انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه
انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه

انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه را بررسی می کنیم تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

کت و شلوار ، یکی از لباس های رسمی برای آقایان است که بسیار زیبا است. کت و شلوار در تمامی کشورهای جهان طرفدار دارد. این لباس محبوب در مدل های مختلفی طراحی و دوخته می شود.

برخی از آقایان به کت و شلوارهای ست علاقه ای ندارند و دوست دارند کت های تک را با شلوار جین ست کنند. به هر حال هر یک از استایل های رسمی کت شلوار ست و کت تک و شلوار جین دارای طرفداران خاص خود هستند و هر یک به نوعی زیبا هستند.

 کت و شلوار سبز رنگ چهارخونه

کت و شلوار کلاسیک مناسب

در بررسی انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه متوجه می شویم که یکی از بهترین انواع کت – شلوار ، کت شلوار کلاسیک است. کت شلوار کلاسیک مشکی بسیار شیک است. اما برای تمامی موقعیت ها مناسب نمی باشد. بهتر است برای استایل کاری خود از کت شلوارهای رنگی استفاده کنید. کت شلوارهای کلاسیک هیچ وقت از مد نمی افتند. اگر بارها این کت و شلوار را بپوشید ، از آن خسته نمی شوید. آقایان لاغراندام از کت شلوار رنگ روشن مثل کرم و آقایان چاق و دارای اضافه وزن زیاد از کت شلوار رنگ تیره مانند سورمه ای استفاده کنند. در انتخاب رنگ کت و شلوار باید به رنگ پوست خود توجه کنید.

آشنایی با انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه

کت شلوار از لحاظ مختلفی دسته بندی می شود. یکی از دسته بندی های کت – شلوار ، دسته بندی بر اساس نوع برش است. در واقع نوع برش سبب می شود که طراحی کت و شلوار متفاوت شود. برش های مختلف کت – شلوار شامل موارد زیر است :

برش بریتانیایی : ویژگی های اصلی این لباس شامل پارچه سنگین ، دور کمر و شانه به اندازه و … است. این لباس دارای جیب ها و دریچه های دوتایی در پشت خود است.

برش ایتالیایی : در بررسی انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه با برش ایتالیایی آشنا می شویم. این نوع طراحی کت و شلوار دارای برش های خاص ، پارچه سبک و رنگ های خاص است.

برش آمریکایی : این مدل کت و شلوار دارای شانه های عریض و کمر باریک است و ایده آل آقایانی است که درشت هیکل هستند.

کاپشن مردانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع کاپشن مردانه

هماهنگ سازی رنگ ها در استایل های مردانه

برای ست کردن لباس های خود در هر استایلی باید توجه داشته باشید که به طور کلی از 4 رنگ بیشتر استفاده نکنند. همچنین اگر از یک رنگ استفاده کنید ، استایل خسته کننده ای را ایجاد می کند. انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه باید با توجه به انتخاب رنگ مناسب ، ست شود.

برای ست کردن رنگ ها باید از تکنیک های مختلف استفاده کنید. به طور مثال یا رنگ های متناسب را انتخاب کنید و یا از رنگ های متضاد استفاده کنید. به طور مثال کت و شلوار سورمه ای را با پیراهن سفید و کراوات آبی ست کنید. همچنین می توانید کت و شلوار سورمه ای را با پیراهن سفید و کراوات زرشکی ست کنید. بنابراین برای ست کردن رنگ ها می توانید از تکنیک های مختلف استفاده کنید.

بررسی انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه بر اساس چاک

نحوه چاک ، یکی از شاخصه های دسته بندی کت شلوار است. بر این اساس کت شلوارها را به موارد زیر دسته بندی می کند :

کت شلوار مردانه بدون چاک : این کت شلوار ، هیچگونه چاکی ندارد. این کت شلوار معمولاً مورد توجه افراد سلبریتی است. این کت و شلوارها ، محبوبیت زیادی دارند. اما به دلیل محدودیت های حرکتی که ایجاد می کند ، از سوی برخی از افراد مورداستفاده قرار نمی گیرد.

کت شلوار مردانه تک چاک : برخی از آقایان ، این کت شلوارها را با نام کت شلوار آمریکایی می شناسند. چاک موجود در پشت کت ، یک آزادی عمل نسبتاً خوب را ایجاد می کند.

کت شلوار مردانه دو چاک : اگر می خواهید با وجود کت شلوار مردانه بتوانید هرگونه فعالیتی را انجام دهید و آزادی عمل زیادی داشته باشید ، کت شلوار مردانه دو چاک را انتخاب کنید. چاک های این کت شلوار از طرفین است. به همین دلیل به این کت شلوارها ، کت شلوارهای چاک از بغل می گویند.

هودی و سویشرت مردانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع هودی و سویشرت مردانه

بررسی جنس کت و شلوار مردانه

 کت و شلوار مردانه کرم

انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه بر اساس جنس ، شامل موارد زیر است :

پارچه پشمی : کت شلوارهای پارچه پشمی بسیار خوش دوخت هستند. این کت شلوارها سریعاً چروک نمی شوند. برای موقعیت های رسمی و مجلسی می توان از کت شلوارهای پارچه پشمی استفاده کرد.

پارچه لنین : کت شلوارهای لنین دارای منشاء گیاهی می باشند. اگر از علاقمندان به استفاده از کت و شلوارهایی با پارچه خاص هستید ، کت شلوارهای پارچه لنین را انتخاب کنید.

پارچه پلی استر : یکی از انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه ، کت شلوارهای پلی استر می باشد. پلی استر با استفاده از الیاف مصنوعی درست می شود. مشکل این کت و شلوارها ، زود چروک شدن آنها است که موجب پایین بودن کیفیت کت شلوارهای پلی استری می شود.

پارچه موهر : پارچه کت شلوار موهر را از موی بز درست می کنند. پارچه موهر از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به پارچه پشمی دارد. کت شلوار موهر اصلاً چروک نمی شود.

پارچه ابریشمی : پارچه کت شلوار ابریشمی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. کت شلوارهای ابریشمی بسیار لطیف هستند و این لطافت در زیبایی ظاهری آنها اثر گذاشته است.

انواع یقه کت شلوار

انواع استایل و مدل کت و شلوار مردانه دارای یقه های مختلفی هستند. یقه ناچ به صورتی است که در بخش اتصال لبه برگردان به یقه کت ، بخشی V مانند دیده می شود. یقه ناچ به سبب کلاسیک بودن خود ، موردتوجه اغلب آقایان قرار گرفته است. کت شلوارهای دارای یقه پیک ، ایده آل افرادی است که کوتاه و چاق هستند. کت شلوارهای یقه تیز دارای یقه ای به طرف بالا است و لبه یقه به طرف بیرون تیز شده است. کت شلوارهایی که دارای یقه آرشال هستند ، اصلاً بریدگی ندارند.

بیشتر بخوانید: گرم ترین شلوارهای زنانه برای پاییز و زمستان