انواع تیشرت قسمت 1

شاید از خودتان بپرسید مگر تیشرت هم انواع دارد. جالب اینجاست تیشرت به دلیل سادگی طرح اولیه به اشتباه ساده به نظر می آید اما در واقعیت طرح پایه بسیاری از انواع پیرهن، پولوشرت و رکابی همان تیشرت است و همه این‌ها انواعی از تیشرت مردانه هستند.

در این مقاله همراه ما باشید تا برخی از انواع تیشرت مردانه را به شما با شکل و جزییات معرفی کنیم.

تیشرت یقه گرد آستین کوتاه

تیشرت آستین کوتاه ساده‌ترین نوع تیشرت است. ممکن است طرح داشته یا نداشته باشد. در بازار و در تمامی رنگ‌ها نیز تنوع فراوانی دارد. محبوب‌ترین نوع تیشرت است و مخصوص استایل کژوال است. خلصت این نوع تیشرت، مناسب بودن برای فصول گرم سال است. به همین علت معمولا نخی( از جنس پنبه ) و بسیار خنک هستند.

تیشرت‌های پاییزه ساده ضخامت بیشتری دارند. گاهی از جنس دورس و گاهی از جنس بافت هستند. انواع مختلفی از چاپ هم به روی تمامی آن‌ها ممکن است. آستین این نوع تیشرت معمولا ساده و کوتاه است. البته ممکن است کمی هم جذب باشد که در میان ورزشکارها محبوبیت بیشتری دارد.

تیشرت مردانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع تیشرت مردانه

در دهه هشتاد شمسی و با مد شدن تیپ فشن در میان پسرهای جوان و نوجوان، تیشرت تنگ یقه گرد با طرح های چاپی یکی از ترندهای آن دوران بود. اما همزمان با پایان قرن 14 شمسی و ورود به قرن پانزدهم، ترند تیشرت ها به فیت یا اورفیت تغییر کرده و حتی لباس‌هایی که کمی برای شما گشادتر هستند بسیار فراوان هستند. هرچند هنوز، در میان ورزشکاران، تیشرت‌‌ها و حتی شلوارهای اسلیم فیت یا جذب بسیار محبوب است.

تیشرت آستین بلند یقه گرد

مشابه تیشرت آستین کوتاه یقه گرد است. مناسب روزهای سردتر یا مکانهای رسمی تر است. مثلا در مهمانی، مدرسه یا دانشگاه، این نوع تیشرت به فراوانی تن مردان جوان دیده می‌شود.

ممکن است طول آستین این نوع تا روی ساق دست باشد که به آن آستین سه ربع می گویند. تی شرت آستین بلند هم میتواند چاپ داشته باشد هرچند انواع ساده تر یا بدون چاپ آن‌ها بسیار محبوب تر است. البته مدل‌های چهارخانه یا راه راه تیشرت آستین بلند از انواع ساده آن نیز محبوب تر است.

پولوشرت ها

پولوشرت نیز نوعی تیشرت مردانه است. پولوشرت در اصل نوعی تی شرت است که دارای یقه مدل پولو است. این نوع یقه، برگشته و خوابیده است و معمولا سه دکمه در پایین یقه می‌خورد تا بتوانید گشادی و تنگی‌اش را تنظیم کنید.

پولوشرت‌ها ریشه در لباس های ورزشی قرن 20 دارند. آنها در عین کژول بودن اندکی رسمی هم هستند. و برای پوشیدن در موقیعت‌های نیمه رسمی بیشتر مناسب هستند. پولوشرت های آستین بلند اگر بافت داشته باشند، پولیور نام می‌گیرند. در اصل پولوشرت‌ها لباس هایی کاملا ورزشی هستند اما به مرور جای خود را به عنوان ورژن شیک‌تر تیشرت در زندگی آقایان باز کردند.

تیشرت یقه هفت آستین کوتاه ساده

این تیشرت ها مشابه تیشرتهای یقه گرد هستند با این تفاوت که نوع یقه آنها کمی متفاوت است. تیشرت هایی که یقه آنها کمی به صورت 7 در می آید به این نام شناخته میشوند. آن ها بسیار خوش استایل هستند و توسط خانم‌ها و آقایان مشهور بیشتر پوشیده می‌شوند.

یک تیشرت اسپرت و جوان پسند یقه هفت، بهترین ترکیب را با شلوار جین گشاد یا بگی می‌سازد. انواع آستین بلند این نوع تیشرت از استایل کژوال فاصله می‌گیرند و برای شرکت در مجالس و مهمانی‌های رسمی بسیار مناسب هستند. در برخی از انواع تیشرت های یقه هفت، بند، دکمه، سنگ یا آویزی در بخش یقه کار می‌شود که تزیینی هستند و بهتر است آنها را نبندید تا ظاهر یقه شما به هم نخورد.

در مقالات بعدی مدل های بیشتری را نیز بررسی میکنیم.