چند شیکر با رنگهای جذاب
بررسی انواع و مدل های مختلف شیکر ورزشی

شاید هنگام خرید قمقمه و شیکر ورزشی با انبوهی از مدل های مختلف روبرو شدید. در این صورت نمی دانید کدام مدل شیکر ورزشی انتخاب مناسب تری برای شما است. در این بخش، انواعی از این شیکرها را به شما معرفی می کنیم. شما را از ویژگی های آن ها مطلع می کنیم تا در تصمیم گیری شما را یاری کنیم.
عموما شیکرها در دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. براساس طرح، جنس و اجزا می توانید شیکر های مختلفی در بازار پیدا کنید. اما اگر می دانید به دنبال چه شیکری هستید قطعا سوالاتی ذهن شما را مشغول می کند. مثلا آیا شیکر ساده بهتر است یا شیکر با قطعات جانبی مختلف؟ آیا شیکر دستی قابلیت حمل به مکان های مختلف را دارد یا شیکر اتوماتیک؟ آیا شیکر محبوب شما احتیاج به باتری یا منبع برقی دارد یا خیر. ما تمامی این مدل ها را به شما معرفی می کنیم.

تقسیم بندی مدل های شیکر ورزشی بر اساس جنس

جنس انواع شیکر و قمقمه یکی از نکات مورد توجه هنگام انتخاب آن ها است. جنس یک شیکر، به آن جذابیت ظاهری به خصوصی می دهد. جنس در میزان وزن شیکر و یا قمقمه مورد پسند شما نیز موثر است. به علاوه میزان ماندگاری، نحوه شست و شو و قابلیت حفظ دما نیز، بیشتر از هر چیزی به جنس شیکر بستگی دارد. اگر بدانید شیکر از چه جنسی برایتان مناسب است، نصف راه انتخاب آن را رفته اید.

۱ – شیکر ورزشی مدل پلاستیکی

شیکرهای پلاستیکی انواع سبک، ارزان قیمت و با طرح های متنوع هستند. این شیکر ها، اگر از جنس پلاستیک بدون BPA باشند معمولا ضد سرطان هستند. آن ها قابلیت گرم شدن در ماکروویو را نیز دارند. همچنین قابلیت نگهداری نوشیدنی های گرم و سرد را برای مدتی طولانی دارند. این شیکرها به علت تولید انبوه، قیمت مناسبی دارند. تجهیزات جذاب و امکانات مختلف نیز بدون آنکه قیمت شیکر پلاستیکی را خیلی بالا ببرد به آن اضافه می شود.

توجه کنید که به هرحال، پلاستیک در طبیعت دیرتر تجزیه می شود. ممکن است با استفاده طولانی مدت و در گذشت زمان، کمی بدنه آن ها زرد شود و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد. به هرحال نکات ایمنی سایر وسایل پلاستیکی درمورد شیکرهای پلاستیکی نیز صادق است. این نوع جنس اگر در اثر ضربه نشکند یا در معرض حرارت مستقیم قرار نگیرد، می تواند سال ها سالم باقی بماند. هنگام انجام ورزش در باشگاه یا فضای آزاد، به راحتی می توانید یک شیکر پلاستیکی ورزشی را با خود حمل کنید.

۲ – شیکر ورزشی مدل فلزی

شیکر استیل یا فلزی، کمی گرانقیمت تر، سنگین تر و ماندگارتر از انواع پلاستیکی است. این شیکرها همه مات هستند. به علت سنگین تر بودن برای حمل در مسافت طولانی هنگام ورزش استفاده نمی شوند. شیکرهای فلزی، ممکن است عایق دمایی باشند و نوشیدنی شما را تا مدتی خنک نگه دارند. این شیکرها نیز قابلیت ضد سرطان دارند. اما پس از گرم کردن در ماکروویو بهتر است مراقب نسوختن باشید. زیرا دمای شیکر استیل به سادگی بالا می رود. شیکرهای استیل، نیاز به مراقبت خاصی ندارند. اما به هرحال جنس استیل _هرچند به سختی_ قابلیت زنگ زدن دارد. پس سعی کنید شیکر را برای مدت طولانی خیس رها نکنید. باید بدانید تجهیزات جانبی این شیکرهای مدل فلزی، می توانند رنج قیمت آن ها را گسترده تر کنند.

