تفاوت تیشرت و پولوشرت
تفاوت تیشرت و پولوشرت

تفاوت تیشرت و پولوشرت را بررسی می کنیم و توضیح می دهیم که هر یک از این لباس ها را باید با چه آیتم هایی ست کرد.

تی شرت و پولوشرت ، بسیار زیبا هستند و از لباس های موردتوجه آقایان هستند. راحتی و جذابیت این نوع لباس مردانه سبب شده است که طرفداران زیادی داشته باشند. با ارائه توضیحات مفیدی ، با تفاوت‌های میان این دو آشنا می شویم.

 تیشرت ساده

آشنایی کامل با تیشرت و خصوصیاتش

برای درک تفاوت تیشرت و پولوشرت باید با خصوصیات هر یک از آنها به خوبی آشنا شویم. توضیح دادن راجع به تیشرت کمی سخت است. درباره تیشرت چه می توان گفت که مخاطبان ندانند. این لباس به قدری پرکاربرد و پرطرفدار است که همه افراد به خوبی با آن آشنا هستند.

تیشرت های موجود در بازار در چندین نوع شامل تیشرت های آستین کوتاه و آستین بلند وجود دارند. تیشرت ها از خصوصیات مختلفی برخوردار هستند. تمامی تیشرت ها از یک جنس نیستند و یا تمامی تیشرت ها از یک طرح برخوردار نیستند. تیشرت ها ، هر خصوصیتی که داشته باشند در یک ویژگی مشترک هستند. این ویژگی مشترک ، راحتی آنها است. تمامی تیشرت ها ، راحت و سبک هستند.

تفاوت تیشرت مردانه و پولوشرت مردانه به خصوصیات آنها مربوط می شود. تیشرت ها دارای بافت ساده ای هستند و فاقد تار و پود مشخصی هستند. تیشرت‌هایی که از الیاف های مصنوعی هستند ، اصلاً مناسب بدن نبوده و بدن را اذیت می کند.

تیشرت‌هایی با بافت مصنوعی سبب تعریق بدن می شوند و بوی بدی ایجاد می کنند. تیشرت نباید یقه داشته باشد و در صورت داشتن یقه ، دیگر نباید تیشرت نام بگیرد.

 پولوشرت یقه باز

آشنایی بیشتر با پولوشرت

پولوشرت را می توان محصولی از ترکیب تیشرت و پیراهن ساده مردانه دانست. تعداد افرادی که دوست داشتند با تیشرت به مجلس یا مهمانی رسمی بروند و یا در محل کار تیشرت بپوشند ، بسیار زیاد بود. اما تیشرت به سبب طراحی ساده و کژوالی که داشت مناسب این موقعیت ها نبود. همین مسئله سبب شد که طراحان لباس فکری کنند و یک تیشرتی با استایل رسمی طراحی کنند. نام این نوع تیشرت ، پولوشرت گذاشته شد.

تفاوت تیشرت و پولوشرت را در ادامه بررسی می کنیم. فردی برای نخستین بار در سال 1930 ، پولوشرت را طراحی نمود. برای طراحی پولوشرت به نکات مختلفی توجه شد. پولوشرت ، نوعی تیشرت یقه دار است. در واقع اضافه نمودن یقه به تیشرت سبب رسمی شدن ظاهر آن شده است و پولوشرت را ایجاد نموده است. پولوشرت ها علاوه بر یقه دارای دکمه هستند.

البته پولوشرت ها مانند پیراهن ها دارای دکمه های زیاد نیستند که شما را برای باز و بسته کردن خود به دردسر بیاندازند. پولوشرت ها دارای سه دکمه هستند. همین مسئله سبب شد که به پولوشرت ، تیشرت های سه دکمه ای بگویند.

تفاوت تیشرت و پولوشرت به موارد مختلفی مربوط می شود. به طور مثال ، پولوشرت ها به دلیل بافت محکمتری که دارند چروک نمی شوند. اما بسیاری از تیشرت ها زود چروک می شوند و از این مشکل رنج می برند.

