جنس کتانی
آشنایی با جنس کتانی و انواع آن

جنس کتانی باید از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. خریداران کتانی در زمان خرید کتانی باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشند.

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در زمان خرید کتانی بدان توجه داشته باشید ، جنس آن است. در واقع جنس کفش است که تعیین می کند طول عمر آن چقدر باشد. البته فاکتورهای دیگری در تعیین طول عمر کفش مؤثر هستند ، اما تأثیرگذاری جنس بیشتر از سایر عوامل است.

یکی از کفش های محبوب و پرطرفدار ، کتانی است. آمار فروش کتانی سفید ، خیره کننده است. این آمار نشان می دهد که هیچ کفشی مانند کتانی در نزد آقایان و بانوان ، محبوبیت ندارد. تنوع مدل های کتانی بسیار زیاد است. هر یک از این مدل ها از جنس ، انعطاف پذیری ، طراحی ، کفی و سایر خصوصیات مختلفی برخوردار هستند. اولین نکته ای که در زمان خرید کتانی باید موردتوجه قرار بگیرد ، جنس آن است.

تاریخچه کفش های کتانی

نخستین بار در سال 1892 بود که کتانی راهی بازار شد. با گذشت زمان برای تولید کتانی از مواد و طراحی مختلفی استفاده نمودند که منجر به تنوع بسیار زیاد مدل های کتانی شد. امروزه کتانی های مختلفی مانند کتانی پارچه ای ، کتانی چرم ، کتانی حوله ای و … در فروشگاه و مغازه های کفش دیده می شوند.

تمامی کفش ها از اجزای گوناگونی شامل رویه ، تخت بیرونی ، کفی ، مغزی ، توکاری ، پاشنه ، زیرپاشنه ، ساق پوش و … برخوردار هستند. رویه کفش از چندین قسمت تشکیل شده است. این استراتژی موجب فیکس نگه داشتن پا شده از حرکت آن در جهات مختلف ، جلوگیری به عمل می آورد.

کتانی زنانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع کتانی زنانه

جنس کتانی در قسمت رویه متفاوت می باشد. با توجه به نوع استفاده و استایل کتانی ، رویه ممکن است به صورت یک یا چند تکه بوجود آمده باشد. هر یک از اجزای رویه در هر یک از انواع کفش ها از مواد مختلفی درست شده است. قسمت اصلی رویه کفش ، عمده ترین بخشی است که از یک جنس درست می شود.

برخی از کتانی های موجود در بازار ، برند هستند. کتانی های برند در صورت اصل بودن معمولاً از کیفیت و مقاومت بهتری برخوردار هستند. اما متأسفانه کتانی های برند فیک در بازار زیاد هستند و با توجه به این مسئله خرید کتانی های خارجی برند ، کار دشواری است. برندهای ایرانی کتانی ، کیفیت خوبی دارند. بنابراین لزومی ندارد که صرفاً به دنبال کتانی های خارجی باشیم.

 کفش ورزشی کهنه

جنس کتانی از چیست ؟

موادی که برای ساخت کتانی مورداستفاده قرار می گیرد ، بسیار مهم هستند و تعیین کننده کیفیت و مقاومت و انعطاف پذیری کتانی هستند. تولیدکنندگان مختلف برای ساخت کتانی از مواد مختلفی استفاده می کنند. اگر می خواهید یک کتانی را خریداری کنید که از مقاومت ، نرمی ، سبکی ، انعطاف پذیری ، دوام و سایر خصوصیات مثبت برخوردار باشد ، به جنس آن توجه زیادی داشته باشید. با کتانی می توانید استایل های جذابی را به همراه هودی ، تیشرت ، کاپشن ، پولوشرت و … داشته باشید. بیشترین کتانی های موجود در بازار از جنس های زیر است :

کتانی مردانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع کتانی مردانه

کتانی چرم

یکی از پرفروش ترین کتانی های موجود در بازار ، کتانی چرمی است. جنس کتانی چرمی همانگونه که از نامش پیداست ، چرم می باشد. کتانی های چرمی ، با کیفیت هستند و مانع از تعریق پا در روزهای گرم می شوند. راحتی و نرمی کتانی های چرمی ، بسیار خوب است.

کتانی چرمی از دو ویژگی بسیار مهم برخوردار است که این دو ویژگی شامل انعطاف پذیری بالا و مقاومت بالا است. تنفس پذیری کتانی چرمی بسیار خوب است و هوا در آن به راحتی عبور و مرور می کند. نکته ای که خریداران کتانی چرمی باید بدانند این است که این کتانی از کاربرد کژوال برخوردار بوده و کاربرد ورزشی ندارد. مزیت کتانی های چرمی این است که به سادگی تمیز می شوند.

کتانی حوله ای ( بررسی جنس کتانی )

این کتانی ، رنگ بندی زیادی دارد و به سبب تنوع طرح و رنگ خود ، بسیار محبوب است. در واقع شما به راحتی می توانید کتانی حوله ای را با لباس های مختلف ست کنید و استایل های متفاوتی را رقم بزنید. شما به راحتی می توانید با یک دستمال مرطوب ، این کتانی را تمیز کنید. همچنین اگر کتانی حوله ای از مقاومت و کیفیت خوبی برخوردار باشد ، امکان شستن آن در ماشین لباسشویی وجود دارد. پس از شستشوی کامل کتانی حوله ای باید آن را در معرض آفتاب قرار داد تا کاملاً خشک شود.

 کفش ورزشی مردانه

کتانی پارچه ای

جنس کتانی پارچه ای از پارچه مقاوم و سخت است. تنوع رنگ بندی این کتانی هم ، بسیار زیاد است. رویه کتانی پارچه ای با استفاده از باکیفیت ترین و مقاوم ترین پارچه درست شده است. پای شما در کتانی حوله ای عرق نکرده و بو نمی گیرد. چرا که عبور و مرور هوا توسط روزنه های بسیار ریز موجود در پارچه انجام می شود.

ویژگی بسیار خوب کتانی پارچه ای ، سبک بودن آن است که موجب می شود پای شما در آن در طولانی مدت اذیت نشده و حس خوب و راحتی داشته باشد. نکته ای که خریداران کتانی پارچه ای باید درنظر داشته باشند ، ضد آب بودن این کتانی ها است. زیرا برخی از کتانی های پارچه ای ضد آب نیستند و این مسئله موجب دوام کم آنها در صورت تماس آب با آنها می شود. لذا به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. جنس کتانی ، مسئله مهمی است و نباید زیر سایه توجه به زیبایی کتانی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: شلوار مناسب برای نیم‌بوت مردانه

خرید کتانی با آگاهی از موارد زیر :

– کاربرد موردنظر خود را مشخص کنید.

– سایز و نوع پای خود را درنظر گرفته و بر اساس آن به انتخاب سایز مناسب کتانی اقدام کنید. بزرگ بودن یا کوچک بودن قالب کتانی را درنظر بگیرید.

– با توجه به خصوصیات کف پای خود ( صاف یا قوس دار بودن ) ، زیره میانی کتانی را مورد بررسی قرار دهید.

– با بازدید دقیق از کتانی اطمینان حاصل کنید که کتانی از بالشتک مناسب برخوردار باشد.

– اگر کتانی فاقد انعطاف پذیری لازم باشد ، سریعاً خراب می شود.