۳ – شیکر ورزشی مدل شیشه ای

شیکرهای شیشه ای، انواع جذابی هستند که در برابر لکه و بوی بد کاملاٌ مقاوم هستند. این شیکرها با انواع مواد شوینده ظرفشویی قابلیت پاکسازی دارند بدون آن که بدنه صدمه ببیند یا مواد شیمیایی را وارد نوشیدنی شما کند. یک شیکر شیشه ای اما نه عایق حرارات است و نه توانایی گرم شدن در ماکروویو را دارد. اگر شیکر پلاستیکی یا فلزی شما زمین بخورد، مشکلی پیش نمی آید. اما شیکر شیشه راحت می شکند. به علاوه نسبت به شیکر پلاستیکی شفاف سنگین تر هستند. بیشترین برتریت این جنس شیکر، ظاهر آن است. به علت لاکچری تر بودن شیکر شیشه ای، بهتر است آن را در محیطی که امکان شکستنش بالا است مانند باشگاه استفاده نکنید. به علاوه دویدن با شیکر شیشه ای ورزشی خطرناک است و اصلا توصیه نمی شود. البته اگر از نشکن بودن شیکرتان مطمئن هستید، ماجرا فرق می کند.

بیشتر بخوانید : خرید شیکر و قمقمه ورزشی

شیکر وقمقمه ، شیکر دو تیکه

تقسیم بندی مدل های شیکر ورزشی بر اساس نوع ساخت

انواع شیکر بدنسازی بر اساس مدل بسیار متنوع هستند. نوع ساخت شیکر ها، آن ها را برای هدف خاصی بهینه می کند. در این قسمت با انواعی از این شیکر ها آشنا می شوید.

۱ – شیکر ورزشی مدل یک تیکه

شیکرهای یک تکه، ساده ترین انواع شیکر ها هستند. اگر صرفا به نوشیدن مایعات علاقه بیشتری نشان می دهید، یا از پودر های پروتئینی استفاده نمی کنید این شیکرها بهترین انتخاب هستند. به علاوه که انواع شیکر فلزی و شیشه ای یک تکه، قیمت مناسبی هم دارد. به هر حال این شیکر ها نیز کاملا یک قطعه نیستند و از درب، نی و یا قطعه شیکر نیز تشکیل شده اند. اگر از دوستداران محیط زیست هستید باید بدانید، انواع این مدل شیکر با وجود واشر، همه پلاستیک دارند.

۲ – شیکر ورزشی مدل دو تیکه

شیکرهای ورزشی دو تکه، مخزنی مخصوص پودر و قرص های ورزشی دارند. به همین علت قابلیت استفاده طولانی در طول روز و باشگاه را دارند. و کافی است یکبار مخزن آن را پر کنید. اگر به استفاده از پودر پروتئینی علاقه ندارید، خوراکی هایی با غلظت جو دوسرپرک با ماست را نیز می توانید در این بخش شیکر دو تکه نگه دارید و نگران ریختن آن ها نباشید.

۳ – شیکر ورزشی مدل سه تکه

شیکرهای ورزشی سه تکه، انواع پیشرفته تر و با امکانات جذاب تری هستند. به جز جاقرصی، مخزنی برای حمل میوه دارند. به این ترتیب تا ساعت ها نیاز پروتئین و ویتامین بدن شما را تامین می کنند. و هنگام ورزش، دهیدراته نمی شوید. اگر یک شیکر فول امکانات پلاستیکی تهیه کنید، قیمت بسیار مناسبی نیز خواهد داشت و یک معامله کاملا به صرفه است.

۴ – شیکر ورزشی مخصوص پروتئین

این شیکر ها می توانند مواد پروتیئنی را برای مدت طولانی نگهداری کنند بدون اینکه شیکر خراب شوند و بو بگیرد. کمی مشابه ظرف غذا هستند و غذاهای مختلفی را برای ساعات طولانی سالم نگه می دارند. به علاوه با وجود جنس آن ها، هیچ نوع مواد شیمیایی اضافه یا مضر به مایعات و جامدات موجود در این شیکر ها آزاد نمی شود. اما به هرحال سبک نیستند و برای حمل هنگام دویدن یا پیاده روی، وزن اضافه ای به شما اضافه می کنند.

