پریدن از روی آتش
بهترین لباس برای چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری یکی از موقعیت هایی است که خانواده دور هم جمع می شوند. آن ها پیش از سال نو، کنار هم بودن را جشن می گیرند. به همین دلیل، لباسی که در چهارشنبه سوری به تن می کنند اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد، در چهارشنبه سوری یک لباس راحتی می پوشند. اما اگر می خواهید بدانید چگونه و با چه لباسی یک استایل مناسب برای چهارشنبه سوری داشته باشید، با ما همراه باشید.
بهترین لباس چهارشنبه سوری برای دورهمی در خانه

 
 

بهترین لباس چهارشنبه سوری برای دورهمی در خانه

قرار است چهارشنبه سوری را در خانه بمانید و در کنار عزیزانتان آن را جشن بگیرید؟ شما می توانید در همین دورهمی یک تیپ جذاب داشته باشید. پس به استفاده از لباس های راحتی فکر نکنید و به سراغ کمدتان بروید. کدام لباس است که خیلی دوستش دارید و می خواهید یک بار دیگر آن را پیش از عید به تن کنید؟

بسیاری از شما، هر سال تنها لباس هایی را می پوشید که همان سال خریده اید. زیرا معتقد هستید که استفاده از لباس کهنه در سال جدید، شگون ندارد. پس اگر این آخرین فرصتی است که می توانید لباس عزیزی را تن کنید، از آن استفاده کنید.

اما اگر به طور کلی نمی دانید چه بپوشید، هنوز لباس نویی تهیه نکرده اید یا لباس های نوی خودتان را برای سال تحویل کنار گذاشته اید، یک لباس شیک بردارید. مثلاً لباسی که با آن تیپ شب یلدای خودتان را کامل کردید. حتی می توانید از میان گزینه های موجود، لباسی بپوشید که به رنگ سال 2024 نزدیک باشد. در این صورت تیپ فوق العاده زیبایی خواهید داشت.

اگر می دانید قرار است مدتی را در خانه سر کنید و سپس با عزیزان، به بیرون از خانه بروید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

مشاهده محصول: شلوار ورزشی مردانه

بهترین لباس چهارشنبه سوری در خیابان

بهترین لباس چهارشنبه سوری در خیابان

بهترین تیپ برای چهارشنبه سوری که قرار است بیرون خانه سپری شود، استایل کژوال است. در شب چهارشنبه سوری، لباس های شما ممکن است آلوده شود یا بوی دود بگیرد. از همین رو از پوشیدن لباس های جدیدتان خودداری کنید. لباسی بپوشید که در عین مرتب بودن، بو گرفتنش برای شما اهمیتی نداشته باشد.

اما به هرحال سعی کنید شیک لباس بپوشید. مثلا می توانید یک اسلش، یک هودی و یک کتانی مشکی زیبا را با یکدیگر ست کنید و از جذابیت استایل خودتان لذت ببرید. لباسی که بتوانید به راحتی در آن تحرک داشته باشید، مناسبترین گزینه برای پوشیدن در چهارشنبه سوری است.

لباس چهارشنبه سوری برای کودکان

لباس مناسب چهارشنبه سوری برای کودکان

بچه ها نیز دوست دارند در چهارشنبه سوری لباس مناسبی به تن کنند. توصیه می کنیم حتماً والدین بر لباس پوشیدن آن ها در این شب نظارت کافی را داشته باشند. ممکن است هوا در چهارشنبه سوری کمی سرد باشد. به همین دلیل اگر کودک، یک لباس گرم یدکی نیز همراهش داشته باشد، می توانید مطمئن باشید شب عیدی سرما نمی خورد.

از آنجایی که بچه ها معمولاً در چهارشنبه سوری دوست دارند بدوند و با هم سالان به بازی و شیطنت مشغول باشند، بهتر است یک لباس راحتی بپوشند. برخی دختربچه ها دوست دارند که در این جشن، لباس محلی قرمز به تن کنند و به انجام رسوم قدیمی چهارشنبه سوری بپردازند.

