تفاوت کفش ورزشی زنانه و مردانه
تفاوت کفش ورزشی زنانه و مردانه

تفاوت کفش ورزشی زنانه و مردانه را بررسی می کنیم تا آقایان و بانوان محترم در انتخاب کفش ورزشی مناسب خود ، دقت لازم را داشته باشند.

کفش ورزشی ، یکی از آیتم های ضروری برای ورزش کردن است. بی شک در انتخاب پوشاک ورزشی ، انتخاب کفش بیشتر از سایر موارد اهمیت دارد. کفش های مناسب روزمره ، پیاده روی ، دو و … باید با توجه به فاکتورهای مهمی خریداری شوند.

در خرید کفش ورزشی نباید صرفاً به معیارهای ظاهری توجه داشت. بلکه باید معیارهای کیفی کار را درنظر گرفت تا کفش خریداری شده ، بهترین کارایی را برای شما داشته باشد و راحتی لازم را در هنگام ورزش کردن به همراه داشته باشد.

بررسی تفاوت کفش ورزشی زنانه و مردانه

بانوان و آقایان باید بدانند که به منظور داشتن یک استایل ورزشی شیک و جذاب از پوشاک مناسب خود استفاده کنند. پا کردن یک کفش ورزشی مردانه برای یک خانم نامناسب است و استایل او را زشت می کند. بانوان و آقایان باید کفش ورزشی مناسب خود را با توجه به ارگونومیک بدن و جنسیت خود انتخاب کنند.

اصلی ترین تفاوت کفش‌های ورزشی خانم ها و آقایان ، در ظاهر آنها است. کفش های وزشی بانوان معمولاً از ظرافت بیشتری برخوردار است و طرح و رنگ خاصی را دارا می باشد. زیره کفش بانوان و آقایان در اغلب موارد ، متفاوت است. کفش های ورزشی بانوان و آقایان در اندازه قالب و سایز متفاوت هستند. در ادامه مفصل تر به این تفاوت ها می پردازیم.

مشاهده کنید: ست ورزشی زنانه

تفاوت کفش ورزشی زنانه و مردانه در سایز کفش

سایزبندی کفش های ورزشی خانم ها و آقایان با یکدیگر متفاوت می باشد. از آنجایی که پای خانم ها از آقایان کوچکتر و ظریف تر است ، تولیدکنندگان کفش برای کفش های بانوان ، قالب های کوچکتری را در نظر گرفته و سایزبندی کفش بانوان را متفاوت از آقایان انجام می دهند.

کوچکی و ظرافت کفش بانوان نه تنها در بخش طولی کفش بلکه در بخش عرض کفش ، باید درنظر گرفته شود. نکته ای که خالی از لطف نیست که در اینجا به آن اشاره ای داشته باشیم این است که اگر به خرید کفش های فیک و متفرقه اقدام کنید ، در انتخاب سایز همیشگی کفش پای خود دچار مشکل خواهید بود.

بنابرین با توجه به توضیحات فوق مشخص می شود که تفاوت کفش ورزشی زنانه و مردانه بیشتر مربوط به نوع طراحی و سایزبندی کفش است. مطابقت کفش ورزشی آقایان و بانوان بدین صورت است که برای طراحی کفش ورزشی بانوان ، باید استاندارد سایز B که باریکتر از پهنای کفش ورزشی آقایان است ، درنظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: مدل های مختلف کفش پاشنه دار زنانه

آیا لایه های کفش ورزشی آقایان و خانم ها متفاوت است ؟

بله. لایه های کفش ورزشی خانم ها و آقایان متفاوت از یکدیگر طراحی می شود. چرا که سبک وزن بودن خانم ها نسبت به آقایان سبب می شود که فشار کمتری به کفش زنانه وارد شود. بنابراین کفش های مردانه باید از ضربه گیرهای مستحکمتری برخوردار باشند.

پاشنه کفش ورزشی بانوان و آقایان با یکدیگر متفاوت است. کفش ورزشی خانم ها باید از پاشنه های کوچکتر و ظریفتری برخوردار باشد. طراحی کفش ورزشی زنانه به گونه ای است که جلوی کفش آنها ، بازتر است. چرا که بلند بودن ناخن های پای خانم ها موجب اذیت شدن پای آنها در کفش نشود. تفاوت کفش ورزشی زنانه و مردانه به صاف بودن یا نبودن طراحی آنها مربوط می شود. کفش های ورزشی آقایان معمولاً صاف تر از کفش های ورزشی خانم ها است. در کل ، خانم ها به پا کردن کفش هایی که کاملاً صاف هستند علاقه ای ندارند.

البته انتخاب صاف بودن یا پاشنه داشتن کفش های ورزشی به قد افراد بستگی دارد. بانوان و آقایانی که قد بلندی دارد می توانند کتونی و کفش های اسپرت صاف را انتخاب کنند. اما بانوان و آقایانی که قد کوتاه یا متوسطی دارند می توانند برای جذاب بودن استایل خود به انتخاب کفش ها و کتونی های پاشنه مخفی و لژدار اقدام کنند.

البته برخی از خانم ها و آقایان معتقدند که در زمان ورزش تنها باید به راحتی توجه کنند و نیازی به توجه به استایل و تیپ خود ندارند. بنابراین کفش های ورزشی صاف را انتخاب می کنند که احساس راحتی بیشتری با آنها داشته باشند. به هر حال ، ما نکات مهم در این زمینه را به شما توضیح دادیم. شما باید با توجه به نکات ارائه شده و سلیقه خود به انتخاب کفش ورزشی مناسب خود اقدام کنید.

محصول پیشنهادی: کفش ورزشی زنانه

نکاتی برای خرید بهترین کفش ورزشی برای آقایان و بانوان

پس از بررسی تفاوت کفش ورزشی زنانه و مردانه و نکات آنها ، به چندین نکته مهم دیگر در این ارتباط اشاره می کنیم.

– به خانم ها و آقایان عزیز توصیه می کنیم که زمان بعد از ظهر و یا عصر را برای خرید کفش ورزشی مناسب خود انتخاب کنند. چرا که در این زمان ، پا به اندازه نرمال خود رسیده و ورم همیشگی را پیدا می کند. در اوایل روز معمولاً پا ورمی نداشته و کوچکتر می باشد. بنابراین اگر صبح کفشی را خریداری کنید ، ممکن است در عصر و یا شب نتوانید با آن به خوبی راه بروید.

– اگر جوراب بسیار ضخیمی در زمان خرید کفش به پا داشته باشید ، در انتخاب سایز مناسب کفش خود دچار مشکل می شوید. بنابراین یک جوراب معمولی به پا داشته باشید.

– کفش های فیکی که شکل و شمایل زیبایی دارند و شما را مجذوب خود می کنند ، اصلاً ایده آل نیستند. این کفش ها در سریعترین زمان خراب می شوند.

– در زمان خرید کفش به تفاوت کفش ورزشی زنانه و مردانه توجه داشته باشید و از خرید کفش هایی که مناسب جنسیت شما نیستند خودداری کنید. برخی از بانوان فکر می کنند که می توانند کفش ورزشی مردانه پا کنند. در حالیکه استفاده از یک کفش ورزشی مردانه اصلاً زیبنده آنها نیست.

– علاوه بر مواردی که ذکر شد ، حتماً کیفیت جنس و طراحی کفش را درنظر بگیرید. کفش هایی که کیفیت بالایی داشته و به عالی ترین نحو ممکن طراحی شده اند ، حس خوبی را در زمان ورزش کردن برای شما به ارمغان می آورند.

محصول پیشنهادی: کفش ورزشی مردانه