کاپشن پشمی مردانه
بررسی جنس کاپشن مردانه

 
 

با آمدن زمستان 2024، برای گرم نگه داشتن خودتان نیاز به لباس گرم یا همان کاپشن های مردانه دارید. بسیاری از مردم طاقت سرما را ندارند و همیشه به دنبال گرم ترین لباس های مردانه هستند. ما در این مقاله به بررسی جنس کاپشن مردانه می پردازیم، تا کار شما را برای خرید کاپشن مردانه راحت تر کنیم. در فصل سرما به پوشاک دیگر نمی شود تکیه کرد. هر چقدر هم بخواهیم لباس های بیشتری را روی هم بپوشیم، بازهم فایده ای ندارد. چون لباس های زمستانی به خصوص کاپشن از جنسی تولید شده اند که شما را در مقابل سرما حفظ می کنند.

بررسی نوع و طراحی کاپشن مردانه

کاپشن های مردانه به دو دسته تقسیم شده اند: روزمره و ورزشی

کاپشن های ورزشی مردانه

کاپشن هایی مناسب ورزش، کوهنوردی، اسکی و طبیعت گردی هستند. رنگ و مدل های خاص خودشان را دارند. مثلا برای کوهنوردی یا اسکی از رنگ های روشن برای بهتر دیده شدن استفاده می شود. تا اگر کوهنوردان در حین کوهنوردی، مسیر را اشتباه رفتند و یا گم شدند، با بهتر دیده شدن بتوان با سرعت بیشتری آن ها را پیدا کرد. بنابراین برای جستجوی گمشدگان از کاپشن های رنگی روشن استفاده می کنند.

کاپشن های کوهنوردی، اسکی و طبیعت گردی دارای جیب های فراوانی هستند تا ورزشکار وسایل های مورد نیازش را در این جیب ها جاساز کنند. در این صورت ابزار ها و وسایل دم دستشان است تا هر زمانی که به آن ها نیاز داشته باشند، به راحتی استفاده کنند. افراد ورزشکار، مدل های کاپشن مردانه را از نظر جنس و مدل خوب، بررسی می کنند.

مثلاً مدلی که انتخاب می کنند، نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد تا در حین کوهنوردی یا اسکی سواری زیر دست و پایشان را بگیرد. حتما باید کاپشنی را انتخاب کنند که بسیار راحت بوده تا دچار دردسر های احتمالی نشوند. تولیدکنندگان این نوع کاپشن ها، بر بهبود کیفیت عایق داخلی تمرکز بیشتری می کنند. در لایه عایقِ این محصولات از پر پرندگانی مانند، غاز و اردک یا الیاف مصنوعی استفاده می کنند و به همین دلیل هم است که این نوع کاپشن ها، گران تر از کاپشن های دیگر است.

 

بیشتربخوانید: نکات مهم در انتخاب کاپشن مردانه
 کاپشن مدل بلند مشکی

 

کاپشن های روزمره مردانه

این کاپشن ها نسبت به کاپشن های ورزشی مردانه ساختار ساده تری دارند. در کاپشن های روزمره، تمرکز بیشتر بر ظاهر، زیبایی و گرمای آن ها است. در سال 1402 از مدل هایی اور سایز استفاده می شود و هر چقدر سایز این مدل های کاپشن مردانه بزرگتر باشد، جوان پسندتر خواهند بود.

در زمان های گذشته از این سبک کاپشن استفاده نمی کردند. کاپشن حتما باید فیت می بود. البته هنوز هم بیشتر آقایان تنها کاپشن هایی را بررسی می کنند که علاوه بر جنس و مدل، فیت نیز باشد. پس کاپشن روزمره با سایز فیت نیز هنوز بین بیشتر آقایان محبوب است.

از کاپشن روزمره مردانه نمی توان به عنوان کاپشن ورزشی استفاده کرد، زیرا هر کدام قابلیت مخصوص به خود را دارند.

