کفش زنانه مناسب دویدن
چگونه بهترین کفش زنانه مناسب دویدن را انتخاب و خریداری کنید ؟

کفش زنانه مناسب دویدن به شما کمک می کند که در زمان دو و پیاده روی ، احساس بسیار خوبی داشته باشید و پس از آن ، دچار پادرد نشوید.

دو ، از آسان ترین و لذت بخش ترین ورزش ها است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. اما اگر این ورزش و فعالیت را به صورت اصولی انجام ندهید ، با مشکلاتی مانند پادرد ، کمردرد ، زانو درد و … مواجه می شوید.

برای دویدن اصولی باید به نکات مختلفی توجه داشت که یکی از آنها ، انتخاب یک کفش مناسب است. ما قصد داریم در این مقاله شما را درباره انتخاب یک کفش مناسب برای ورزش دو راهنمایی کنیم.

انتخاب کفش زنانه مناسب دویدن با توجه به سطح موردنظر

نخستین مسئله ای که باید درنظر داشته باشید این است که قرار است در چه مکان یا سطحی پیاده روی کنید. کفش ایده آل برای دویدن در جاده باید دارای استحکام زیادی باشد. این کفش باید کمترین فشار را به پا منتقل کند. این کفش باید از یک زیره باکیفیت برخوردار باشد که ضمن راحتی ، مقاومت بالایی در برابر ساییدگی داشته باشد.

برای دویدن در سطح ناهموار باید کفشی را انتخاب کنید که انعطاف پذیری کششی زیادی داشته باشد و در مقابل سنگ ، لغزش ، گل و لای ، آب و … دارای مقاومت خوبی باشد و آسیب نبیند.

اگر قصد دو بر روی تردمیل را دارید ، باز هم به کفش باکیفیت و مقاوم نیاز دارید و اینگونه نیست که به کفش ضعیف تری نیاز داشته باشید. کفش های سبکتر با زیره نازک تر برای دو بر روی تردمیل مناسب‌تر هستند.

محصول پیشنهادی: کفش زنانه

کفش ایده آل برای دو با توجه به نوع دویدن

در انتخاب کفش زنانه مناسب دویدن باید به نوع دویدن توجه داشته باشید. اگر دویدن برای شما یک ورزش تفریحی و غیرجدی است ، کار شما برای انتخاب کفش راحت تر است. کفش هایی که بالشتک ایده آلی داشته باشد ، برای دویدن های تفریحی و گاه به گاه مناسب هستند.

اگر قصد دارید که به صورت حرفه ای بدوید و حداقل 25 الی 30 مایل را بپیمایید، در انتخاب بالشتک و زیره کفش باید دقت بیشتری داشته باشید. اغلب کفش ها دارای طول عمری معادل با 300 الی 500 مایل هستند. اگر قرار است یک مسیر طولانی را بدوید ، حتماً دو جفت کفش با خود داشته باشید. برای دویدن های سرعتی حتماً بایستی کفش استانداردی را انتخاب کنید. کفش های سبک و با بالشتک های کم برای دویدن سرعتی بسیار مناسب هستند.

یک بررسی دقیق از پاهای خود

یک نکته مهم درباره انتخاب کفش زنانه مناسب دویدن ، بررسی دقیق پاها است. اخیراً دستگاه هایی به بازار ارائه شده اند که راه رفتن و نوع پای شما را ارزیابی می کنند. این ارزیابی منجر به این نتیجه می شود که آیا شما برای پیشگیری ازچرخش پای خود به داخل به وجود پشتیبان نیاز دارید و یا بی نیاز از این المان هستید.

تأثیر وزن شما در انتخاب نوع کفش

مسلماً می دانید که اگر از دسته بانوان چاق و با اضافه وزن زیاد هستید ، نباید هر کفشی را خریداری کنید و باید وسواس بیشتری در زمان خرید کفش به خرج دهید. افراد چاق تر ، نیروی بیشتری را به زمین وارد می کنند. بنابراین باید به فکر خرید کفشی با پشتیبان اضافی باشید. خنثی بودن پای شما ، تأثیری در این قضیه ندارد. اگر سابقه پا درد و کمر درد هم دارید ، باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. لذا در انتخاب کفش زنانه مناسب دویدن به وزن خود توجه نموده و بر آن اساس به خرید کفش اقدام فرمایید. کفش هایی که دارای پشتیبان اضافی هستند ، بهترین گزینه برای شما هستند.

بیشتر بخوانید: خرید کفش ورزشی زنانه

نحوه انتخاب سایز مناسب کفش های مخصوص دو

به طور کلی کفشی دارای سایز مناسبی برای شما است که پای شما در آن احساس راحتی کند. اگر سایز کفش را به درستی انتخاب نکنید ، کمترین مشکلی که برای شما بوجود می آید شکل گیری تاول هایی بر روی پای شما است.

اما در انتخاب سایز مناسب کفش باید بسیار محتاط باشید. بدین منظور باید به چندین نکته توجه داشته باشید. نخست اینکه هر دو پا را اندازه بگیرید. در برخی از افراد سایز دو پا با یکدیگر متفاوت است. انتخاب سایز مناسب کفش باید بر اساس اندازه پای بزرگتر انجام شود.

درباره خرید کفش زنانه مناسب دویدن باید به یک نکته مهم دیگر توجه داشته باشید و آنهم این است که صبح ها کفش نخرید. زیرا پاهای شما در طول روز حتماً ورم خواهند کرد. اگر پس از انجام یک فعالیت ورزشی به خرید کفش اقدام کنید ، در انتخاب سایز مناسب و دقیق کفش بهتر عمل خواهید کرد.

پا ، یکی از اعضای مهم بدن است که آسیب دیدگی آنها بسیار ناراحت کننده و زجرآور خواهد بود. بنابراین برای انتخاب نوع کفش ، سایز کفش ، برند کفش و سایر خصوصیات مربوط به آن باید دقت زیادی کرد.

محصول پیشنهادی: کفش مردانه

خصوصیات مهم کفش زنانه مناسب دویدن

چنین کفشی باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد :

– با انجام فعالیت های ورزشی ، دمای بدن افزایش پیدا می کند و به دنبال آن میزان تعریق پا زیاد می شود. یک کفش مناسب برای دو باید دارای خاصیت تنفس پذیری بسیار زیادی باشد. کفشی که چنین ویژگی داشته باشد ، بوی بد نمی دهد و مانع از ایجاد تاول و میخچه می شود.

– مسلماً کفش یک دونده باید دارای انعطاف پذیری بالایی باشد. در غیراینصورت مشکلاتی برای مچ ، تاندون آشیل و ماهیچه و … بوجود می آید.

– کفش های سبک ، مناسب ترین گزینه برای پیاده روی و دو هستند. بنابراین در خرید کفش زنانه مناسب دویدن ، به سراغ انتخاب کفش های سبک تر بروید.

– کفش های مخصوص دو معمولاً پهن تر از سایر کفش ها هستند. بنابراین کفش هایی که در بخش جلویی یا پنجه پا ، بسیار نازک هستند را به هیچ عنوان انتخاب نکنید.

– هرگز به خرید کفش هایی که مناسب پیاده روی هستند با هدف استفاده برای دویدن ، اقدام نکنید.

– برند کفش را درنظر گرفته و از خرید کفش هایی که فیک هستند خودداری کنید. کیفیت این کفش ها بسیار پایین است.

محصول پیشنهادی: کفش ورزشی مردانه