پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس
تفاوت بین پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس مردانه را اشتباه نکنید

پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس از لباس های پرکاربرد آقایان برای فصل پاییز و زمستان هستند که تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

برخی از آقایان ، این لباس ها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. اگر شما هم از آقایانی هستید که قصد خرید این لباس ها را دارید اما آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرید و اطلاعات دقیقی درباره آنها ندارید به ادامه مطلب توجه بفرمایید.

یک نکته مشترک درباره تمامی این لباس ها این است که همه آنها جذاب هستند و با استفاده از آنها می توانید استایل های شیک و زیبایی را رقم بزنید و حسابی جنتلمن و لاکچری باشید.

پلیور و ژاکت چه تفاوتی دارند ؟

در زمان خرید پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس به تفاوت های میان آنها توجه کنید. گرمای پلیور و ژاکت بسیار زیاد است. معمولاً این لباس ها را از پشم ، الیاف مصنوعی و پلی استر درست می کنند. اصلی ترین تفاوت میان ژاکت‌ها و پلیورها ، چگونگی باز و بسته شدن آنها است. پلیور ، کاملاً جلو بسته است. اما ژاکت نوعی بافت است که دارای زیپ یا دکمه است و توسط آنها باز و بسته می شود. پلیورها به دلیل جلوبسته بودن باید از سر تن شوند. بهتر است زیر پلیورها ، رکابی یا تیشرت پوشیده شود تا ایجاد حساسیت نشود. پلیورها در مدل های گوناگونی شامل مردانه یقه هفت ، یقه اسکی و یقه گرد و … وجود دارند که انتخاب آنها به سلیقه شما بستگی دارد.

محصول پیشنهادی:  سویشرت ورزشی مردانه

هودی

هودی و دورس چه تفاوتی دارند ؟

در میان انواع پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس و … هر یک طرفداران خاصی دارند. برخی از آقایان در تشخیص هودی و دورس مشکل دارند. در حالیکه تشخیص آنها آسان است. تنها توجه کنید که دورس ، یک پارچه بسیار ضخیم است که در مدل های گوناگونی مانند دورس پنبه دو نخ ، دورس گلکسی و دورس گلکسی پشت کج راه و … وجود دارند. ولی هودی بدین صورت است که یک لباس دارای کلاه است که در بخش جلویی خود یک جیب دارد. هودی از جنس های مختلفی مانند دورس ، ویسکوز ، پشم ، نخ پنبه ، لاکرا و … می باشد. انواع شلوارهای جین ، اسلش و مام استایل و … را می توان با هودی و دورس استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت هودی مردانه

سویشرت

تفاوت هودی و سویشرت در چیست ؟

پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس باید با شلوار مناسب و کفش ایده آلی ست شوند. تفاوت میان هودی و سویشرت در کلاه است. هودی دارای کلاه است اما سویشرت لزوماً کلاه ندارد و ممکن است سرتان بدون کلاه بماند !

استفاده از سویشرت و هودی برای ورزش متداول است. طرفداران هودی و سویشرت بسیار زیاد هستند. جذابیت استایل های مختلف با هودی و سویشرت ، بسیار زیاد است. هودی و سویشرت می تواند برای ورزش ، مهمانی ، دورهمی ، کافی شاپ ، کوهنوردی ، خرید ، دانشگاه ، محل کار و … مناسب باشند.

سویشرت

سویشرت و دورس چه تفاوتی دارند ؟

در زمان خرید پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس به جنس آنها توجه کنید. دورس در واقع جنس پارچه است. شما اگر قصد خرید دورس را دارید ، باید لباسی را خریداری کنید که جنس آن دورس باشد. اما سویشرت ، نوعی لباس است. ممکن است شما سویشرتی را خریداری کنید که جنس آن دورس باشد. بنابراین اشتباه نکنید و فکر نکنید که دورس نوعی لباس است. خیر اینگونه نیست.

جنس دورس ، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. هر لباسی با جنس دورس بخرید ، برد خواهید کرد. زیرا دورس ، یکی از بهترین پارچه های حال حاضر موجود در بازار است. البته در زمان خرید لباس هایی با جنس دورس باید توجه کنید که کیفیت دورس آن بالا باشد.

محصول پیشنهادی: بارانی زنانه

دورس

ژاکت و سویشرت چه تفاوتی دارند ؟

پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس ممکن است از جنس های مختلفی باشند. تفاوت میان ژاکت و سویشرت بسیار زیاد است و تشخیص این دو از یکدیگر اصلاً سخت نمی باشد. اما باز هم لازم دانستیم که به تفاوت این دو اشاره کنیم. ژاکت ، نوعی بافت است که از جنس پشم یا الیاف مصنوعی و یا پلی استر می باشد. جنس سویشرت ها معمولاً دورس و یا نخ پنبه ای است. مدل ژاکت و سویشرت کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و ظاهر کاملاً متفاوتی از یکدیگر دارند.

نگهداری بافتنی

قیمت پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس

قیمت این لباس ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و اینگونه نیست که بتوان گفت یکی از این لباس ها از دیگری گران تر است. قیمت هر یک از این لباس ها با توجه به جنس ، مدل ، کیفیت پارچه ، کیفیت دوخت ، میزان پارچه و … تعیین می شود.

برخی از هودی ها و پلیورها و ژاکت ها ، برند هستند. صد درصد لباس های برند ، دارای قیمت بالاتری هستند. بسیاری از هودی ها و پلیورها و ژاکت های موجود در بازار برند نیستند اما از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قیمت مناسبی دارند. لذا اگر به برند بودن لباس ها اهمیت نمی دهید ، می توانید این لباس ها را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت پولوشرت مردانه

نگهداری پلیور

نکات نگهداری پلیور ، هودی ، ژاکت و دورس

پس از توضیحات مختصر و مفیدی که در رابطه با تفاوت های این لباس ها ارائه دادیم ، به چندین نکته درباره نگهداری از این لباس ها اشاره می کنیم.

– برای شستن این لباس ها در درجه اول ، شستشوی دستی را پیشنهاد می کنیم اما اگر این کار برایتان سخت است در زمان شستشوی این لباس با ماشین لباسشویی ، دورهایی با درجه حرارت بالا را انتخاب نکنید. زیرا آب گرم صد درصد به بافت لباس آسیب می زند.

– در زمان شستشوی این لباس ها با ماشین لباسشویی ، باید این لباس ها را جدا از سایر لباس ها به صورت تکی بشویید و هرگز با لباس های دیگر آنها را نشویید که به رنگ آنها آسیب وارد نشود.

– این لباس ها معمولاً چروک نمی شوند. اما اگر چروک شدند ، هرگز نباید خودتان به اتو کردن آنها اقدام کنید چرا که احتمال آسیب دیدگی لباس بسیار زیاد است. بهتر است لباس را به خشکشویی ببرید و سفارش اتوکشی آن را بدهید.

مطالعه کنید: پارچه دورس چیست؟