کفش مناسب برای کف پای صاف
خرید کفش مناسب برای کف پای صاف

کفش مناسب برای کف پای صاف از چندین ویژگی مهم برخوردار است. با دانستن این ویژگی ها می توانید کفش مناسبی را خریداری کنید.

صافی کف پا ، مشکلی است که برخی از افراد دچار آن هستند. صافی کف پا یا flat feet ، عارضه ای است که فرد فاقد قوس رایج در کف پا است. قوس موجود در کف پا سبب می شود که بخشی از نیروهای وارده از زمین به پا منتقل نشده و پا ، فشار کمتری را حس کند.

افرادی که از این عارضه رنج می برند با گذشت زمان با مشکلاتی در ناحیه مفاصل بدن مواجه می شوند. این عارضه به صورت مادرزادی بوجود می آید. افرادی که دچار این عارضه هستند برای جلوگیری از ابتلا به عوارض صافی کف پا ، باید به نکاتی توجه داشته باشند که یکی از آنها انتخاب کفش مناسب است.

اهمیت انتخاب کفش مناسب برای افراد مبتلا به عارضه صافی کف پا

انتخاب کفش مناسب برای کف پای صاف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عارضه صافی کف پا در برخی از افراد اذیت کننده نیست. اما برخی از افراد از این عارضه رنج می برند و در زمان ایستادن و حرکت ، ناراحتی هایی را حس می کنند.

برخی از افراد گمان می کنند که استفاده از کفش مخصوص صافی کف پا و کفی های طبی ، تأثیری در کاهش عوارض این مشکل نداشته و خرید این کفش ها ، کار بیهوده ای است. اما اصلاً اینگونه نیست. استفاده از کفش های مناسب و کفی های طبی برای پیشگیری از بروز عوارض صافی کف پا ، اقدام تأثیرگذاری است.

مشاهده کنید: خرید هودی زنانه

انواع کفش مناسب برای کف پای صاف

اگر مبتلا به عارضه صافی کف پا هستید ، باید یکی از کفش های زیر را انتخاب کنید :

کفش های پشتیبان کننده

کفش های ساپورت کننده ، برای افراد مبتلا به این عارضه بسیار راحت است. کفش هایی که کفی مستحکمی دارند و از بالشتک های حمایت کننده کف پا برخوردار هستند ، برای این افراد بسیار مناسب هستند. افراد مبتلا به صافی کف پا باید توجه زیادی به زیره کفش داشته باشند و کفش هایی را انتخاب کنند که زیره انعطاف پذیری داشته باشد.

کفش با ساپورت پاشنه ، از انواع کفش مناسب برای کف پای صاف

افرادی که کف پاهای آنها صاف است ، نباید صندل و یا دمپایی را انتخاب کنند. پا کردن طولانی دمپایی و صندلی ، مشکلاتی را برای این افراد بوجود می آورد. صندل و دمپایی و کفش های کاملاً تخت ، هیچگونه حمایتی از پا نکرده و فشار زیادی را به پا ، زانو و کمر وارد می کنند. تنها پا کردن چندین ساعت دمپایی یا صندل کافیست که درد شدیدی را در ناحیه زانو و کمر و … تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: چند مدل هودی و سویشرت مردانه جذاب و جدید

کفش دارای قوس

یکی از انواع کفش مناسب برای کف پای صاف ، کفش دارای قوس است. کفش هایی که تکیه گاه اضافی در بخش میانی و زیرین خود دارند ، بسیار راحت است. تکیه گاه قوس‌مانند ، موجب کاستن از فشار وارده به وسط پا می شود. با کفش های دارای قوس به راحتی می توان تراز درست کف پا را ایجاد کرد. چنین کفش هایی در زمان راه رفتن مانع از بروز مشکلاتی مانند پیچ خوردن می شوند. پیچ خوردگی ، یکی از مشکلاتی است که افراد مبتلا به صافی کف پا به کرات به آن دچار می شوند. با انتخاب کفش مناسب می توان از بروز این مشکل پیشگیری کرد و به سلامت پا کمک زیادی کرد. کفش های دارای قوس برای افراد مبتلا به صافی کف پا ، از بهترین انواع کفش ها می باشد.

کفش های پاشنه بلند ، از انواع کفش مناسب برای کف پای صاف

اگر کفش دارای اندک پاشنه ای باشد ، فشار کمتری را به پا وارد می کند. البته لزومی به استفاده از کفش های پاشنه بلند نیست. تنها کافیست که کفش از پاشنه ای به اندازه 2.5 الی 5 سانتی متر برخوردار باشد. دقت کنید که کفش هایی را انتخاب کنید که پاشنه های ضخیمی داشته باشند.

کفش های بند یا چسب دار

کفش هایی که بند یا نوار چسبی دارند ، شرایط ایده آلی را برای پا ایجاد می کنند. این کفش ها ، اجازه تنظیم بخش بالایی کفش در پیرامون پا را می دهند. بنابراین این بخش با توجه به سایز و اندازه پای شما ، شکل می گیرند. امکان تنظیم کفش در این بخش ها ، شرایطی را برای تقسیم مساوی وزن روی کف پا ایجاد می کند.

مشاهده محصول: کفش ورزشی مردانه

کفش مخصوص برای افراد مبتلا به صافی شدید کف پا

یکی دیگر از انواع کفش مناسب برای کف پای صاف ، کفش هایی است که توسط فیزیوتراپ ها و یا سایر مراکز به صورت سفارشی برای افراد ساخته می شوند. برخی از افراد مبتلا به صافی کف پا ، این مشکل را به صورت شدید دارند. بنابراین باید از کفش هایی استفاده کنند که عوارض این مشکل را برای آنها به کمترین میزان برساند. پزشک به این افراد توصیه می کند که به مراکز ساخت ارتزهای سفارشی مراجعه کنند. در چنین مراکزی پس از اندازه گیری قالب پای بیمار و تعیین بخش های موردنیاز برای حمایت ، کفش مناسب برای پای فرد را طراحی می کنند.

سؤالات رایج درباره کفش مناسب برای کف پای صاف

برخی از سؤالات رایج مخاطبان را پاسخ می دهیم :

فاکتورهای مهم برای خرید کفش مناسب این افراد چیست ؟ افراد مبتلا به صافی کف پا در زمان خرید کفش‌های ایده آل خود باید به طراحی کفش ، پاشنه کفش ، وجود حمایت کننده ها و ضربه گیرها ، زیره کفش و … توجه داشته باشند.

راه رفتن با پای برهنه برای این افراد خوب است ؟ افرادی که این عارضه را ندارند ، در صورت پیاده روی با پای برهنه به افتادگی قوس پا دچار می شوند. اما افرادی که پیش از این از عارضه صافی کف پا رنج می برده اند ، در صورت پیاده روی با پای برهنه با کاهش میزان قوس پا مواجه می شوند.

قیمت کفش مناسب برای کف پای صاف چقدر است ؟ قیمت کفش با توجه به برند کفش ، نوع کفش ، میزان کیفیت و مقاومت کفش و سایر عوامل متفاوت است.

محصول پیشنهادی: کفش مردانه