کاور کتاب استایلیست Stylist: The Interpreters of Fashion
معرفی بهترین کتاب‌های صنعت مد و پوشاک

در اواسط دهه کتاب‌خوانی، ریبون به شما چند کتاب در زمینه مد، استایل، فشن و پوشاک معرفی می‌کند. این کتاب ها همگی نوشته بزرگان این صنعت هستند و خواندن آن‌ها را نه فقط به افرادی که شغل مرتبط به پوشاک دارند، بلکه علاقمندان و افرادی که می‌خواهند تغییری اصولی در تیپ و استایل خود بدهند توصیه می‌کنیم.

در این چند کتاب، تاریخی از لباس ها در نیم قرن اخیر بازگو شده و گفته می‌شود چرا برخی از انواع لباس، با گذشت دهه‌ها اکنون، همچنان محبوب و در اینترنت ترند هستند. اگر علاقمند به مطالعه هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. و اگر به نظرتان جالب آمد حتما با دیگران به اشتراک بگذارید.

استایلیست: مترجم های فشن

در این کتاب با زیباترین تصاویر ممکن روبرو می‌شوید و از تاریخچه طراحان مد می‌خوانید. نویسنده این کتاب خانم آنا وینتور، سردبیر مجله ووگ از دهه نود میلادی است. اگر مبتدی هستید یا تا به حال هیچ دانشی درمورد مد نداشتید، این کتاب برای ورود شما به دنیای مد مناسب است. تصاویر بزرگ، نمادهای مشخص و جلوه های بصری این کتاب آموزگار شما خواهد بود. این کتاب توسط 16 طراح مد بزرگ دنیا توصیه شده است و درمورد آن نیز نقل شده :(( در تعجبم که چگونه دنیای وسیع مد را کاملا در ورق های یک کتاب خلاصه کرده‌اند. ))

گریس

این کتاب توسط گریس کدینگتون نوشته شد. او یک مدل بود که در تصادفی، صورتش آسیب دید و کارش را در زمینه عکاسی ادامه داد. سال‌ها برای مجله ووگ کار می‌کرد تا ووگ را برای کار در برند جواهرات تیفانی اند کو ترک کرد. او با برند لویی ویتون نیز اخیرا همکاری مشترک داشته است. در کتاب گریس، بیشتر درمورد پشت صحنه‌ها، چالش‌ها و حواشی دنیای مد صحبت شده‌است. کدینگتون که سال‌ها مدیر اجرایی ووگ بود، می‌توان گفت تقریبا در تمامی شاخه های فشن نفوذ خوبی دارد و آنچه او بیان می‌کند، هرچند جنجالی، ارزش مطالعه را دارد.

بیشتر بخوانید: لباس زنانه

پانک: از آشفتگی تا هنر خیاطی لباس زنانه

پانک استایل نوجوانی پدرها و مادرهای ما است. این استایل که ریشه اش از موسیقی پانک راک شروع شد، شما را به بیان احساسات واقعی خود، هر چند کمی خشن و نامتناسب با جامعه دعوت می‌کرد. امروزه این استایل از میان نرفته و آثاری از آن در پوشاک زنان باقی مانده‌است که در استایل خیابانی و جسور استفاده می‌شود . در این کتاب، درمورد پانک، چرایی و تاثیرش بر استایل امروز آمریکایی‌ها و سپس سایر جهان مطالعه می‌کنید.

الکساندر مک کویین: بدجنسی زیبایی

او برند خودش را دارد، خلاق، جسور و هدفمند است. اگر کنجکاوید بدانید هنگام طراحی کالکشن هایی مانند تپه‌های بلند اسکاتلند و آتلانتیس افلاطون چه در ذهنش می‌گذشت، حتما این کتاب را ورقی بزنید. چه کسی بهتر از یک خیاط مولتی میلیونر می‌تواند تفاوت استایل‌هایی که هر روز در خیابان می‌بینید با آنچه خودش پدید آورده بازگو کند؟ البته نگارش این کتاب به گونه‌ای است که نگرش متفاوتی به شما می‌دهند و پس از اتمامش از تغییر طرز فکرتان درمورد صنعت فشن تعجب می‌کنید.

بیشتر بخوانید: لباس دخترانه

یک کت کوچک مشکی

نوشته کارل لاگرفلد فقید و کارین رویتفلد ( سردبیر سابق ووگ فرانسه )، با جزییات زیاد، درمورد راهی که یک کت ساده (طراحی شده توسط لاگرفلد و رویتفلد) در شنل پیمود تا به تن سلبریتی هایی مانند یوکو اونو و سارا جسیکا پارکر رفت، صحبت می‌کند. اگر علاقمند هستید درمورد جزییات، چالش ها و مشکلاتی که یک لباس ساده، طراحانش را با آنها روبرو می‌کند مطالعه کنید حتما به این کتاب نیز یک شانس بدهید. این کتاب با تم داستانی‌اش، اگر علاقه به کتاب دارید، صد در صد شما را جذب خودش میکند.

 

آیا تا کنون هیچ یک از این کتب را خوانده‌اید؟ کدام یک را به مبتدیان و کدام را به حرفه‌ای ها پیشنهاد می‌کنید؟

بیشتر بخوانید: لباس مردانه