مت گالا 2023

سلبریتی های مردمی امسال نیز در لباس‌هایشان در مت گالا درخشیدند. از هر برند مشهوری مانند گوچی، والنتینو، بلغاری، جینوانچی، ورساچه و رالف لورن قطعه‌ای لباس و یا جواهر در این مراسم وجود داشت. برخی هنرمندان غیر هالیوودی مانند پریانکا چوپرا از هندوستان، اما واتسون از انگلستان و کاردی بی رپر سیاه پوست نیز در این مراسم شرکت کردند.

مردان و زنان در مت گالای امسال که تم اصلی آن بزرگداشت کارل لاگرفلد بود شرکت کردند. کارل یک فشن استایلیست آلمانی بود که در سال 1400 در سن 85 سالگی از دنیا رفت. با ما همراه باشید تا برخی از جذاب ترین استایل‌های این هنرمندان را ببینید.

دامن، کفش و دستکش های بلند

زنان هالیوودی با الهام گرفتن از لباس‌های قدیمی و دامن‌های بلند آلمانی، وقار و جذابیت زیادی به مت گالای امسال هدیه کردند. اصولا لباس‌های فاخر اروپایی با یقه های رسمی و کار شده، جزییات خاص خود را دارند. انواع دستکش و آستین های پفکی مخصوص این دوران است. در این مراسم بسیاری از بانوان پوشیدن لباس مشکی را به رنگ‌های روشن‌تر ترجیح دادند تا احترامی به نام تم مت گالا گذاشته شود.

بسیاری از شرکت کنندگان مانند کیم کارداشیان، نیکول کیدمن و آن هاتاوی نیز با لباس‌هایی سفید و کاملا روشن در این مراسم شرکت کردند. در این میان اما کامبرین و کایلی جنر دست به خلاقیت زدند و با رنگ های آبی و قرمز پا به این فرش قرمز گذاشتند. 

بسیاری از شرکت کنندگان انواع خاصی از کفش های پاشنه بلند را پوشیدند. این کفش ها در حالت عادی به سختی قابل استفاده هستند اما برای اثر بخشی بهتر تبلیغات برندها در مت گالا پوشیده شدند.

جرد لتو در لباس گربه کارل

جرد لتو امسال نیز تصمیم گرفت سنگ تمام بگذارد. در میانه مراسم فردی با یک کاستوم تمام گربه در مراسم حاضر شد و تنها پس از برداشتن کلاه، همه او را شناختند. او امسال، لباس شوپت، گربه کارل را به تن کرد. کارل به گربه اش علاقه زیادی داشت و شایعات بسیاری میگویند او قسم اعظم اموال خود را، یعنی تا 300 میلیون دلار برای گربه عزیزش به ارث گذاشته است.

البته جرد دقایقی بعد، با ظاهر مشکی خود کارل نیز در مراسم حاضر شد!

سیاه و سفید، رنگ مت گالا 2023

بد بانی؛ رپر اهل پورتوریکو نیز به دعوتی از برند ژاکوموس، یک کت بدون پشت سفید به تن کرد. او نیز مانند سایر شرکت کنندگان این رویداد، بزرگداشت پالت رنگ سیاه و سفید مخصوص کارل را در اولویت قرار دادند.

دامن های مت گالا 2023 عموما دنباله دار بودند و یقه های لباس های زنانه، وقار درباری داشت. بسیاری از آقایان شرکت کننده با یک کت و شلوار معمولی و برخی خانم ها با یک لباس سیاه و سفید تم مراسم را رعایت کردند.

کاردی بی، از بهترین های مت گالای امسال

اصولا کاردی برای اخلاق و سلیقه منحصر به فردش شناخته میشود. او به عنوان یک رپر زن از اثر گذاران لایق شرکت در این مراسم است و مت گالا نیز به دفعات از او دعوت میکند. این بار نیز لباسش از بهترین های مراسم بود و با وجود حجم زیاد لباس، زیبا بود.

در مراسم امسال، شرکت کنندگان بسیاری لباس‌هایی را پوشیدند که خود کارل در زمان حیاتش طراحی کرده بود. اولویه روستینگ، طراح لباس فرانسوی کیفی را حمل کرد که رویش نوشته “کارل کیه؟”. که اشاره ای طنازانه به کیفی است که سالیان دور خود کارل استفاده می‌کرد.

ریحانا و فرزند دومش

در مت گالای 20203، ریحانا و همسرش ابتدا با لباس هایی مطابق تم ظاهر شدند و سپس ریحانا با درآوردن کت رویی خبر بارداری دومش را به طرفدارانش هدیه داد. لباس ریحانا در این مراسم یکی از گران ترین و سنگین ترین لباس ها بود و برای بلندکردن دامنش، به چند کمک احتیاج داشت. جواهراتی که او به گردن اویخت نیز به قیمت 25 میلیون دلار بود. البته جواهرات پریانکا چوپرا نیز در همین حدود ارزش داشت.

مت گالا 2023

مت گالا اصولا یک مراسم خیریه است. سلبریتی ها با پرداخت هزینه، وارد این رویداد می‌شوند و تمام عایدی آن صرف خیریه می‌شود. با این حال برخی برندها از سلب های مردم پسند دعوت به شرکت در این مراسم می‌کنند. برای مثال کیم جنی عضو گروه بلک پینک با دعوت برند شنل پا به این مراسم گذاشته است.

اگر علاقمند به مشاهده کارهای کارل لاگرفلد هستید میتوانید طراحی لباس او را در برند شنل، والنتینو، کلوئه (Chloé) و برخی برندهای دیگر مشاهده کنید.