انواع کفش لژدار
انواع کفش لژدار و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع کفش لژدار را معرفی نموده و با ویژگی های هر یک از آنها، آشنا می شویم تا در خرید کفش لژدار به انتخاب مناسب ترین آنها اقدام کنیم.

کفش لژدار، یکی از محبوب ترین کفش های زنانه است که به دلیل بلندتر نشان دادن قد بسیار پرطرفدار است. اگر دوست دارید که قدبلندتر دیده شوید، اما توان راه رفتن با کفش های پاشنه بلند را ندارید، بهتر است کفش‌های لژدار را انتخاب کنید که هم پاشنه دار و هم بسیار راحت است.

این کفش ها از نظر ساختار به چندین نوع تقسیم شده که شامل کفش های لژ ساده، کفش های لژ پاشنه مبلی و کفش های لژ پاشنه گوه ای می باشند. هر یک از این کفش ها، بسیار شیک و زیبا هستند و استایل شما را جذاب می کنند. کفش‌های لژدار به لحاظ زیبایی از کفش های پاشنه بلند دیگر، چیزی کم ندارند.

با انواع کفش لژدار می توان شیک ترین استایل ها را ایجاد نمود. در گذشته فقط کفش های بهاره و تابستانه را به صورت لژدار طراحی و تولید می کردند، اما امروزه بسیاری از مدل های کفش های پاییزه و زمستانه به صورت لژدار طراحی و تولید می شوند. با خصوصیات هر یک از انواع این کفش ها، آشنا می شویم.

محصول پیشنهادی: کفش چرمی زنانه

 کفش جلوباز

کفش لژدار پاشنه مبلی

این کفش در بخش پنچه هم دارای ارتفاع است. بنابراین طول قد شما به میزان ارتفاع زیر پاشنه زیادتر دیده می شود. مسئله ای که در زمان انتخاب این کفش باید درنظر داشت این است که اختلاف ارتفاع میان بخش زیر پنجه و پاشنه پا سبب اعمال فشاری به پای شما می شود که ممکن است اذیت کننده باشد.

اما تمایل زیادی به خرید این مورد از انواع کفش لژدار وجود دارد. اغلب افرادی که از این کفش ها استفاده می کنند، از آن رضایت داشته و آن را راحت و زیبا می دانند. کفش های لژ پاشنه مبلی حدود 10 الی 14 سانتیمتر شما را بلندتر نشان می دهند. زیرا پاشنه های این کفش را معمولاً در این رنج تولید می کنند. اگر از راه رفتن با کفش های پاشنه دار عاجز هستید ولی دوست دارید در استایل خود از کفش های پاشنه دار استفاده کنید، حتماً کفش لژ پاشنه مبلی را انتخاب کنید که راحت و زیبا است.

 کفش مشکی بندی

کفش لژ پاشنه گوه ای

گوه، یک شکل هندسی است که دارای لبه تیز و لبه پهن است. در واقع هر چه از پنجه به سمت پاشنه می رویم، عرض بیشتر می شود. این کفش در بخش پنجه ارتفاع نداشته و ارتفاع آن به تدریج به سمت پاشنه افزایش پیدا می کند. به همین دلیل این کفش در بخش زیر پاشنه دارای بیشترین ارتفاع است. در میان انواع کفش لژدار موجود در بازار، این کفش ها فروش زیادی دارند.

اغلب کفش های تابستانی را بدین صورت طراحی می کنند. البته طراحی برخی از نیم بوت ها و بوت ها بدین صورت است. در طراحی برخی از کفش های مجلسی از این طرح، الگو گرفته می شود. این کفش در مقایسه با سایر کفش های پاشنه دار، پا را کمتر در معرض فشار قرار می دهد. طراحی خاص پاشنه این کفش سبب شده است که احتمال کنده شدن و جدا شدن پاشنه کفش وجود نداشته باشد.

زیبایی این کفش ها، خیره کننده است. استفاده از این کفش ها، زیبایی و راحتی را همزمان به همراه دارد. کفش های متعددی در بازار به این صورت طراحی و تولید شده اند که هر یک به نحوی شیک و زیبا هستند. به بیان دیگر، تنوع طرح و رنگ این کفش ها بسیار زیاد است. افرادی که از کمر درد و پادرد رنج می برند، بهتر است از کفش های طبی استفاده کنند و پیامدهای استفاده از این کفش ها را درنظر بگیرند.

محصول پیشنهادی: کفش روزمره زنانه

 کفش لژدار تخت

کفش لژدار ساده، از انواع کفش لژدار

این کفش ها از نظر راحتی، نظیر ندارند. در سال های اخیر، این کفش ها ترند شده اند. زیبایی و راحتی این کفش ها سبب شده است که استفاده زیادی از آن کنند. به این کفش ها، کفش لژ تخت نیز می گویند. زیرا پاشنه آن کاملاً هم سطح است و اختلاف ارتفاعی میان بخش پنجه و پاشنه وجود ندارد. این طراحی سبب می شود که پا در معرض فشار نباشد. میزان افزایش قد فرد با استفاده از این کفش، معادل ارتفاع لژ می باشد. اگر به دنبال استفاده از راحت ترین کفش هستید، باید کفش لژ ساده یا تخت را انتخاب کنید.

کفش هایی که دارای این طراحی هستند، برای استفاده به عنوان کفش مجلسی مناسب نیستند. زیرا موجب شکل دهی به فرم پایین تنه و اندام نمی شود و در ترکیب با لباس های مجلسی، زیبا نمی شود.

محصول پیشنهادی: کاپشن مردانه

مزایای استفاده از انواع کفش لژدار

این کفش ها برای نخستین بار در چین و ژاپن طراحی و مورداستفاده قرار گرفت. این کفش ها به دلیل توانایی در کوچک نشان دادن پا و بلند نشان دادن قد، محبوب شدند و موردتوجه سایر کشورها قرار گرفتند و در تمامی نقاط مختلف جهان به کار گرفته شدند. استفاده از این کفش ها با مزایای بسیار زیادی همراه است که شامل عدم اعمال فشار به زانوها، ستون فقرات و … است.

نکات مهم برای خرید کفش لژ ساده، مبلی و گوه ای

در خرید انواع کفش لژدار باید به نکاتی توجه کنید. سایز بودن کفش، مستحکم بودن پاشنه کفش، مناسب بودن ارتفاع کفش، مقاوم بودن کفی کفش، موارد استفاده از کفش و … از جمله نکاتی هستند که باید موردتوجه قرار بگیرند. از خرید کفش هایی که فیک هستند، خودداری کنید. چرا که در این حالت موجب هدر دادن پول خود خواهید شد.

اگر می خواهید احساس خوبی با کفش داشته باشید و در زمان استفاده از آن، اذیت نشوید حتماً عرض و پهنای جلوی کفش را بررسی کنید. اگر پنجه پای شما پهن است، نباید کفش هایی که دارای نوک های باریکی هستند را خریداری کنید چرا که شما را به شدت اذیت می کنند.

در خرید انواع کفش لژدار توجه داشته باشید که استقامت پاشنه را به دقت بررسی کنید. اگر پاشنه کفش فاقد استحکام و قدرت لازم باشد، ممکن است بشکند و در زمان شکستن یا کنده شدن، مشکلاتی را برای شما بوجود بیاورد. لذا به این نکته حائزاهمیت توجه کنید.

بیشتر مطالعه کنید: با شلوار جین زنانه چه کفش هایی بپوشیم ؟