لایه لایه لباس پوشیدن
اصول لایه لایه لباس پوشیدن

لایه لایه لباس پوشیدن باید با توجه به نکاتی انجام شود تا ظاهر تیپ و استایل شما شلوغ و نامرتب به نظر نیاید. اصول این فرم لباس پوشیدن را بررسی می کنیم.

گاهی شرایط آب و هوایی ایجاب می کنید که به صورت لایه‌به لایه لباس بپوشیم. زیرا نوسانات دمایی هوا موجب می شود که در ساعتی لایه بیرونی لباس خود را در بیاوریم و در ساعتی دیگر ، یک لایه به لباس های خود بیافزاییم.

اگر در لایه‌به‌لایه لباس پوشیدن ، کمی بی سلیقگی کنید ، ظاهر نامرتبی خواهید داشت. نکاتی که در ادامه گفته می شود به خوش تیپی و خوش استایلی شما با وجود داشتن چندین لایه لباس ، کمک زیادی می کند.

نحوه لایه لایه لباس پوشیدن

حال بررسی می کنیم که چگونه لباس بپوشیم تا شیک و مرتب باشیم :

لایه اول لباس : لایه اول که داخلی ترین لایه است و با پوست مستقیماً در ارتباط است ، باید از جنسی باشد که با پوست سازگار باشد و مانع ازتعریق زیاد بدن شود و رطوبت بدن را به بیرون انتقال دهد. بنابراین جنس لایه اول لباس بیشتر از سایر لباس ها اهمیت دارد. یک دورس لطیف یا لباس های نخ پنبه ای و … می تواند گزینه مناسبی برای لایه اول باشد.

لایه دوم لباس : این لایه مانند عایق عمل می کند و گرمای بدن را به خوبی حفظ کرده و مانع از اتلاف گرما می شود. این لایه ممکن است یک پیراهن و یا یک پلیور باشد.

لایه سوم لباس : این لایه ، بیرونی ترین لایه لباس شما است. لایه سوم در فصل پاییز و زمستان ممکن است کت ، کاپشن ، پالتو ، بارانی ، بادی ، مانتو جلوباز و … باشد. اهمیت زیبایی این لایه از لباس بیشتر از سایر لباس ها می باشد.

مشاهده کنید: تیشرت ورزشی مردانه

اهمیت رنگ در استایل لایه‌لایه

برای اینکه آشفته و نامرتب به نظر نیایید ، باید توجه ویژه ای به انتخاب رنگ ها در لایه لایه لباس پوشیدن داشته باشید. لایه های لباس باید با یکدیگر هماهنگ باشند و هارمونی داشته باشند. گاهی باید از تکنیک هارمونی رنگها انتخاب کنید و گاهی بهتر است از تکنیک تضاد رنگ ها استفاده کنید. برای مثال پیراهن سفید یقه دار را لایه اول ، پلیور نسکافه ای روشن را لایه دوم و نیم پالتو نسکافه ای تیره را لایه سوم درنظر بگیرید. این استایل بی اندازه جذاب و زیبا خواهد بود. بر عکس اگر یک پیراهن آبی ، یک پلیور مشکی و یک پالتوی یشمی بر تن کنید ، استایل بسیار بد و ناهماهنگی خواهید داشت.

 یقه اسکی مردانه

استفاده از انواع بلوزها و یقه اسکی ها

یقه اسکی ها و بلوزها در استایل لایه لایه لباس پوشیدن ، کارایی زیادی دارند. زیرا این لباس ها هم گرمای لازم برای پاییز و زمستان را دارند و هم زیبا هستند. در انتخاب بلوزها و یقه اسکی ها توجه داشته باشید که آنهایی را انتخاب کنید که جذب باشند. جذب بودن این لباس ها ، ضمن اینکه گرمای بیشتری ایجاد می کند ، موجب جذابیت و نظم بیشتر استایل شما می شود. جنس این لباس ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هرگز نباید لباس هایی را انتخاب کنید که جنس پلاستیک و مشمایی و … داشته باشند که پوست بدن شما را اذیت کرده و موجب تعریق بیش از اندازه بدن شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کفش ورزشی مردانه ارزان‌ قیمت مقاوم

