پاک کردن لکه از روی لباس
بهترین روش شستشوی تیشرت نخی برای ماندگاری بیشتر

شستشوی تیشرت نخی باید با توجه به نکاتی انجام شود که آسیبی به بافت تیشرت و رنگ آن وارد نشود و همچنان تیشرت زیبا و باکیفیت باقی بماند.

برخی از کارشناسان توصیه می کنند که تیشرت های نخی را با دست بشوییم و از شستشوی ماشینی آنها خودداری کنید. این کارشناسان معتقدند که سرعت بالای دورهای ماشین لباسشویی سبب وارد شدن آسیب به بافت تیشرت می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای سایزبندی استاندارد تیشرت

نحوه شستن تی شرت نخی سفید

با توجه به اصول شستشوی تیشرت نخی می توانید از تیشرت خود تا مدت ها استفاده کنید. صابون مراغه ، گزینه بسیار خوبی برای شستشوی این تی شرت است. مقداری از صابون را رنده کنید و داخل آب سرد قرار دهید. می توان با هدف بهبود بوی این ترکیب ، اندکی نرم کننده به آن اضافه کرد. حال تیشرت را برای زمانی داخل این محلول بگذارید. سپس تی شرت را آبکشی کنید. استفاده از وایتکس حدالامکان توصیه نمی شود ، مگر آنکه تیشرت دارای لکه ای باشد که پس از قرارگیری در این محلول ، پاک نشود. در این شرایط ، تیشرت سفید از حداکثر طول عمر برخوردار خواهد بود.

 شستشوی تیشرت سفید، تیشرت مردانه

نحوه شستشوی تیشرت نخی مشکی

شستن تی شرت های مشکی ، حساسیت بیشتری دارد. اغلب افراد نگران رنگ پریدگی تیشرت خود پس از شستشو هستند. نکته حائزاهمیت درباره شستن تیشرت مشکی ، شستن آن با آب سرد می باشد. اگر دمای آب زیاد باشد ، ثبات رنگ تی شرت در معرض خطر قرار می گیرد. ترکیب آب و نمک و سرکه ، محلول بسیار خوبی برای تی شرت مشکی است. کافیست حدود نیم ساعت تی شرت مشکی داخل این محلول قرار بگیرد تا کاملاً تمیز شود. سپس تی شرت را آب کشی کنید. بدین ترتیب پس از شستشو ، رنگ تی شرت حفظ می شود. پودرهای لباسشویی ، موجب کاهش کیفیت رنگ تیشرت می شود و طول عمر آن را کاهش می دهد.

شستشوی تیشرت نخی با آب سرد

تیشرت های نخی در مقابل دمای بسیار زیاد ، آسیب پذیر هستند. بنابراین اگر به دوام و حفظ کیفیت رنگ این تیشرت ها علاقمند هستید ، باید آنها را با آب سرد بشویید. شستشوی این تی شرت ها با آبی با دمای زیر 30 درجه ، نتیجه بسیار خوبی به همراه دارد.  اگر از آبی با دمای بالاتر از 40 درجه برای شستشوی تی شرت سفید استفاده نکنید ، احتمال ایجاد لکه های زردرنگ بر روی آن بسیار کاهش پیدا می کند. بنابراین در شستن تیشرت های نخی حتماً به درجه حرارت آب توجه کنید.

عدم خشکشویی تی شرت نخی

یکی از نکات مهم برای شستشوی تیشرت نخی ، عدم خشکشویی آن است. تیشرت های نخی در مرحله خشک شدن در معرض خطر انقباض قرار می گیرند. بنابراین خشک کردن تی شرت نباید با ماشین لباسشویی رخ بدهد. بهتر است از هوای طبیعی برای خشک کردن تیشرت استفاده کنید و اجازه دهید که تیشرت به حالت طبیعی خشک شود. نکته دیگری که در ارتباط با خشک کردن تی شرت های نخی باید به یاد داشته باشید این است که تی شرت را در معرض مستقیم نور خورشید به منظور زودتر خشک شدن قرار ندهید. زیرا نور آفتاب موجب رنگ پریدگی تیشرت می شود. درست آویزان کردن تیشرت در حالی که خیس است و یا نم دارد ، از چروک شدن آن جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: کفش اسپرت مناسب برای ورزش کدام است؟

