تاریخچه هودی زنانه

امروزه خیلی از تولیدکنندگان لباس به دنبال مد روز هستند. آن ها در هر فرصتی، لباس هایی با مدل های جدید روانه بازار می کنند تا از رقیبان به برتری برسند. اما تولیدکنندگان هودی زنانه موفق تر عمل کرده اند و توانسته اند بازار را به دست بگیرند و پیشرفت خوبی هم داشته اند. ترند هودی زنانه در جهان، در هر زمانی در هر حال تغییر بوده است. و هر سال هم مدل های جدیدی را وارد بازار کرده و طرفداران خود را شگفت زده می کند. اگر می خواهید در مورد تاریخچه هودی زنانه، اطلاعاتی داشته باشید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که هودی زنانه اولین بار در چه سالی طراحی و تولید شد.

 هودی زنانه و مردانه

تولید اولین هودی زنانه و مردانه در چه زمانی انجام شد؟

در سال 1920، یک بازیکن فوتبال به دلیل خارش های لباس فوتبالی خود کلافه شده بود. به همین دلیل از پدر خود که تولیدی لباس زنانه و بچگانه داشته در خواست می کند، لباس تمرینی از جنس پنبه که نرم تر و سبکتر باشد، تولید کنند. آن ها یک لباس تمرینی را در مدت کوتاهی تولید کردند. از آن زمان اولین هودی در جهان تولید و در سراسر جهان زبانزد شد و به سرعت طرفداران زیادی را به خود اختصاص داد. امسال نیز فوتبالیست های ایرانی، در فوتبال جام ملت های آسیای 2023 که در فصل زمستان بازی دارند هودی به تن می کنند. یعنی هودی از گذشته تا کنون کیفیت و مدل خاص خود را از دست نداده است و همچنان افراد زیادی از آن استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا تاریخچه هودی زنانه را در ادامه مطالب برای شما بیان کنیم.

پیشنهاد ریبون: لیست قیمت هودی زنانه

 هودی زنانه کلاهدار

اولین هودی کلاهدار در چه قرنی تولید شد؟

تاریخچه هودی به قرن 12 و قاره اروپا باز می گردد. در آن زمان این قاره، بخش مهمی از تولیدی پوشاک آن زمان بوده است. کارگران اروپایی در فصل سرما برای اینکه از سوز سرما در امان بمانند، نیاز به یک لباس گرم کلاهدار داشتند تا سرشان را از سرما در امان نگه دارند. مخصوصا کارگران خانم که بدن ضعیف تری دارند به این مدل لباس که هودی زنانه نام گذاری شد، نیاز داشتند. تاریخچه هودی زنانه ابتدا در آن زمان در تاریخ پوشاک ثبت شد.

در ابتدا هدف از تولید این هودی های پرطرفدار، فقط یک لباس ساده کلاهدار برای محافظت از افراد در برابر سرما بود. اما این پایان مسیر برای محبوبیت هودی در تاریخ نیست. در پایان سال 1990 موج جدیدی از محبوبیت هودی در بین خوانندگان و بازیگران رخ داد و از این رو تمامی مشاهیر آن دهه به این لباس معروف علاقه مند شدند و تقاضا و تولید آن چند برابر شد.

در گذشته هنوز اسم مشخصی برای هودی مشخص نشده بود، همه آن را به عنوان لباس کلاهدار می شناختند. ریشه کلمه هود (HOOD) که واژه HOD  به زبان ژرمن ها برمی گردد، به معنای (HAT) یا همان اسم کلاه امروزی است.

 هودی زنانه ساده

هودی به عنوان مد دانشگاهی در بین دانشجویان

در تاریخچه هودی زنانه در اوایل سال 1960، دانشجویان اللخصوص بانوان نام خود را بر روی هودی هایشان چاپ می کردند، علاوه بر اسم، عکس نیز روی هودی چاپ می کردند. همچنین این روزها نیز در سراسر جهان و ایالات متحده، چاپ نام و نشان تجاری روی هودی های خود رایج است.

امروزه هودی به ویژه در میان طرفداران موسیقی پاپ، دانشجویان و محصلین یوتیوبر و تیک تاکر ترند است. دلیل این مسئله، راحتی و زیبایی هودی است. از آنجایی که چاپ روی یک هودی خام، بسیار ساده است و احتمال سوختن یا خراب شدن پارچه کمتر است، افراد با بودجه محدود از آن استفاده می کنند.

این دسته شامل دانشجویان، محصلان، کارآموزان و کارورزان جوانی می شود که دوست دارند در محیط اطرافشان تاثیری ماندگار بگذارند.

 هودی اسپرت مشکی

افزایش تولید هودی در جهان

به مرور زمان هودی در بین مردم طرفدران زیادی پیدا کرد. متاسفانه هودی تاریخچه غم انگیزی دارد و به همین دلیل بانوان نمی توانستند هر زمان که تمایل داشتند، آن را به تن کنند. در اوایل مد شدن هودی هودی، خلافکاران و دزدان از کلاه هودی، برای اینکه چهره ی خودشان را در هنگام فرار از دست پلیس بپوشانند، استفاده می کردند. بعد از این که در بین خلافکاران استفاده از هودی زیاد شد، گاهاً پوشیدن هودی، جنبه منفی داشت.

در سال 1976 بعد از اکران فیلم راکی، نقش اصلی آن فیلم، سیلوستر استالونه در طول پخش هودی به تن داشت. او حتی در سکانس های تمرینات سخت و سنگین بوکس نیز هودی اش را از تن در نیاورد. می توان او را از نخستین سلبریتی هایی نام برد که باعث محبوبیت هودی شدند.

بیشتر بخوانید: چند مدل هودی و سویشرت مردانه جذاب و جدید

در تاریخچه هودی زنانه از چه پارچه هایی استفاده می شد؟

هر تولیدی نسبت به سلیقه و نیاز بازار، از پارچه های متفاوتی برای تولید هودی استفاده می کردند. در گذشته مانند زمان حال پارچه های متنوعی وجود نداشت، بیشتر از یک یا دو مدل پارچه استفاده می کردند. جنس پارچه هودی زنانه و بچگانه بیشتر از جنس پنبه تولید می شد. زیرا نرمی و لطافت پنبه، در بین بانوان محبوبیت بیشتری داشته است.

با توسعه و رشد صنعت تولید پارچه، انواع دورس های دو نخ و سه نخ خارخورده نیز به پارچه های مصرفی در هودی زنانه اضافه شدند. این پارچه ها خود باعث افزایش محبوبیت روز افزون هودی های زنانه شدند.

 هودی رنگ روشن زنانه

هودی در آینده

در کشورهای اروپایی، هودی در حال حرکت در مسیرهای مختلفی می باشد. بعد از تظاهرات 2011 در آمریکا بعد از قتل مارتین، باز هم بحث هودی بالا گرفت. البته هودی در ایران همانند آمریکا و انگلستان بحث برانگیز نبوده است. در ایران معمولا هودی را در فصل سرد به تن می کنند و استفاده از آن همانند تاریخچه هودی زنانه در آمریکا نمی باشد که اکثراً برای پنهان کردن چهره هایشان از هودی استفاده می کردند. هودی از زمان های دور و تا الان رشد خوبی در تولید خود داشته و طرفداران خود را حفظ کرده است.


 

برای شنیدن خلاصه صوتی روی دایره زیر ضربه بزنید.