پولوشرت ها را معمولاً از جنس جودون تولید می کنند. انعطاف پذیری جودون بسیار زیاد است. همچنین جودون از نظر کیفیت ، حرف اول را می زند. بافتی که پولوشرت های جودونی دارند سبب می شود که هوا از میان روزنه های آنها عبور کرده و موجب عدم تعریق شوند. اگر پولوشرت ها ضخیم باشند ، در روزهای سرد قابل استفاده هستند. بنابراین پولوشرت ، لباس منحصر بهار و تابستان نمی باشد و در دیگر فصول قابل استفاده است.

اگر پولوشرت را ورژن جدید تیشرت توصیف کنیم ، توصیف اشتباهی نکرده ایم. اغلب کارشناسان مد و لباس با این نظر موافق هستند و پولوشرت را ورژن جدید تیشرت و ورژن اسپرت پیراهن کلاسیک مردانه می دانند.

محصول پیشنهادی: کاپشن مردانه

تفاوت تیشرت و پولوشرت در چه مواردی است ؟

چندین تفاوت میان این دو وجود دارد که عبارتند از :

  • پولوشرت ها معمولاً از جنس جودون و تیشرت ها معمولاً از جنس نخ هستند.
  • پولوشرت ها ، یقه دارند اما تیشرت ها به صورت یقه گرد هستند.
  • پولوشرت‌ها معمولاً به اتوکشی نیاز دارند.
  • پولوشرت دارای استایل رسمی و تیشرت دارای استایل اسپرت می باشد.
  • پولوشرت های ضخیم را می توان در فصل زمستان بر تن کرد. اما تیشرت را نهایتاً می توان تا پاییز استفاده کرد.
  • بافت پولوشرت به گونه ای است که بهتر از تیشرت می تواند در کاهش تعریق مؤثر باشد.
  • جنس پولوشرت های مردانه و زنانه ، فرق می کند اما تیشرت های زنانه و مردانه معمولاً دارای جنس مشابهی هستند.
  • تفاوت تیشرت و پولوشرت این است که پولوشرت دکمه دارد اما تیشرت فاقد دکمه است.

نکاتی درباره تیشرت که شاید ندانید

– تیشرت ها از لباس های ضروری برای آقایان است که حتماً به کار آنها می آید.

– ست کردن تیشرت ها بسیار آسان است. حتماً در کمد لباس شما ، لباسی وجود دارد که مناسب ست کردن با تیشرت باشد.

– تیشرت ها در ایجاد یک استایل رسمی ، کارایی ندارند و در صورت استفاده از تیشرت برای استایل رسمی ، نتیجه مطلوبی بدست نمی آید.

 پولوشرت آبی

نکاتی درباره پولوشرت که شاید ندانید

تفاوت تیشرت و پولوشرت را به خوبی متوجه شدیم. کاربردهای پولوشرت بسیار بیشتر از کاربردهای تیشرت ها هستند. پولوشرت ها ، فوق العاده شیک هستند. تنوع پولوشرت ها بسیار زیاد است و پولوشرت های موجود در بازار از خصوصیات مختلفی برخوردار هستند.

برخی از مدل های پولوشرت ها بسیار قدیمی هستند و استایل شما را سن بالا نشان می دهند. بنابراین جوانان و نوجوانان نباید این پولوشرت ها را خریداری کنند. ما اطمینان داریم که پولوشرت ها هیچ گاه از مد نمی افتند.

نتیجه گیری از تفاوت تیشرت و پولوشرت

با توجه به توضیحات گفته شده می توان گفت که پولوشرت ترکیبی از تیشرت و پیراهن آکسفورد کلاسیک می باشد که استایل رسمی تری نسبت به تیشرت دارد. بنابراین پولوشرت را می توان یک لباس همه کاره دانست که کاربردهای آن بیشتر از تیشرت است. هر دوی این لباس ها ، زیبا و راحت هستند. انتخاب میان این دو لباس به نظر و سلیقه شما بستگی دارد. با توجه به مکانی که قرار است از این لباس ها استفاده کنید ، به انتخاب گزینه مناسب اقدام کنید.