اهمیت انتخاب لباس تک رنگ برای لایه زیرین

یک اصول مهم لایه لایه لباس پوشیدن این است که لباس زیرین خود را به صورت تک رنگ انتخاب کنید. لباسی که طرح دار باشد و رنگ های مختلف و شلوغی داشته باشد اصلاً برای لایه اول مناسب نخواهد بود و موجب شلوغی زیاد استایل شما می باشد. لباس ساده و تک و رنگ برای لایه اول این استایل ، بسیار شیک و زیبا است. تصور کنید که یک پیراهن ساده سفید و یا یک دورس سفید رنگ ، لایه زیرین لباس شما باشد ، تا چه اندازه این لایه اول لباس موجب زیباتر دیده شدن استایل شما می شود.

 کت بلند مردانه

اصول لایه لایه لباس پوشیدن : توجه به ترتیب لایه ها

توجه به این مسئله بسیار مهم است. بر این اساس لایه های نازک باید زیر باشد و لایه های ضخیم تر به عنوان لایه های بعدی باشند. فکر نکنید که ظاهر و شکل لایه های زیرین فاقد اهمیت است. چرا که در صورت گرما باید لباس های بیرونی خود را در بیاورید. در این شرایط ، ظاهر لباس های زیرین کاملاً در معرض دید قرار خواهد گرفت. بنابراین به این مسئله اهمیت دهید و لباس های شیک و زیبایی را برای لایه زیرین خود انتخاب کنید.

گمان نکنید که لایه لایه لباس پوشیدن به این جهت است که ظاهر لباس های زیرین شما مشخص نشود. استایل لایه‌لایه بدین جهت است که امکان کم یا اضافه کردن لباس های خود در زمان سرد یا گرم شدن هوا را داشته باشید و به ساده ترین نحو ، این کار را انجام دهید. برای اینکه استایل لایه‌لایه ، زیباتر و جذاب تر به نظر بیاید باید به ست کردن اکسسوری های خود با لباس هایتان توجه داشته باشید. بدین منظور می توانید رنگ اکسسوری هایی مانند ساعت ، کلاه و شال گردن ، کیف و … را متناسب با رنگ یکی از لایه های لباس خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: سویشرت ورزشی مردانه

 سویشرت زیپی

توجه به سایز لباس در استایل لایه لایه لباس پوشیدن

نکته مهم دیگری که باید مدنظر قرار بگیرد ، انتخاب سایز مناسب لباس است. همانگونه که عرض نمودیم لباس زیرین باید کاملاً جذب باشد و فیت تن شما باشد. انتخاب سایز لباس لایه میانی بسیار مهم است. در صورتی که سایز لباس لایه میانی شما بسیار جذب باشد ، ممکن است حالت بدی را بر روی لایه زیرین ایجاد کند. همچنین در صورتی که این لباس بسیار آزاد باشد ، حالت بدی را در زیر لایه بیرونی ایجاد می کند و موجب بد قرار گرفتن لایه بیرونی می شود.

بنابراین با توجه به اینکه نوع لباس لایه زیرین ، لایه میانی و لایه بیرونی شما چیست ، باید به انتخاب سایز لباس ها اهمیت دهید و لباس های تنگتر یا آزادتر را انتخاب نکنید. اگر لباس بر فرم تن شما به خوبی بنشیند ، استایل شما را جذاب و زیبا می کند. امیدواریم با نکات گفته شده بتوانید لایه لایه لباس پوشیدن را به زیباترین نحو انجام دهید.

بیشتر بخوانید: 5 نکته کاربردی هنگام خرید سویشرت