 

بررسی جنس رویه کاپشن مردانه

در کاپشن های چند لایه، بیرونی کاپشن های مردانه یکی از مهم ترین ساختار یک کاپشن است. لایه اول، شما را از باد، سرما و باران محافظت می کند. این نوع کاپشن ها از جنس پلی استر و نایلونی تولید می شوند تا ضدآب باشند. و در نهایت شما را از خیس شدن در زیر باران یا برف محافظت کنند.

در بررسی جنس کاپشن های مردانه فقط به این مورد بسنده نکنید، زیرا در مناطق کویری یا خشک، کاپشن ضدآب اهمیت زیادی ندارد. در این شرایط باید به عایق بودن کاپشن توجه کرد. اما در مناطق مرطوب، باید به ضدآب بودن کاپشن اهمیت داد و نه عایق بندی آن ها. حتماً باید حواس تان به این باشد که اگر کاپشنی باهر جنسی به تن دارید، به شعله آتش زیاد نزدیک نشوید. زیرا در صورت جرقه زدن، کاپشن شما سوراخ می شود.

 

بررسی های لازم راجع به کاپشن مردانه

می خواهیم راجع به ظاهر کاپشن صحبت کنیم، زیپ کاپشن حتما باید محافظ داشته باشد. دلیل آن هم این است که اگر محافظ نداشته باشد، امکان نفوذ سرما از لابه لای زیپ وجود دارد. محافظ، تک پارچه ای است که جلو زیپ دوخته می شود تا هنگام بسته شدن زیپ، پارچه دوخته شده کنار زیپ در مقابل سرما محافظت کند. زیپ کاپشن باید سفت و محکم باشد. اگر خوب بسته نشود سرما به بدن شما نفوذ خواهد کرد.

کاپشنی را انتخاب کنید که حتما دارای جیب باشد، زیرا در برابر سرما، شما می توانید دستانتان را در جیب کاپشن قرار دهید و از سرما در امان بمانید. کاپشن مردانه کلاه خزدار را نیز مد نظر داشته باشید. در فصل زمستان زمانی که شما در مناطق سردسیر هستید، برف و بوران همراه با باد می آید و اگر شما کاپشن خزدار انتخاب کنید می توانید از این سرما در امان باشید.

مشاهده کنید: کفش چرمی زنانه

 کاپشن پشمی کوتاه

مناسب ترین جنس کاپشن مردانه چیست؟

 

بررسی جنس کاپشن مردانه باید در الویت شما پیش از خرید باشد. هر چقدر جنس کاپشن مردانه بهتر باشد شما احساس بهتری در برابر سرما دارید. خیلی از آقایان کاپشن هایی انتخاب می کنند که فقط ظاهر زیبایی دارند. مثلا کاپشن مردانه مدل چرم، که یکی از زیباترین کاپشن های مردانه است. اما اصلاً مناسب سرما و زمستان نمی باشد. پس بهتر است این مدل کاپشن را برای فصل زمستان انتخاب نکنید.

کاپشن مردانه پشمی، این یکی از بهترین کاپشن های گرم و مناسب فصل زمستان است. رنگبندی های فراوانی نیز دارند که می توانید طبق سلیقه تان هر رنگی که مناسب است را انتخاب کنید.

 کاپشن چرم مشکی

پیشنهاد ریبون: نکات خرید لباس ست راحتی پسرانه

بررسی های لازم هنگام شستشوی کاپشن

کاپشن های مردانه در جنس های مختلفی در بازار وجود دارد. توجه به جنس کاپشن مردانه و بررسی های لازم هنگام شستشو، یکی از نکات مهم آن است.

قبل از شستشو حتما اتیکت روی کاپشن را بررسی کنید. و طبق آن به شستشوی کاپشن مردانه بپردازید. جهت شستشوی کاپشن های مردانه از شوینده های ملایم استفاده کنید، زیرا اگر بخواهید از شوینده های قوی استفاده کنید، به بافت پارچه کاپشن آسیب وارد می کند. کاپشن های بادی را حتی الامکان با دست بشویید، یک تشت را با آب پر کرده و مواد شوینده را داخل تشت بریزید و به مدت 30 دقیقه داخل آن قرار دهید. نیازی به چنگ زدن کاپشن نیست زیرا چنگ زدن های متوالی به بافت پارچه آسیب وارد می کند.