کتونی بنفش زنانه
ویژگی کفش ورزشی زنانه

اکثر ورزشکاران، مخصوصا بانوان، از یک جفت کفش برای دویدن در روز برای خود، انتخاب می کنند. برای تهیه یک جفت کفش ورزشی مناسب دویدن، ویژگی کفش ورزشی زنانه اهمیت زیادی دارد. باید به این ویژگی ها دقت کرد تا مشکلی هنگام دویدن یا ورزش کردن به وجود نیاید. پیدا کردن کفش مناسب همیشه آسان نیست به همین دلیل ما در این مقاله شما را با ویژگی های کفش ورزشی زنانه آشنا می کنیم. تا بتوانید راحت تر کفش ورزشی مناسب انتخاب کنید.

 

قیمت کفش ورزشی زنانه

معمولا خریداران کفش ورزشی به دنبال یک جفت کفش ورزشی با قیمت مناسبی می گردند. اهمیت توجه شما به ویژگی های کفش ورزشی زنانه، در این است که هنگام ورزش از آسیب به پاها و مشکلاتی چون تاول، آتل و غیره در امان بمانید. این مشکلات شما را در راه رفتن یا رانندگی دچار مشکل می کند.

 

به دنبال چه ویژگی هایی در کفش ورزشی زنانه خوب هستید؟

 کفش ورزشی طوسی راحتی

هنگام پیاده روی یا ورزش، داشتن یک جفت کفش ورزشی راحتی زنانه ضروری است. برای پاهای استاندارد یا حساس، کفی نرم با جابجایی و متناسب با پای خودتان انتخاب کنید. زمانی که شما به دنبال یک جفت کفش ورزشی هستید، جفتِ کفشی را انتخاب کنید که بالشتک آن، مناسب ورزش مورد علاقه شما باشد. تا به کمک آن در طول ورزش یا تمرین ورزشی، دغدغه کفش نداشته باشید.

کفش های ورزشی راحتی زنانه با سایزهای مختلفی عرضه می شود. دقت کنید که نوک کفشی که انتخاب می کنید، باریک نباشد تا هنگام ورزش انگشتان شما تحت فشار قرار نگیرد و آسیب نبیند. در زمان ورزش، خرید کفش لژدار را در اولویت قرار دهید. این ویژگی کفش ورزشی زنانه سبب می شود تا هنگام ورزش کف پاهایتان درد نگیرد. کفش های ورزشی زنانه شما، باید مجهز به زیره نرم باشند تا ضربه های ناشی از، برخورد به زمین را جذب کند.

مشاهده کنید: کفش چرمی زنانه

کفش وزشی زنانه ساخته شده از مواد تنفسی

 کفش ورزشی طوسی تنفسی زنانه

هنگام مشاهده مدل و خرید کفش ورزشی زنانه، کفش های ورزشی را با توجه به استایل و سلیقه خود و همچنین با توجه به جنس آن ها که باید راحت باشند انتخاب کنید. کفش های ورزشی زنانه که از چرم یا جنس پارچه ای تولید شده اند، باید دارای روکش تنفسی نیز باشند تا در زمان تعریق هنگام پیاده روی یا تمرینات ورزشی از بین ببرد.

روکش تنفسی یک ویژگی دیگر کفش زنانه ورزشی است که نرم بودن جنس آن باعث راحتی پا است. به همین دلیل کفش ورزشی ای که روکش تنفسی داشته باشد طرفداران زیادی دارد.

 

وزن کفش چقدر باید باشد؟

یکی دیگر از ویژگی های کفش ورزشی زنانه وزن آن است. برند نایک می گوید، سایز کفش ورزشی برای دویدن، معمولا بین 184 تا 368 گرم وزن دارد. یک پزشک متخصص در دانشگاه تهران می گوید، کفش ها برای واجد شرایط بودن به عنوان سبک وزن باید کمتر از 277 گرم وزن داشته باشند. و درباره وزن کفش های سنگین ، اینکه معمولاٌ بیش از 300 گرم وزن دارند.

بیشتر بخوانید: خرید شلوارک زنانه ورزشی

آیا کفش انتخابی شما مناسب است؟

برای تشخیص با نگاه کردن به پاهایتان می توان حدس زد که آیا نشانه هایی از ساییدگی در داخل کفش احساس می کنید؟ کفش نامناسب در زمان دویدن یا تمرین کردن روی کمر و زانو تاثیر می گذارد، شما سعی کنید کفش ورزشی را براساس ظاهر آن انتخاب نکنید.

چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد کفش شما نادرست است.

وقتی روی انگشتان پای شما کبود می شود نشان می دهد کفشی که شما انتخاب کرده اید به اندازه کافی بزرگ نیست. سعی کنید کفش هایتان را تعویض کنید یا کفش دیگری با سایز بزرگتر انتخاب کنید.

زمانی که انگشتان پای شما تاول می زند این نشان دهنده ی تنگ بودن کفش ورزشی شما است. در زمان خرید همیشه فضای اضافی در نظر بگیرید، با این کار پای شما آسیب هم نمی بیند.

تاول زدن روی پاشنه در مواقعی اتفاق می افتد که پاشنه ی کفش شما محکم نیست و در کفش شما می لغزد. شما برای راحتی بیشتر پاشنه ای باریک تر انتخاب کنید.

و اما تاول زدن روی توپی پا زمانی اتفاق می افتد که کفش ورزشی شما خیلی گشاد باشد و تخت پای شما بر اثر ضربه به اطراف می لغزد.

 کفش ورزشی کوچک

از خرید کفش های چند منظوری اجتناب کنید.

در بازار مشاهده می کنید که فروشنده های کفش های ورزشی بدون اطلاعات کافی بجای کفش های پیاده روی، کفش های دویدن و یا برعکس پیشنهاد می دهند. و شما خریداران بدون آگاهی از محصولی که برای دویدن بوده، آن را برای پیاده روی خریداری می کنند.

توجه داشته باشید که کفش های پیاده روی در مقایسه با کفش های رانینگ سفت تر و محکم تر هستند و از نظر انعطاف پذیری باهم دیگر فرق دارند.

و علاوه بر این کفش های مخصوص دویدن لایه های اضافه تری برای ضربه گیری دارند. اگر شما هم اهل پیاده روی و هم اهل دویدن هستید، برای جلوگیری از بروز مشکل برای پاها، در هر کدام از فعالیت های ورزشی مذکور، کفش مناسب خودش را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: خرید لباس زنانه ورزشی

سایر ویژگی های کفش ورزشی زنانه مناسب

شما باید کفشی که انتخاب کرده اید در نظر بگیرید که فعالیت بدنی شما سازگاری داشته باشد. اگر کفشی از برند معتبر خریداری کرده اید، نصف راه را رفته اید. به طور مثال کفشی که برای پیاده روی ساخته شده است، ارتفاع پاشنه آن حداقل 10 میلی متر باشد که باعث می شود، ابتدا روی پاشنه پا فرود بیاید و با جذب شوک، اتفاق بیشتری نیفتد. و کفشی که برای باشگاه انتخاب می کنید، پاشنه آن باید کمترین ارتفاع را داشته باشد تا تعادل و ثبات پاها در هنگام وزنه زدن حفظ شود.

رعایت این ویژگی های اثبات شده در خرید کفش ورزشی زنانه باعث می شود تا سلامت شما در طولانی مدت تضمین بماند.