آموزش اتوکشی هودی زنانه
آموزش اتوکشی هودی زنانه

هر لباسی بعد از شستشو باید اتو شود، اما هر کدام روش های اتو کشی خود را دارند. برای اتو زدن لباس باید زمان بیشتری بگذارید، شاید این کار برایتان کمی سخت به نظر بیاید اما اگر به درستی اتو کنید، احساس لذت بخشی را به شما می دهد. در این حالت در زمان کمتری اتو می کنید و لباسی بدون چروک و مرتب شده به تن می کنید. ما در این مقاله می خواهیم آموزش اتوکشی هودی زنانه را برای شما توضیح دهیم، که با روش درستی اتو کنید یا هودی تان را نسوزانید.

 اتو کردن هودی

قبل از اتو هودی زنانه، نکاتی که باید بدانید

برای انجام هر کاری باید قبل از اتو نکاتی را رعایت کنید. مخصوصا کسانی که برای اولین بار دست به اتو می شوند، حتماً این نکات زیر را باید رعایت کنید، پس مطالعه فراموش نشود.

تنظیم دمای اتو

قبل از اینکه شروع به اتو کشیدن هودی زنانه بکنید، حتما اتو را در دمای کمی قرار دهید. جنس هودی های زنانه چون کمی ضخیم هستند، اتو کردن آن ها شاید برای برخی افراد دشوار باشد. قبل از اینکه هودی را اتو کشی کنید، اول از پارچه های معمولی و به درد نخور شروع کنید. تا اگر خطایی هم باشد، پارچه بسوزد نه هودی شما. آموزش اتوکشی هودی زنانه، اصلاً کار سختی نیست و هر کسی می تواند به سرعت آموزش ببیند و آن را انجام دهد.

تنظیم میز اتو

ارتفاع میز اتو باید حداقل 90 سانت باشد که در زمان اتوکشی هودی زنانه، مفاصل شما آسیب نبیند. ارتفاع به این دلیل مهم است تا زمانی که شما از هودی های بلند یا پارچه با متراژ زیاد اتو می کنید، با زمین تماسی نداشته باشد. اما اگر به زمین برخورد کند، پارچه روی هم می افتد و مجدد چروک می شود. پس بهترین راه حل همین است که ارتفاع میز اتو را نسبت به این توضیحات، تنظیم کنید.

استفاده از پارچه پنبه ای مرطوب

بعضی از هودی زنانه از جنس هایی تولید شده اند که نباید اتوی مستقیم به آن ها برخورد کند. برای این کار می توانید روی هودی، پارچه پنبه ای را بیندازید تا اتو هودی را نسوزاند. این آموزش اتوکشی هودی زنانه را حتما رعایت کنید که هودی هایتان را نسوزانید.

 اتو صحیح هودی

آموزش های مفید اتو کردن هودی زنانه

قبل از هرکاری حتما جنس پارچه هودی را در نظر بگیرید، اگر به نکته توجه نکنید و بدون بررسی و رعایت نکردن آموزش اتوکشی هودی زنانه شروع به کار کنید، هودی یا می سوزد یا چروک و براق می شود. پس قبل از هرکاری جنس پارچه فراموش نشود، با دقت بررسی کنید تا با این مشکلات برخورد نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: تاریخچه هودی زنانه

جلوگیری از برق نیافتادن هودی زنانه

برای جلوگیری از برق افتادن پارچه هودی، حتماً این را در نظر داشته باشید که قبل از اتو، یک پارچه نمدار بین اتو و هودی قرار دهید، بعد از آن اتو کنید. هیچ وقت اتو را مستقیماً روی هودی های با جنس ظریف قرار ندهید، چون در یک لحظه هودی می سوزد و دیگر هیچ کاری از شما بر نمی آید.

همیشه آرام اتو بزنید با این کار لباس تان برق نمی افتد و اما اگر برق افتاد، می توانید با یک پارچه نمدار و نرم، برق آن را برطرف کنید.

هودی های مشکی همیشه به آموزش اتوکشی هودی زنانه نیاز دارند. زیرا یک اصولی دارد که اگر آن را رعایت نکنید، هودی تان حتما برق می افتد. برای اینکه این اتفاق نیفتد، سه قاشق سوپ خوری سرکه را داخل ظرفی بریزید و یک فرچه نرم را داخل آن بزنید و روی هودی ای که برق  افتاده بکشید. با این کار شما هودی تان مثل روز اول خواهد شد.

 اتو هودی لکه دار

آموزش اتوی راحت هودی های زنانه چروک

اگر هودی زمان زیادی از خشک شدنش گذشته باشد و کاملاً خشک شده باشد و آن حالت نمدار را نداشته باشد، به دلیل از بین رفتن رطوبت، اتو کردن برای شما سخت و دشوار باشد. برای اینکه بتوانید به راحتی اتو کنید می توانید هودی را برای یک ساعت، داخل یخچال بگذارید تا رطوبت لازم را بگیرد تا راحت تر اتو شود.

شما نیز می توانید برای چروک های عمیق روی هودی، دمای اتو را بیشتر کرده و یک پارچه ضخیم تر بین اتو و لباس بگذارید تا چروک های عمیق هودی زنانه از گرمای زیاد و بخار اتو از بین می رود. اما این کار را برای هودی هایی که جنس ظریف و از پارچه های نازک تولید شده اند، انجام ندهید.

پیشنهاد ریبون: لیست قیمت هودی زنانه

 اتو صحیح هودی رنگی

از بین بردن لک زنگ فلزات در هنگام اتو کردن

وقتی شما هودی رنگ روشن خود را روی طناب پهن می کنید و برای محافظت از باد با گیره های فلزی آن را متصل می کنید، در آن لحظه رنگ فلز گیره به هودی شما پس می دهد. برای از بین بردن این کار آموزش اتوکشی هودی زنانه را به خوبی مطالعه کنید تا دچار خطا نشوید. پس برای از بین بردن لک روی هودی، مقداری نمک و آبلیمو در یک ظرف یا تشتی بریزید و قسمت لک شده هودی را در آن خیس کنید. سپس اجازه دهید به مدت یک ساعت در آن بماند. بعد از یک ساعت هودی را آبکشی کنید و در آن لحظه می بینید که لک کاملاً رفع شده است و لکه هودی مثل روز اول شده است.

از دغدغه های خانم های خانه دار این است که زمان کمتری برای صرف اتو کردن تلف کنند. راهنمایی ما به شما بانوان، این است که یک تکه فویل زیر پارچه میز اتو بگذارید تا فویل، گرما را به خود جذب کند. در این صورت، لباس شما از دو طرف اتو می شود. با این روش، کار ده دقیقه‌ای را در سه دقیقه تمام می کنید و به بقیه ی کارهای خانه رسیدگی می کنید.