جنس تیشرت ورزشی زنانه سبز آبی
بررسی کیفیت جنس پارچه تیشرت ورزشی زنانه

یکی از مواردی که در هنگام خرید تیشرت ورزشی زنانه بسیار حائز اهمیت است، بررسی و سنجش کیفیت پارچه  و جنس تیشرت ورزشی زنانه است. آیا می دانید جنس با کیفیت و مرغوب لباس ورزشی بر کارایی و عملکرد بدن در هنگام ورزش کردن تاثیر مثبت می گذارد؟ پارچه جنس تیشرت ورزشی زنانه باید مرغوب و با کیفیت باشد. در بازار لباس ورزشی، پارچه هایی از جنس های مختلف وجود دارد. شناختن انواع پارچه، نام و میزان کیفیت آن ها در هنگام خرید تیشرت ورزشی زنانه ضروری است.

هر آنچه که در مورد جنس تیشرت زنانه باید بدانید:

یک جنس مناسب پارچه لباس ورزشی، در هنگام ورزش، بسیار کارآمد است. بنابراین پوشیدن لباس از هر پارچه ای در حین تمرین، مناسب نیست. لباس های ورزشی باید از ویژگی هایی برخوردار باشد که در هنگام تمرینات تناسب اندام، بتواند نیاز شما را برطرف کند. جنس تیشرت ورزشی زنانه نیز از این موارد مسثنا نیست.

در هنگام انتخاب توجه لازم را به جنس تیشرت ورزشی داشته باشید تا نیاز شما به درستی برطرف شود. برای ورزش کردن باید از پارچه به خصوصی در لباس استفاده شود، مثلاً یک لباس رسمی با پارچه ی خشک، اصلاً مناسب ورزش کردن نیست. به همین دلیل در ابتدا برای ورزش کردن، لباس ویژه ای طراحی و روانه بازار شد.

مشاهده کنید: لباس ورزشی زنانه

 جنس تیشرت زنانه

جنس پارچه تیشرت ورزشی زنانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ابتدا برای اینکه بتوانیم تفاوت جنس های موجود در بازار را بسنجیم، باید بدانیم که یک جنسِ یک پارچه با کیفیت تیشرت ورزشی زنانه، چه ویژگی هایی را باید داشته باشد:

  • گردش هوا: به هنگام ورزش کردن در خانه، فضای باز یا کلاس های ورزشی، دمای بدن افزایش می یابد؛ بهتر است جنس لباس ورزشی به گونه ای باشد که هوا به راحتی جریان داشته باشد. گرمای بدن در هنگام ورزش کردن مناسب ورزشکار نیست. پس جنس پارچه تیشرت وزشی زنانه باید بتواند دمای بدن را نسبتاً خنک نگه دارد.
  • جنس با کشسانی بالا: همانطور که می دانید، در ورزش های محتلف برخی حرکات کششی، کمی سخت و پیچیده هستند. در هنگام انجام این حرکات، نیاز است که بدن به راحتی حرکت کند. جنس پارچه تیشرت ورزشی باید پس از پوشیدن، از حالت کشسانی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد تا حرکت ورزشی آزادانه و صحیح انجام شود. در هنگام خرید بهتر است، کشسانی پارچه تیشرت ورزشی را تست کنید.
  • جنس لباس ورزشی با مقاومت بالا: در برخی رشته های ورزشی به دلیل رقابت یا هیجان بازیکنان، ممکن است لباس با مانع یا رقیب روبرویی برخورد داشته باشد. پس جنسی از پارچه ورزشی با کیفیت است که در اثر سایش و آسیب دیدگی فیزیکی پاره نشود و مقاومت بالایی در این مواقع نشان دهد.
  • ضد آب، ضد تعریق، ضد بو: جنس تیشرت ورزشی زنانه باید قابلیت این را داشته باشد که هنگام تعریق، رطوبت بدن را بگیرد و مانع از عرق کردن و بوی بد بدن شود. همچنین بهتر است جنس آن ضد آب باشد تا از عرق سوز شدن، جلوگیری کند. جذب رطوبت مانع از عرق کردن ورزشکار در حین تمرینات ورزشی می شود.
  • ضد باکتری: یک جنس کاملاً ضد آب، خاصیت آنتی باکتریایی هم خواهد داشت. زیرا اگر رطوبت بر روی سطح پوست بماند و خشک نشود، بستر رشد باکتری و انواع بیماری های پوستی فراهم خواهد شد.
  • ضد حساسیت: در اکثر پارچه هایی که مواد نامرغوب استفاده شده باشد، ممکن است در اثر برخورد لباس با پوست باعث بروز حساسیت در بدن شود. در هنگام خرید از ضد حساسیت بودن جنس پارچه اطمینان حاصل کنید.

مشاهده کنید: تیشرت ورزشی زنانه

 تیشرت ورزشی زنانه زیپی

انواع جنس پارچه لباس ورزشی:

در بین جنس های موجود در بازار، الیاف طبیعی، مصنوعی یا ترکیبی از این دو، در لباس ورزشی استفاده می شود. در این مقاله به معرفی چند نوع پارچه پرداخته ایم. شما می توانید برحسب این اطلاعات جنس مرغوبی برای تیشرت ورزشی زنانه خود انتخاب کنید.

