استایل لش چیست و مناسب چه شرایطی است ؟

استایل لش ، یکی از استایل های خاصی است که امروزه میان جوانان و نوجوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

دختران و پسران زیادی به انتخاب تیپ لش علاقمند هستند. همانگونه که از نام این استایل مشخص است ، لباس های مورداستفاده برای این استایل گشاد و بلند است. اگر نوجوانان و جوانانی را مشاهده نمودید که هودی های گشاد ، تیشرت های بلند و گشاد ، مانتوهای جلوباز و آزاد و … بر تن دارند ، گمان نکنید که آنها در انتخاب سایز مناسب لباس خود دچار مشکل شده اند. خیر ، این افراد استایل لشی را برای خود برگزیده اند.

سبک لباس های لش به گونه ای است که آزاد و گشاد و بلند است و در اکثر مواقع چند سایز بزرگتر از سایز اصلی است. نخست ، خوانندگان رپ و هیپ هاپ آمریکایی بودند که به این سبک لباس پوشیدند و آن را مد کردند.

پیشنهاد ریبون: هودی مردانه

ویژگی های استایل لش

این سبک به نوعی یک تیپ ساختار شکن است. در واقع سبک این لباس ، مودی ضد اجتماعی و اعتراض آمیز است که نوشته ها و تصاویر منتشر شده روی اغلب آنها ، نشان دهنده این مسئله است. این سبک بیشتر موردپسند افراد درونگرا و سنت شکن قرار می گیرد. بهترین نامی که می توانستند برای این سبک لباس پوشیدن برگزیدند ، با توجه به سبک ولنگاری و ساختارشکنی آن ، لش بوده است.

اگر می خواهید این تیپ را برای خود برگزینید ، باید با ویژگی های آن به خوبی آشنا باشید. این نوع تیپ زدن برخلاف تیپ اسپرت و کژوال ، دستورالعمل های خاص خود را دارد که در صورت عدم رعایت آن ، یک استایل بدریخت ایجاد خواهد شد که با آن چیزی که در ذهن خود انتظار داشته اید ، تفاوت های بسیاری دارد.

استایل لش مشابه استایل هیپ هاپ است. شاخص ترین ویژگی این استایل ، گشاد بودن آن است به گونه ای که لباس ها یک یا دو سایز بزرگتر از سایز اصلی شما می باشند. برای این سبک می توانید از انواع هودی ها و کفش های بسکتبالی بهره بگیرید که با ویژگی های اصلی این استایل بسیار تناسب دارند.

در سبک لش می توان هم از لباس های ساده و هم از لباس های طرح دار استفاده نمود. اگر ریزه کاری های خلق این استایل را رعایت کنید ، می توانید برای موقعیت های گوناگون آن را انتخاب کنید. برای این سبک استایل می توان از لباس های آزاد یا بگی استفاده نمود. ترکیب شلوار بگ با لباس و تیشرت های فیت ، ایده ای است که گاهی برای خلق این استایل به کار می برند. عکس این حالت یعنی ترکیب شلوار جذب با هودی یا تیشرت گشاد ، ایده دیگری است که برای این استایل به کار می برند.

بیشتر بخوانید: کفش روزمره زنانه

استایل لش

تفاوت مهم سبک بگی و لش چیست ؟

یک سؤال برای علاقمندان به استایل لش بوجود می آید و آنهم این است که تفاوت میان سبک بگی و لش چیست. توجه داشته باشید که استایلی تحت عنوان بگی در واقعیت وجود ندارد و جوانان ، خود این نام را ترویج داده اند. در واقع ، این استایل به نوعی یک اصطلاح محاوره ای است که در جامعه ترویج یافته است. استایل هایی که در آن از شلوار بگ استفاده می شود را سبک بگی می گویند.

بنابراین این تصور که این دو سبک لباس پوشیدن تفاوتی با هم ندارند ، نادرست است. زیرا استایل لش فقط داشتن شلوار بگی نیست ، بلکه در این استایل باید از لباس های آزاد و بلند ، اکسسوری ها ، کلاه ، شال ، کفش های بسکتبالی و … استفاده شود. تفاوت اصلی این دو سبک این است که در سبک بگی ، نظم بیشتری نسبت به سبک لش وجود دارد. در سبک لش حتماً باید از لباس های آزاد و بلند استفاده شود. ویژگی ساختار شکنی در سبک لش بیشتر وجود دارد. این مسئله سبب شده است که بیشتر افراد سبک بگ را بیشتر ترجیح دهند.

معمولاً افرادی که استایل لش را انتخاب می کنند ، از سوی خانواده و جامعه و محل کار و … با واکنش های منفی روبرو می شوند. بنابراین علاقمندان به این نحو لباس پوشیدن ، سعی می کنند بیشتر استایل بگی را انتخاب کنند.

سبک لش برای کوهنوردی ، دورهمی ، کافی شاپ ، پیک نیک ، مسافرت و … مناسب است. اگر این سبک به درستی اجرا شود و از آیتم های مناسب برای آن استفاده شود ، بسیار چشم نواز و زیبا خواهد بود. البته این نحو لباس پوشیدن سلیقه ای است و ممکن است از نظر برخی از افراد ، زیبا نباشد. این استایل برای افرادی که از لاغری بسیار شدید رنج می برند ، مناسب است. زیرا لاغری آنها را می پوشاند.

پیشنهاد ریبون: کاپشن مردانه

استایل لش

نکات درباره استایل لش

– یکی از آیتم های اصلی این استایل ، شلوار اسلش دخترانه و پسرانه می باشد. در اغلب مواقع ، لباس های این استایل دارای جیب های بزرگ است. اگر شلوارهای اسلش دارای جیب بزرگ با تیشرت لانگ ست شود ، یک سبک لش مینیمالی جذاب ایجاد می شود.

– نوعی از لباس های چهارخونه زنانه مشابه لباس های مردانه گشاد وجود دارد که شکت نام دارند. این لباس ها برای سبک لش قابل استفاده نمی باشند. بنابراین بانوان علاقمند به سبک لش باید توجه داشته باشند که نمی توانند از انواع شکت ها برای استایل لش استفاده کنند. زیرا ظاهر شکت ها ، عجیب و ناهنجار نیست.

– شلوار جین زاپ دار و یا پاره پاره برای این استایل بسیار مناسب است. اما شلوارهای اسکینی برای این استایل اصلاً مناسب نیست.

– دورس ، گزینه دیگری است که می تواند برای این استایل مورداستفاده قرار بگیرد. باید درنظر داشته باشید که دورس انتخابی برای این استایل ، نباید جذب باشد. زیرا برای این سبک باید از لباس هایی استفاده کرد که ماهیت گشاد و آزاد دارند.

– هودی ها برای استایل لش بسیار مناسب هستند. هودی هایی برای این استایل باید مورداستفاده قرار بگیرد که آزاد باشند. همچنین بهتر است قد هودی بلند باشد.

– برای این استایل باید از اکسسوری های خاص استفاده کرد. کفش های استیکرز ، زنجیر ، گردنبند طلا ، انگشترهای خاص و … از جمله مواردی هستند که برای این استایل باید مورداستفاده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: چگونه تیشرت یقه‌دار ( پولوشرت ) بپوشیم ؟

 

برای شنیدن خلاصه صوتی روی دایره زیر ضربه بزنید.