بوت ، پوتین و چکمه
تفاوت بوت ، پوتین و چکمه

بوت ، پوتین و چکمه از جمله کفش های پرطرفداری هستند که برای فصل پاییز و زمستان کاربرد دارند. تفاوت این کفش ها را بررسی می کنیم.

به طور کلی به کفش هایی که دارای ساق های بلندی است ، بوت یا چکمه و یا پوتین می گویند. ولی تفاوت های جزئی میان این مدل کفش ها وجود دارد.

فرق بوت ، پوتین و چکمه با یکدیگر چیست ؟

کفش هایی که دارای ساق های بلند یا نیمه بلندی است و جنس آن چرم می باشد ، چکمه است. این کفش در واقع نسبت به بوت‌ها و پوتین‌ها ، تنوع کمتری دارد و منحصراً جنس آن از چرم است. تنوع بوت‌ها و پوتین‌ها بسیار زیاد است. جنس بوت‌ها و پوتین‌ها ممکن است چرم نباشد و از جنس های دیگری مانند مخمل ، خز و … باشد. به جز این موارد گفته شده ، تفاوت های دیگری میان این کفش ها وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. از هر سه مدل کفش می توان در فصل پاییز و زمستان استفاده نمود.

مشاهده کنید: کفش روزمره زنانه

 چکمه زنانه صورتی

خرید انواع بوت‌ها ، پوتین‌ها و چکمه‌ها

در خرید بوت ، پوتین و چکمه باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید راحت از این کفش ها استفاده کنید. خریداران درنظر داشته باشند که اندازه پا و ساق پا و مچ پای خود را باید درنظر داشته باشند و سپس به خرید این کفش ها اقدام کنند. اگر صرفاً با توجه به زیبایی و مدل کفش به خرید این کفش ها اقدام کنید و به اندازه ساق و مچ پای خود بی تفاوت باشید ، کفشی را خریداری خواهید نمود که اصلاً در پا راحت نبوده و زیبایی موردانتظار را برای شما نخواهد داشت.

نیم چکمه یا نیم بوت هایی که پاشنه پهنی دارند ، موجب لاغر دیده شدن ساق و مچ پا می شوند. ولی این کفش ها موجب کشیده تر دیده شدن ساق پاها می شوند. لذا در زمان خرید بوت ، پوتین و چکمه به اندازه ساق و مچ پای خود توجه داشته باشید تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

نحوه انتخاب سایز مناسب نیم بوت و بوت های ساق بلند

انتخاب سایز درست این کفش ها از اهمیت زیادی برخوردار است. فرقی ندارد که قصد استفاده از این کفش ها را در چه مکانی دارید. حتی اگر قرار است دو ساعت از این کفش ها در تالار استفاده کنید ، باید کفش سایز و اندازه پا کنید. سایز این کفش ها با کفش های دیگر تفاوتی ندارد و شما می توانید با توجه به سایز ثابت پای خود به انتخاب سایز چکمه‌ها ، بوت‌ها و پوتین‌ها اقدام کنید. اگر به صورت حضوری به خرید این کفش ها اقدام می کنید ، حتماً آن را پا کنید و چندین قدم راه بروید تا از مناسب بودن سایز آن اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه

 بون بندار زنانه

اصول خرید بوت ، پوتین و چکمه

برای خرید این کفش ها به چندین نکته مهم توجه داشته باشید تا انتخاب ایده آلی داشته باشید :

بررسی پاشنه کفش‌های بوت و …

نخست پاشنه را چک کرده و نگاه کنید که پاشنه از استحکام کافی برخوردار باشد. پشت پاشنه بایستی اندکی با قسمت آخر کفش ، یک فضای خالی داشته باشد. این فضای خالی نباید به اندازه ای باشد که پا مدام در کفش تکان بخورد و پا حرکت کند. انگشت خود را درون کفش و پشت پاشنه برده و فشار دهید. در این شرایط ، انگشت باید تا اندازه ای داخل رود که فضای خالی ایجاد شود.

بررسی پشت پاشنه پا در بوت ، پوتین و چکمه

دقت داشته باشید که استخوان انگشتان پا هرگز نباید در معرض فشار باشد. به منظور بررسی این مسئله ، بندهای کفش را بسته و بایستید. انگشتان پا را جابه جا کنید. در صورتی که فضای لازم جهت حرکت انگشتان وجود داشته باشد ، این کفش درست سایز پای شما است. ولی در صورتی که پا و انگشتان پا در معرض فشار باشد و جایی برای حرکت انگشتان پا نباشد ، باید یک سایز بزرگتر کفش را انتخاب کنید. این مسئله بسیار مهم است که بخش انتهایی استخوان انگشت شصت پا ، انتهای استخوان انگشت کوچک و انگشت شصت پا در معرض فشار نباشد.

تحت فشار نبودن استخوان های انگشتان پا

اگر می خواهید بدانید که بوت ، پوتین و چکمه خریداری شده سایز مناسب پای شما است ، می توانید کفش را پا کنید و به دیوار لگد بزنید. البته در صورتی که این کار را با کفش های داخل مغازه ها انجام دهید ، حتماً با خشم فروشنده مواجه می شوید. اما برای اطلاعات بیشتر این نکته را بیان می کنیم. اگر با کفش به دیوار ضربه بزنید ، انگشتان شما هرگز نباید نوک کفش را احساس کنند. اگر این مسئله رخ دهد یعنی کفش برای شما کوچک است.

 نیم بوت کشی

سایر تفاوت های بوت ، پوتین و چکمه

– دقت کنید که دسته بندی این کفش ها از نظر بلندی ارتفاع ساق به ترتیب شامل چکمه‌ها ، بوت‌ها و پوتین‌ها است.

– جنس زیره این کفش ها ، تفاوت دیگر آنها است. پوتین از زیره ای ضخیم و سفت برخوردار است که دارای آج های بزرگی است. پوتین ها دارای شیارها یا آج هایی است که مانع از لیز خوردن شود. چکمه ها دارای زیره ای متفاوت است. بوت ها تا حدودی اسپرت هستند. معمولاً کفی بوت ها صاف است و دارای آج است. ضخامت کفی ها ممکن است کم و یا زیاد باشد.

– پوتین ها از رویه چرمی برخوردار هستند که بسیار ضخیم و مستحکم هستند. اما رویه چکمه ها چرمی و نرم است و نسبت به رویه پوتین از ضخامت بالاتری برخوردار است. جنس رویه بوت ها ، بسیار متنوع است.

– تفاوت دیگر بوت ، پوتین و چکمه به ریشه لغوی این کلمات برمی گردد. ریشه بوت ، فرانسوی است اما ریشه پوتین وچکمه ، ترکی است.

– دقت کنید که بوت برای پاییز بسیار مناسب است. بوت ، اسپرت تر و کژوال تر از دو کفش دیگر است. چکمه و پوتین بیشتر برای روزهای سرد و برفی زمستان کارایی دارند. پوشیدن چکمه و پوتین در روزهایی که آنچنان سرد نیست ، اصلاً ظاهر خوبی را برای شما ایجاد نمی کند. لذا به این مسئله هم توجه داشته باشید.

مشاهده کنید: کفش چرمی زنانه

 

برای شنیدن خلاصه صوتی روی دایره زیر ضربه بزنید.