نکات خرید لباس ورزشی
بررسی نکات خرید لباس ورزشی

نکات خرید لباس ورزشی را بدانید تا در زمان خرید این لباس ، بهترین انتخاب را داشته باشید و از انتخاب خود اصلاً پشیمان نشوید.

بانوان و آقایان امروزی به تناسب اندام خود ، اهمیت زیادی می دهند. به همین دلیل حتی اگر به ورزش و رشته های ورزشی علاقمند نباشند به دلیل توجهی که به تناسب اندام خود می دهند ، ورزش می کنند. برای کسب نتیجه خوب از ورزش باید به مواردی توجه داشت که یکی از آنها ، داشتن یک لباس ورزشی مناسب است.

برای اینکه در زمان ورزش ، احساس خوبی داشته باشید و راندمان شما در حین ورزش کردن افزایش پیدا کند ، در زمان خرید لباس‌های ورزشی به نکات زیر توجه کنید :

 جنس لباس ورزشی

جنس لباس ، از نکات خرید لباس ورزشی

پلی استر ، اسپندکس ، نایلون ، نخ پشم مرینو ،  MMCFS از جمله جنس های معروف لباس ورزشی هستند. پلی استر ، دارای مقاومت و طول عمر بسیار خوبی است و قیمت پایینی دارد. معمولاً جنس پلی استر را با دیگر پارچه ها برای تولید لباس ورزشی ترکیب می کنند.

اسپندکس ، الیاف مصنوعی است که انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی خوبی دارد و جنس ایده آلی برای لباس ورزشی است. نایلون ، از پارچه هایی است که برای تولید لباس ورزشی زیاد مورداستفاده قرار می گیرد. طول عمر و دوام لباس های ورزشی نایلونی ، بالا است. نخ پشم مرینو از نوعی پشم گوسفند درست می شود. به همین علت نسبت به سایر لباس های ورزشی کم یاب تر است. پارچه نخ پشم مرینو از خاصیت جذب رطوبت بالایی برخوردار است و بسیار لطیف می باشد. جنس ام ام سی اف اس ، نوعی الیاف مصنوعی و سلولزی است که جایگزین خوبی برای نایلون و پلی استر می باشد. این پارچه بسیار مستحکم و با دوام است و رطوبت را به خوبی به خود جذب می کند.

 لباس ورزشی زنانه

دانستن سایز لباس ورزشی خود به صورت دقیق

دومین مورد از نکات خرید لباس ورزشی ، آگاهی از سایز دقیق لباس ورزشی خود است. برای اینکه در زمان ورزش کردن راحت باشید ، باید لباسی بر تن کنید که دقیق سایز شما باشد. لباسی که دست و پا گیر باشد و یا به شدت جذب باشد که شما را کلافه کند ، اصلاً برای ورزش کردن مناسب نمی باشد. گمان نکنید که لباس ورزشی باید خیلی آزاد و گشاد باشد. چنین لباسی مانع از انجام درست حرکات ورزشی می شود. بنابراین اول سایز دقیق خود را بدانید و سپس به خرید لباس ورزشی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: خرید کاپشن مردانه

 لباس ورزشی پیاده روی

لباس ورزشی باکیفیت یا لباس ورزشی بی کیفیت

سومین مورد از نکات خرید لباس ورزشی ، توجه به کیفیت لباس است. گمان نکنید که هر جنس مثلاً پلی استر دارای کیفیت لازم است. ممکن است برخی از پارچه های پلی استر بی کیفیت و برخی از آنها باکیفیت باشند. بنابراین به کیفیت جنس لباس های ورزشی توجه کنید و لباس های ورزشی بی کیفیت را خریداری نکنید. اگر تاکنون لباس ورزشی باکیفیت بر تن نکرده اید ، اصلاً مزیت استفاده از لباس ورزشی باکیفیت را نمی دانید. بنابراین پیشنهاد می کنیم که برای یکبار هم که شده به خرید لباس ورزشی باکیفیت اقدام نموده و تفاوت آن را با لباس های ورزشی که تاکنون بر تن می کرده اید ، مقایسه کنید.