اگر می دانید که کودک شما ممکن است به قاشق زنی برود، برایش یک چادر سکه دوزی کنار بگذارید که بتواند آن را روی سرش بکشد.

مشاهده محصول: لگ زنانه

لباس چهارشنبه سوری

لباس چهارشنبه سوری برای پدربزرگ و مادربزرگ ها

پدربزرگ ها و مادربزرگ های عزیز نیز دوست دارند برای چهارشنبه سوری لباس زیبایی بپوشند، به خیابان آمده و بازی های کودکان را تماشا کنند. بسیاری از پدربزرگ ها در این روز یک کت و شلوار شیک را برای پوشیدن انتخاب می کنند. بهتر است کتی بپوشند که جیب داشته باشد. زیرا آن ها در جیب هایشان شکلات یا نخودچی کشمش می گذارند تا در چهارشنبه سوری به کودکان بدهند.

مادربزرگ ها نیز می توانند چادر گلگلی به سر کنند یا تیپ امروزی بزنند. آن ها نیز می توانند شکلات به همراه داشته باشند تا به کودکان هدیه بدهند. مهم ترین نکته در استایل مادربزرگ ها این است که لباسی بپوشند که خودشان راحت باشند.

به علاوه بسیاری از مادربزرگ ها، برای چهارشنبه سوری حنا به دستان و موهای خود می گذارند. بنابراین می توانند لباسی بپوشند که به موهایشان بیاید. برای مثال رنگ های قهوه ای و قرمز می تواند برای آن ها مناسب باشد.

اگر پدربزرگ یا مادربزرگ تمایل دارند به آتش نزدیک شوند و بازی بچه ها را از نزدیک ببینند بهتر است یک لباس روشن بپوشند. تا بچه ها آن ها را به وضوح ببینند و هنگام پریدن از روی آتش به صورت اتفاقی با آن ها برخورد نکنند.

بهترین لباس چهارشنبه سوری

نکات ایمنی لباس برای چهارشنبه سوری

اگر شما نیز از افرادی هستید که در چهارشنبه سوری آتش بازی می کنید، بهتر است این بخش را با دقت مطالعه کنید. در این قسمت، برخی موارد ایمنی لباس چهارشنبه سوری را به شما یادآور می شویم.

اگر می خواهید از روی آتش بپرید، لباس کوتاهی بپوشید. از پوشیدن مانتوهای بلند یا هودی های آویزان امتناع کنید. همچنین بهتر است پسرها، پیراهن های بلند یا کت و شلوار نپوشند و لباسی بپوشند که خودشان در آن راحت باشند.

دخترها هم بهتر است به جای مانتو، بلوز بپوشند. به خصوص مانتو بلند جلوباز ممکن است کمی خطرناک باشد و هنگام پریدن از روی آتش، آتش بگیرد.

اگر می خواهید یک کفش برای چهارشنبه سوری پا کنید تا از روی آتش بپرید یا ترقه بیاندازید، توصیه ما به شما یک کفش کهنه چرمی و پوشیده است. اگر دمپایی پلاستیکی بپوشید ممکن است زبانه های آتش با حرارت شکل دمپایی را عوض کند و باعث سوختن شما شود.

همچنین دخترها نباید کفش جلوباز بپوشند. به خصوص از پوشیدن کفش های جلوبازی که بدنه پلاستیکی دارند، خودداری کنید.

آخرین نکته ایمنی برای مردان است. بهتر است در چهارشنبه سوری شلوارک نپوشید و یک شلوار پوشیده استفاده کنید. هرچند وسوسه شدید که یک شلوارک راحت به پا کنید، جلوی خود را بگیرید.

مطالعه کنید: در مهمونی شب یلدا چی بپوشیم ؟