 شستشوی تیشرت های رنگی، تیشرت مردانه

نحوه اتو کردن تی شرت‌های نخی

پس از شستشوی تیشرت نخی به شیوه اصولی باید به نحوه صحیح اتو کردن آن توجه کنید. تیشرت های نخی با توجه به میزان نخ و یا پنبه ای که دارند ، به میزان متفاوتی چروک می شوند. اگر بتوانید با آویزان کردن تیشرت از چروکی آن جلوگیری کنید ، اقدام مؤثری در راستای عمر بیشتر آن بر می دارید.

اگر تی شرت را با استفاده از ماشین لباسشویی می شویید ، بهتر است آن را روی حالتی قرار دهید که کمتر چروک شود. به هر حال اگر نیاز به اتوکشی تی شرت داشتید ، دمای اتو را روی دماهای بالا تنظیم نکنید. یک ایده جالب برای حفظ کیفیت رنگ تی شرت نخی در زمان اتوکشی ، برعکس کردن تیشرت و سپس اتو زدن آن است. اگر تی شرت اندکی مرطوب باشد ، سریعتر اتو می شود و چروک هایش صاف می شود.

اهمیت لکه بری تی شرت در اسرع وقت

یکی از نکات مهم شستشوی تیشرت نخی ، لکه بری آن در اولین فرصت است. هر چه زودتر به لکه بری لکه های ایجاد شده اقدام کنید ، پاک کردن آنها آسان تر خواهد بود. هیچ یک از مواد شوینده شیمیایی مناسب پاک کردن لکه های تی شرت نیستند. زیرا اغلب آنها تهاجمی هستند و به تی شرت آسیب می زنند. اما لکه برهای طبیعی مانند جوش شیرین ، سرکه سفید و … با حفظ کیفیت تی شرت موجب لکه بری از آنها می شوند. مجدد این نکته مهم را یادآور می شویم که استفاده از وایتکس ، طول عمر تی شرت را به شدت کاهش می دهد.

شستشوی تیشرت نخی از داخل

اگر تی شرت های نخی را از داخل به بیرون بشویید ، آسیب دیدگی های سطحی که احتمال رخ دادن آنها وجود دارد در بخش داخلی تی شرت اتفاق می افتد و بخش بیرونی آن سالم باقی می ماند. این نحوه شستشو موجب کاهش خطر تیرگی ناخواسته پنبه می شود. حتی برخی از قدیمی ها با آگاهی از این مسئله ، تی شرت ها و سایر لباس های نخی را برعکس کرده و سپس آنها را می شستند.

بهترین مواد شوینده برای شستن تی شرت

آخرین نکته مهم شستشوی تیشرت نخی ، استفاده از مواد شویند مناسب است. شوینده های مختلفی در قفسه فروشگاه ها مخصوص شستشوی لباس وجود دارند که برخی از آنها دشمن تی شرت هستند و بافت های آنها را به شدت تخریب می کنند. اگر تی شرت را برای شستشو داخل ماشین لباسشویی قرار می دهید ، در استفاده از مواد شوینده زیاده روی نکنید. با توجه به حجم لباس ها از مواد شوینده به مقدار کافی  استفاده کنید. لازم است به این نکته اشاره کنیم که تیشرت ها و لباس های همرنگ را با یکدیگر داخل ماشین لباسشویی بگذارید. اگر یک تیشرت قرمز و یک تیشرت سفید را با هم درون ماشین قرار دهید ، ممکن است با مشکل آسیب دیدگی تیشرت سفید مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: خرید پولوشرت مردانه