راهنمای انتخاب تیشرت مردانه
راهنمای انتخاب تیشرت مردانه

تیشرت مردانه یک لباس چهار فصل و بسیار پر مصرف است. مردان ایرانی به طور متوسط سالی 6 تا 7 تیشرت استفاده می کنند. سلیقه‌های مختلف مصرف کنندگان، باعث تولید تیشرت در طرح های بسیار متنوعی می شود. تنوع طرح و مدل تیشرت در بازار، گاهی مشتریان را در هنگام یک خرید ساده دچار سرگردانی می کند. این مقاله، راهنمای مناسبی برای افرادی است که در انتخاب تیشرت مردانه به کمک احتیاج دارند.

انتخاب تیشرت مردانه بر اساس سایز

تیشرت ورزشی مردانه باید به تن فیت باشد؛ اما فیت بودن تیشرت راحتی مردانه ضرورتی ندارد. پس در فعالیت های روزانه، آقایان می توانند از یک تیشرتِ کمی گشاد یا تنگ تر از سایزشان استفاده کنند. میزان فیت لازم یک تیشرت، به فصل، موقعیت، مد روز و راحتی هر فرد بستگی دارد.

اگر لباس غیر فیت، برای فرد آزاردهنده نباشد؛ انتخاب تیشرت مردانه‌ با سایز متفاوت، استایل جذابی به آقایان می دهد. تنوع اندازه (فیت) لباس با سه نام اسلیم فیت به معنی کمی چسبان، فیت به معنی دقیقاٌ اندازه و اور فیت به معنی کمی بزرگتر، مشهور است.

بیشتر بخوانید: تاریخچه تیشرت ورزشی زنانه در 3 قرن اخیر

انتخاب تیشرت فیت مردانه

لباس فیت مردانه، لباسی است که قواره و برش آن، دقیقاٌ اندازه بدن فرد باشد. مثلاٌ بلندی، عرض شانه و طول آستینِ پیراهن مردانه، باید کاملاٌ فیت تن افراد باشد. تیشرت فیت نیز همین گونه است.

یک تیشرت فیت را با هر لباسی می توان به سادگی ست کرد. افرادی که تمایل ندارند لباس به بدنشان چسبیده یا از آن ها آویزان بماند، از تیشرت فیت مردانه استفاده می کنند.

این نوع تیشرت ها در میان انواع دیگر، ظاهر رسمی تری دارند. بنابراین در محیط های کمی رسمی، یک تیشرت فیت مردانه، می تواند انتخاب درستی باشد.

راهنمای انتخاب تیشرت مردانه اسلیم فیت

انتخاب تیشرت اسلیم فیت مردانه

تیشرت های اسلیم فیت مردانه، اندکی به بدن می چسبند. اگر فرد حتی مقدار کمی عضله داشته باشد، این تیشرت ها استایل خوبی به بدن او می دهند. اگر فردی در انتخاب تیشرت اسلیم فیت، بی تجربه است باید این نکته توجه کند: میزان جذب بودن یک تیشرت اسلیم فیت، از تیشرت جذب کمتر است.

تیشرت های اسلیم فیت، صرفاٌ به پوست بدن نزدیکتر هستند. انتخاب تیشرت مردانه اسلیم فیت در دورهمی های دوستانه توصیه می شود.

انتخاب تیشرت اور فیت مردانه

تیشرت اور فیت، بر خلاف مدل اسلیم فیت، از زمختی ظاهر آقایان کم می کند. مخصوصاٌ اگر فردی درشت اندام است، استفاده از تیشرت های اور فیت به رنگ خاکی یا طوسی، به او توصیه می شود.

از نظر روانشناسی انتخاب تیشرت مردانه اور فیت نیز روی اطرافیان تأثیر مثبتی می گذارد. تیشرت اور فیت، نباید به دست و پا گیر کند یا آزار دهنده باشد. انواع مختلف تیشرت مردانه اور فیت برای موقعیت های کاملاٌ غیر رسمی، انتخاب مناسبی هستند.

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی پولوشرت مردانه

انتخاب تیشرت مردانه بر اساس طرح و رنگ

طرح و رنگ تیشرت های مردانه موجود در بازار، به حدی متنوع است که انتخاب از میان آن ها، کار کاملاٌ دشواری است. در میان مردان ایرانی، انواع تیشرت های بدون طرح و تک رنگ بیشترین طرفدار را دارد. تیشرت های چاپی نیز رتبه دوم را به خود اختصاص می دهند.

علت تنوع بالای محصولات در بازار این است که هر فردی بتواند تیشرت محبوبش را بپوشد. بنابراین هنگام خرید تیشرت، بهتر است هر فرد سلیقه خود را در نظر بگیرد و آنچه به نظرش جذاب است را انتخاب کند.

آقایان می توانند تیشرت مردانه را بر اساس رنگ پوستشان نیز انتخاب کنند. برای مردان با پوست روشن، رنگ های روشنی مانند آبی و صورتی یاسی روشن توصبه می شود. اگر پوست فرد سبزه باشد، انتخاب تیشرت مردانه از طیف سبز و آبی ظاهر او را خسته نمایش می دهد. پس تیشرت های رنگ روشن، مانند زرد یا سفید برای او مناسب تر است.