 لباس ورزشی سرهمی

لباس ورزشی راحت ، از نکات خرید لباس ورزشی

نکته ای که کمتر از سایر نکات اهمیت ندارد این است که به میزان راحتی لباس ورزشی توجه کنید. حتماً لباس های ورزشی را خریداری کنید که راحت باشند و حس بسیار خوبی را برای شما ایجاد کنند. یک لباس ورزشی راحت باید دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی باشد تا شما در زمان انجام حرکات ورزشی بسیار راحت باشید و هیچ محدودیتی نداشته باشید.

عزیزانی که قصد خرید لباس ورزشی را دارند ، صرفاً به ظاهر و زیبایی لباس توجه نکنند. قرار نیست که هر لباسی که زیبا و گران باشد ، مناسب ورزش کردن باشد. اگر لباس ورزشی دارای خاصیت کشسانی لازم و انعطاف پذیری بالا نباشد ، شما را در زمان ورزش کردن دچار مشکل می کند و مانع از انجام هر حرکتی می شود. لذا به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید و راحتی لباس را درنظر بگیرید. اگر لباس ورزشی را از فروشگاه های معتبر مانند فروشگاه اینترنتی ریبون خریداری کنید ، خیالتان از بابت تمامی نکات گفته شده راحت خواهد بود.

مقاومت لباس ورزشی در برابر تعریق

یکی از نکات خرید لباس ورزشی ، توجه به میزان مقاومت لباس در برابر عرق کردن است. لباس هایی را انتخاب کنید که در زمان ورزش کردن ، رطوبت بدن شما را به سرعت به خود نگرفته و خیس باقی نمانند. لباس هایی که عرق شما را به خود گرفته و سریع خیس می شوند ، سنگین شده و مانع از ورزش کردن شما به راحتی می شود. اما لباس هایی که در مقابل تعریق مقاوم هستند و از خاصیت تنفس پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند ، موجب تبخیر رطوبت بدن شما می شوند و شرایط بهتری را برای ورزش کردن ایجاد می کنند.

شلوار و شلوارک پسرانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع شلوار و شلوارک پسرانه

تناسب لباس ورزشی با رشته تخصصی شما

در ارائه نکات خرید لباس ورزشی ، باید به مسئله تناسب نوع لباس ورزشی با رشته ورزشی موردنظر شما اشاره کنیم. لباس ورزشی مناسب فوتبال برای گلف مناسب نمی باشد. لباس ورزشی یوگا برای شنا مناسب نمی باشد. بنابراین نخست درنظر بگیرید که رشته ورزشی شما چیست و آیا این لباس مناسب این رشته است. لباس مناسب برخی از رشته های ورزشی به قدرت جذب رطوبت بیشتری نیاز دارند و یا لباس مناسب برخی از رشته های ورزشی به خاصیت کشسانی بیشتری نیاز دارند. بنابراین این موارد را درنظر بگیرید.

 شلوارک سبز

ویژگی های محافظتی ، از نکات خرید لباس ورزشی

خصوصیات دیگری هستند که باید درنظر گرفته شوند. برای مثال آیا لباس ورزشی شما دارای جیب به منظور نگهداری وسایل ضروری شما است یا خیر ؟ اگر قرار است در فضای آزاد ورزش کنید ، درنظر بگیرید که لباس ورزشی موردنظر شما دارای گرمای خوبی است یا خیر. اگر قرار است در روزهای سرد در هوای آزاد ورزش کنید ، لباسی را انتخاب کنید که در مقابل باد از مقاومت خوبی برخوردار باشد و مانع از ورود باد سرد به داخل لباس شما شود. مقاومت لباس در برابر نور آفتاب را هم درنظر بگیرید.