  • پارچه فلامنت: این جنس از پارچه در بین زنان و مردان ورزشکار از محبوبیت زیادی برخوردار است. این جنس از پارچه، انعطاف پذیری خوبی دارد و پارچه ای با کشسانی بالا است. در تولید لباس های ورزشی بیشتر از پارچه فلامنت، استفاده می شود.
  • پارچه استرج: این پارچه از معروف ترین پارچه هایی است که کشسانی فوق العاده ای نیز دارد. پارچه های استرج با دو ضریب کشسانی در بازار موجود است: توان کششی بالا و توان کششی معمولی. اگر پارچه ی استرج با کشش بالا را در بین دستانتان بگیرید و بکشید با ضریب کشسانی 30 الی 50 درصد کش می آید و به راحتی به حالت اولیه خود بر می گردد. پارچه های استرج با توان کششی معمولی در هنگام کشش، ضریب کمتر از 30 درصد دارند.
  • پارچه ملانژ: این جنس از پارچه ها مناسب استفاده در فصول سرد است. به عنوان لباس پاییزه یا بهاره نیز از این نوع پارچه استفاده می شود زیرا گرمای مورد نیاز بدن را برطرف می سازد. ملانژ از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی ساخته شده است.
  • پارچه تریکو: لباسی از جنس این پارچه به دلیل خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری فوق العاده، از راحتی بالایی برخوردار می شود. در اثر ترکیب با الیاف مصنوعی مقاومت لباس تغییر می کند و کشسانی بیشتری به خود می گیرد.
  • پارچه اسپندکس: یک پارچه الاستین و دارای خاصیت کشسانی بالایی است. مقاومت این پارچه بالا است، سازگاری بالایی با پوست دارد و ضد حساسیت است.
  • پارچه اسپان: از الیاف طبیعی و مصنوعی ترکیب شده است و دارای ویژگی آنتی باکتری است. اسپان از نرمی و لطافت زیادی برخوردار است.

در نهایت جنس های دیگری به نام های پارچه میکروفیبر، پارچه مِش، پارچه تی سی و موارد دیگری وجود دارد که در مقاله های دیگری از تیم ریبون به آن ها خواهیم پرداخت. با مجله ی گروه ما همراه باشید تا درباره بقیه جنس های لباس ورزشی زنانه نیز اطلاعات کسب کنید.

 تیشرت آزاد ورزشی

برای تیشرت ورزشی زنانه، جنس با الیاف طبیعی بهتر است یا الیاف مصنوعی؟

برای پاسخ به این سوال به تفاوت و عملکرد های هر یک از این جنس ها می پردازیم، تا بتوانیم جوابی صحیح و درست برسیم. با رسیدن به جواب، می توانید جنس با کیفیت تیشرت ورزشی زنانه را انتخاب کنید. الیاف طبیعی جنس هایی مانند پنبه ای، ابریشم، کتان، پشم و بامبو است. الیاف مصنوعی به جنس هایی مانند پلاستیک و پلی استر گفته می شود.

توجه کنید که جنس های پنبه ای، رطوبت و تعریق را به خوبی جذب می کنند، اما نسبت به پارچه های پلی استری، به راحتی نمی تواند رطوبت را خشک کند. همچنین لباسی از جنس الیاف مصنوعی، در اثر استفاده و شست و شوی زیاد، همچنان به حالت اولیه خود باقی می ماند و عمر مصرفی این جنس پارچه ها بالا است.

لباس ورزشی از جنس پارچه ای مناسب است که دمای بدن را متعادل نگه دارد. جنس لباس ورزشی مناسب، در هنگام ورزش کردن در روزهای فصول گرم دمای بدن را خنک و در روزهای فصول سرد، دمای بدن را گرم نگه دارد. پارچه هایی با الیاف پلی استر این قابلیت تنظیم دمای بدن را دارند.

در نهایت این شما هستید که بر حسب ظاهر لباس، کیفیت قابل قبول و نیاز شخصی، جنس تیشرت مورد نظر خود را انتخاب می کنید.

مطالعه کنید: آموزش گرم كردن بدن قبل از ورزش

 تیشرت ورزشی زنانه سرمه

بهترین جنس تیشرت ورزشی زنانه:

با توجه به توضیحاتی که داده شد، پارچه هایی با الیاف پلی استر، برنده ی میدان رقابت با پارچه های طبیعی است. پارچه اسپندکس و فلامنت پرفروش ترین جنس های تیشرت زنانه ورزشی هستند. یکی دیگر از بهترین جنس های تیشرت ورزشی زنانه جنس نایلون است.

بهترین جنس تیشرت ورزشی زنانه، الیاف مصنوعی است اما گاهی اوقات جایگاه بهترین جنس پارچه الیاف طبیعی بین پنبه ای و بامبو تغییر می کند. جنس پارچه بامبو نسبت به جنس پنبه ای از لحاظ قیمت، گران تر است. اما چرا بامبو گران تر از پنبه است؟ زیرا این جنس پارچه لباس ورزشی، عملکرد بهتری نسبت به جنس پنبه ای دارد. این برتری شامل تنفس پذیری و انعطاف بهتر است. لازم است بدانید جنس بامبو به طور طبیعی، خاصیت ضد باکتری نیز دارد.