۵ – شیکر ورزشی دو مخزنه

شیکرهای دو مخزنه، برای نوشیدن دو نوع مایع مختلف در طول روز به کار می روند. در یکی از مخزن ها میتوانید از دتاکس میوه ای سالم و آنتی اکسیدان استفاده کنید و در دیگری شیک پروتئین ورزشی خود را مدتی نگهداری کنید. به این صورت، در هنگام انجام حرکات ورزشی، یون های خون خود را همیشه تنظیم نگه دارید و از سلامتی بدن و پوستتان مطمئن باشید.

بیشتر بخوانید : نکاتی کاربردی هنگام خرید سویشرت

شیکر وقمقمه ، شیکر رنگی

تقسیم بندی مدل های شیکر ورزشی بر اساس نوع همزن

نوع همزن نیز یکی از مواردی است که شیکر ها طبق آن دسته بندی می شوند. در برخی انواع شیکر، شیکر از بخش پایینی مخلوط می شود مانند شیکرهای اتوماتیک. در برخی شیکر با حرکات دست مواد را با مایع مخلوط می کند و در نهایت برخی شیکرها از قوانین فیزیکی در حل کردن پودر استفاده می کنند.

۱ – شیکر ورزشی مدل برقی

شیکرهای برقی، انواعی از شیکر هستند که با باتری یا با برق به صورت اتوماتیک کار می کنند. قطعه همزن معمولا در بخش زیری یا روی درب آنها قرار دارد و سرعت انها بسیار بالا است. شست و شوی این شیکر ها اما معمولا مراتبی دارد. همچنین به علت فلزی بودن قطعه همزن نباید آن را خیس رها کنید. در کل اگر کلکسیونر شیکر هستید، حتما این نوع شیکرهای بامزه را نیز تهیه کنید و از تکنولوژی روز لذت ببرید. انواعی از شیکرهای برقی هستند که قابلیت اتصال به گوشی موبایل را نیز دارند و حتی به محض خنک شدن نوشیدنی برای شما آلارم ارسال می کنند.

۲ – شیکر ورزشی مدل فنری

این شیکرها کاملا سبک هستند و به صورت دستی نوشیدنی شما را مخلوط می کنند. با چند حرکت ساده دست شما، فنر آنها به صورت متناوب به حرکت در می آید و نوشیدنی شما را با ضربات تند و سپس آهسته عمود بر فنر به ارتعاش در می آورند. در این نوع شیکر ها، قوانین فیزیک مایعات منجر به مخلوط شدن نوشیدنی شما می شود. شیکرهای فنری نیز خصوصا در طرح شفاف، بسیار جذاب هستند و برای کودکان نیز جالب و کاملا بی خطرند.

۳ – شیکر ورزشی مدل توپ دار

شیکرهای توپ دار، نسبت به انواع فنری، سر و صدای بسیار بیشتری دارند. این نوع شیکرها نیز طرفداران خود را دارند. ویژگی مثبت این شیکرها این است که قطعات مختلف آنها قابلیت شست و شوی جداگانه را دارد. این شیکرها هم به علت تنوع طرح و رنگ قطعه همزن، با یک طرح شیکر شفاف، جالب و جذاب هستند.

بیشتر بخوانید : دامن‌ چند لایه

تقسیم بندی مدل های شیکر ورزشی بر اساس طرح و رنگ

۱ – شیکر ورزشی مدل شفاف

شیکرهای شفاف جذبه خاص خود را دارند. در این نوع شیکر ها هرچه بریزید دیده می شود. پس این نوع شیکر مخصوص افرادی است که به استفاده از خلاقیت خود در کوچکترین جزییات زندگی، علاقه دارند. شما با استفاده از سس شکلات یا مربا، میتوانید دیواره شیکر خودتان را تزئین کنید. یا از قطعات میوه در نوشیدنی محبوبتان استفاده کنید. حتی اگر از مشاهده رنگ جذاب و اشتها آور شیک خود لذت می برید و به شما انگیزه ورزش کردن می دهد، شیکرهای شفاف انتخابی مناسب شما است.

۱ – شیکر ورزشی مدل مات

انواع شیکر مات، تنوع طرح بسیار زیادی دارند. به علاوه زمان زیادی از شما در انتخاب طرح نمی گیرند. شما میتوانید طرح محبوب خودتان را نیز روی انواعی از این شیکر ها بچسبانید. بنابراین اگر از طرفداران انیمه، کیپاپ، مارول یا فرنچایز دیگری هستید، شاید این نوع شیکر بهترین انتخاب برای شما باشد.