انتخاب تیشرت مردانه برای ست کردن

یکی از روش های آسان انتخاب تیشرت مردانه، ایجاد ترکیب مناسب و ست کردن لباس ها است. تیشرتی ساده در کنار یک شلوار کتان کرم رنگ، استایل کلاسیکی شیک و زیبا می سازد. اما ترکیب تیشرت گلدار با شلوارک، مخصوص استایل بوهمین است. تجسم سایر لباس ها در هنگام انتخاب تیشرت مردانه، به بهترین انتخاب و تجربه خرید منجر می شود.

تیشرت مناسب برای ست کردن با شلوار لی

از آنجایی که شلوار لی ظاهر فرد را کاملا کژوال نشان می دهد، بهترین انتخاب از میان تیشرت های مردانه امروزی، می تواند تیشرت چاپی با نوشته باشد. ست کردن یک تیشرت چاپی ساده با شلوار لی، در صورتی که مدل شلوار لی بگی باشد، نیز توصیه می شود.

 

راهنمای انتخاب تیشرت مردانه با کت اسپرت

تیشرت مناسب برای ست کردن با کت اسپرت

شلوار لی در چند رنگ محدود تولید می شود. اما کت های اسپرت در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید و دوخت می شوند. در ست کردن با کت، برخی اعتقاد دارند که باید از تیشرت ساده و آستین کوتاه استفاده کرد. این طرز فکر کاملاٌ از مد افتاده است.

مثلا اگر کت استایل کلاسیک یا مثلاٌ بافت کبریتی دارد، یک تیشرت ساده بهترین انتخاب است. اما امروزه کت های اسپرت، از جنس کتان، لی و فلانل تولید می شوند. این کت ها، قابلیت ست کردن با تیشرت های طرح دار را دارند. امروزه افراد تیشرت مردانه چند رنگ را با کت اسپرت ست می کنند. و با این روش شخصیت، سبک زندگی، اعتقادات و سرگرمی های محبوبشان را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: خرید تیشرت مردانه

انتخاب تیشرت مردانه بر اساس مدل

تیشرت های مردانه نیز مانند لباس های دیگر، مدل های مختلفی دارند. با داشتن اطلاعات درمورد این مدل ها، آقایان می توانند از میان مدل های مختلف بازار، آنچه بیشتر برای آن ها مناسب است را شناسایی کنند.

تیشرت ساده مردانه

یک تیشرت ساده مردانه پس از شست و شو، امکان کم رنگ شدن و تحلیل چاپش وجود ندارد. با هر لباسی ست می شود و حتی به راحتی قابلیت اتوکشی دارد. این موارد از دلایلی هستند که بیشتر آقایان ایرانی استفاده از تیشرت ساده را به تیشرت چاپ دار ترجیح می دهند.

گاهی با انتخاب تیشرت مردانه ساده، ظاهر افراد بیش از حد معمولی می شود. پس استفاده از اکسسوری های شیکی مانند ساعت و عینک برای تکمیل استایل افراد توصیه می شود.

تیشرت آستین کش دار مردانه

آستین کش دار، به دلیل مصرف زیاد بازار، در بیشتر تیشرت ها و پولوشرت های امروزی دوخته می شود. فرقی نمی کند آقایان عضلات بازوی حجیمی دارند یا خیر. این تیشرت ها مانع از لق زدن سر آستین روی دست می شوند و شکل ظاهری خوبی به بازوها می دهد.

انتخاب تیشرت مردانه آستین کش برای استفاده زیر کت یا پیراهن مردانه توصیه نمی شود. زیرا در این ترکیب، مدل آستین دیده نمی شود.

راهنمای انتخاب تیشرت مردانه دکمه دار

تیشرت یقه هفت مردانه

تیشرت های یقه هفت، برای فصل گرم، مناسب است. در شهرهای مختلف و با آب و هوای متنوع ایران، مقدار مناسب باز بودن یقه، متفاوت است. یک تیشرت یقه هفت، ظاهری متفاوت از تیشرت معمولی یقه گرد دارد و به خنک کردن بدن بیشتر کمک می کند.

انتخاب تیشرت مردانه یقه هفت، فرد را موجه و به روز نمایش می دهد. زیرا بسیاری از مدل های به روز، از تیشرت مردانه یقه هفت شیک و جدیدی استفاده می کنند.

این نوع تیشرت برای فصل سرد و استفاده در زیر پولیور آستین حلقه ای نیز مناسب است. مثلاٌ زمانی که فردی با پوشیدن پولیور و در بخش گردن، بیش از حد احساس گرما می کند، می تواند در زیر آن از تیشرت یقه هفتی استفاده کند.

تیشرت دکمه دار مردانه

تیشرت های دکمه دار مردانه، انتخاب مناسبی برای موقعیت های رسمی هستند. این تیشرت ها، ظاهر افراد را جدی و مؤقر نشان می دهند و استایل فرد را از کژوال دور می کنند.

تیشرت دکمه دار با مدل های مختلف موی مردانه، قابلیت ست شدن دارند. با ترکیب یک تیشرت مردانه دکمه دار با شلوار مردانه و کفش کالج، می توان استایل پرپی (کالجی) بسیار شیکی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید شلوارک مردانه