخی از کفش ها سبب وارد کردن فشار به پا می شوند و پا را اذیت می کنند. بنابراین از خرید چنین کفش هایی خودداری کنید.

پاشنه کفش : یک کفش زنانه مخصوص پیاده‌روی باید دارای پاشنه مناسبی باشد. نرم و منعطف بودن پاشنه ها ، خصوصیت مهمی است که چنین کفشی باید دارا باشد. پاشنه کفش باید از یک ارتفاع مناسب برخوردار باشد و خیلی صاف نباشد.

قابل تنفس بودن کفش : رویه کفش بایستی خنک باشد و از حفره هایی برای رد و بدل شدن هوا برخوردار باشد. این کفش مانع از تعریق پا می شود و از داغ شدن و اذیت شدن پا جلوگیری می کند.

عرض کفش : مدل های کفش ، مختلف هستند. برخی از کفش ها دارای عرض و پهنای کمتر و برخی دارای عرض و پهنای باریک تر هستند. کفش هایی که بسیار باریک هستند اصلاً برای پیاده روی مناسب نیستند. کفش های باریک ممکن است سبب تغییر فرم انگشتان پای شما به مرور زمان شود.

راحتی کفش : کفش مناسب پیاده روی بایستی راحت باشد به گونه ای که در زمان دویدن و پیاده روی احساس خوشایندی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: قیمت کفش ورزشی زنانه

سایر خصوصیات مهم کفش زنانه مخصوص پیاده‌روی

انعطاف پذیری کفش : یک کفش مناسب پیاده روی باید منعطف باشد و در اثر دویدن و راه رفتن دچار مشکل نشود. اگر کفش دارای انعطاف پذیری ایده آل نباشد ، با مشکلاتی مانند خم شدن پنچه مواجه می شود و فشار زیادی را به پا در این قسمت وارد می کند. اما یک کفش منعطف هیچگاه چنین مشکلی را بوجود نمی آورد. بدین منظور اغلب تولیدکنندگان کفش های ورزشی از یک EVA بهره گرفته تا کفی کفش از انعطاف پذیری بسیار زیاد برخوردار باشد.

لایه میانی کفش : اگر لایه و زیره کفش مستحکم باشد ، توان مقابله با ضربه را دارا می باشد. لایه میانی ، مانع از انتقال فشار ناشی از وزن به سطح می شود و همچنین سبب کاستن از شدت فشارهای وارده از زمین به کفش می شود.

طراحی کفش : در انتخاب کفش زنانه مخصوص پیاده‌روی ، باید به طراحی کفش توجه داشته باشید. طراحی برخی از کفش ها به گونه ای است که آزادی عمل بیشتری را برای حرکات پا ایجاد می کند. کفش هایی با طراحی مناسب مانع از وارد شدن فشار زیاد به پا به ویژه در بخش پنچه پا می شوند.

تکنولوژی های معروف در کفش پیاده روی و ورزشی

برخی از کفش های مطرح پیاده روی و ورزشی با استفاده از تکنولوژی های مهمی طراحی و تولید شده اند که مهمترین آنها شامل تکنولوژی Boost ، تکنولوژی Z Pump ، تکنولوژی Flywire ، تکنولوژی Endofit ، تکنولوژی Micro G ، تکنولوژی Go Pillars و … می باشند. طراحی کفش با استفاده از این تکنولوژی موجب سبکی بیشتر کفش ، انعطاف پذیری بالاتر کفش ، قابلیت تنفس پذیری بیشتر کفش ، وارد شدن فشار کمتر به کفش و راحتی بیشتر پا می شوند. بنابراین اگر می خواهید پیاده روی و دویدن را به صورت حرفه ای انجام دهید ، چنین کفش هایی را خریداری کنید.

محصول پیشنهادی: کفش مردانه

اشتباهات رایج در زمان خرید کفش زنانه مخصوص پیاده‌روی

– برخی از بانوان در زمان خرید کفش تنها به ظاهر آنها توجه می کنند و این ظاهربینی ، کار دست آنها می دهد و موجب خرید کفش هایی با ویژگی های نامناسب می شود. بنابراین در زمان خرید کفش به موارد گفته شده توجه کنید و ظاهربین نباشید.

– از خرید کفش هایی که قالب های کوچکی دارند و تنگ هستند خودداری کنید که چنین کفش هایی موجب ایجاد تاول ، سیاه شدن ناخن ، کبودی پوست پا و … می شوند. بانوان فکر می کنند کفش هایی که به پای آنها فیکس است ، راحت تر و مناسب تر است.

– برخی از بانوان در اندازه گیری سایز دقیق پای خود اشتباه می کنند و این موضوع سبب می شود که هیچگاه احساس راحتی در پا نداشته باشند. به این مسئله توجه داشته باشید که برای خرید کفش زنانه مخصوص پیاده‌روی ، اول روز را انتخاب نکنید و سعی کنید که در سایر زمان ها به خرید کفش اقدام کنید.

– حتماً کفش موردنظر خود را تست کنید و صرفاً با تکیه بر آگاهی از سایز دقیق پای خود به خرید کفش بدون تست کردن آن اقدام نکنید. زیرا برخی از برندها ، قالب های مختلفی برای کفش خود دارند که این مسئله موجب می شود که سایز مناسب کفش شما در یک برند متفاوت از سایز مناسب کفش شما در برندی دیگر باشد. البته با توجه به اینکه خریدهای اینترنتی بسیار رایج شده است و امکان تست کردن کفش در این روش خرید وجود ندارد ، می توانید اطلاعات کفش موردنظر را در بخش توضیحات آن مطالعه بفرمایید. قطعاً اگر قالب کفش به لحاظ سایز متفاوت از سایر قالب های کفش باشد ، توضیحاتی درباره آن ارائه می شود.

محصول پیشنهادی: کفش ورزشی مردانه