پیراهن دخترانه بهاری - ریبون
راهنمای انتخاب لباس زنانه برای هر موقعیتی

شاید شما نیز از بانوانی هستید که کمدی پر از لباس های مختلف دارید. اما وقتی لازم باشد به مهمانی خاصی بروید، نمی توانید از میان لباس های فراوانتان انتخاب کنید. دلیل این مسئله، عدم آشنایی شما با  مد و اصول اولیه ست کردن لباس ها است. در این مقاله، مطالب جدیدی در مورد نحوه انتخاب لباس زنانه، مطالعه می کنید. شما با استفاده از اصولی که در این مقاله می خوانید، می توانید برای هر موقعیت یا شرایط جدیدی، آماده باشید.

انتخاب لباس زنانه بر اساس فرم بدن

از مهم ترین زوایای خرید و انتخاب لباس زنانه مناسب، فیت بودن آن به بدن شما است. شما به استفاده از لباسی که در بخش سینه بیش از حد گشاد باشد اما در بخش باسن به شما بچسبد علاقه ندارید. اگر درباره فرم اندام خود آگاهی کافی داشته باشید، می توانید درصد زیادی از لباس هایتان را که برای استفاده مناسب نیستند شناسایی کنید.

در هر موقعیت خاصی، لباس به خصوصی برای استفاده توسط اندام های مختلف مناسب است. پس پیش از هر چیزی، شما باید با انواع فرم بدن آشنا شوید تا فرم اندام خودتان را نیز به خوبی شناسایی کنید. انواع اندام بر اساس فرم، به چهار دسته کلی تقسیم می شود:

  1. اندام گلابی: در اندام گلابی، پایین تنه شما نسبت به بالا تنه شما بزرگ تر است. اگر از متر برای اندازه گیری استفاده کنید، متوجه می شوید که دور باسن شما، از دور سینه شما بزرگ تر است.
  2. اندام مثلثی: در بدن های مثلث شکل، بالاتنه نسبت به پایین تنه حجم بیشتری اشغال می کند. اگر از متر استفاده کنید و دور سینه شما بزرگتر از دور باسن شما باشد، شما اندام مثلث شکلی دارید.
  3. اندام مستطیلی: اگر اندام مستطیلی دارید، یا کمر شما پهن تر است و یا بالاتنه و پایین تنه کوچکتری دارید. در این صورت فرم بدن شما مستطیلی نام دارد.
  4. اندام ساعت شنی: اگر کمری باریکتر از بالاتنه و پایین تنه خود دارید، فرم اندام شما ساعت شنی نام دارد.

توجه کنید که دلیل نام گذاری این اسامی بر فرم بدن بانوان، انتخاب لباس زنانه مناسب در اسرع وقت است. این تقسیم بندی، ابداٌ به این معنی نیست که فرم خاصی از بدن زیباتر یا بهتر است. بلکه صرفاٌ با کمک این دسته بندی می توانید لباس های مناسب تری برای خودتان انتخاب کنید.

اندام گلابی

هنگام انتخاب لباس زنانه مناسب برای اندام گلابی شکل، اولین نکته توجه به حجم لباس است. اگر لباس زنانه منتخب شما در بخش دامن و شلوار، بیش از اندازه قطور می شود یا در صورت به تن کردن، اندام شما را بدفرم نشان می دهد دست نگه دارید.

از آنجایی که در فرم بدن گلابی، بالاتنه شما احتمالاٌ کوچکتر دیده می شود، باید از لباسی استفاده کنید که پایین تنه شما را برجسته تر نکند. بنابراین، از دامن های پف دار یا لباس هایی که در بخش بالاتنه چسبان هستند پرهیز کنید. شما می توانید از لباس های با آستین پف دار یا یقه های بزرگتر استفاده کنید. به علاوه، دامن ها و لگ های چسبان، به خصوص مدل های گنی، اندام شما را بسیار جذاب و شیک نشان می دهند.
انتخاب لباس زنانه

اندام مثلثی

در هنگام انتخاب لباس زنانه برای اندام مثلثی، باید دقیقا برعکس اندام گلابی عمل کنید. لباس هایی که در قسمت کمر، به بدن میچسبند یا در بخش بالاتنه جذب هستند، به بدن شما جذابیت بیشتری می دهند. از استفاده از لباس هایی با پایین تنه پر و بزرگ نیز خودداری کنید. زیرا در این صورت، اندام شما کمی عجیب به نظر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: خرید تیشرت ورزشی زنانه

اندام مستطیلی

بیشتر افراد دارای بدن مستطیلی هستند. اگر دور کمر پهنی دارید، استفاده از مدل های دامن و لگ های چسبان به شما توصیه می شود. این نوع دامن ها برای شما بسیار مناسب هستند. به جز دامن زنانه، لباس های دیگری که بالا و پایین تنه شما را بزرگ نشان می دهند نیز، برای شما مناسب است. مدل های کت های پهن، شلوارهای پروتز دار و آستین های خفاشی، شما را خوش هیکل تر و زیباتر می کنند.

به علاوه اگر یک لباس زنانه سرتاسری مانند پیراهن یا سرهمی انتخاب کنید، می توانید از کمربند پهنی استفاده کنید. در این صورت، نمای کمر خود را باریک تر می کنید.

اندام ساعت شنی

اندام ساعت شنی از پرطرفدارترین اندام ها است. علت آن این است که لباس های ساده و  جذب برای اندام ساعت شنی قابل استفاده هستند. اگر اندام ساعت شنی دارید، بهتر است از کمربند خیلی پهن استفاده نکنید تا خوش قواره به نظر برسید. به علاوه، کت های بزرگ یا دامن هایی که حجم پایین تنه شما را بزرگ نشان می دهند نیز برای شما خیلی مناسب نیست.

اگر شما اندام ساعت شنی دارید، با لباس های ساده و راحت از زیبایی طبیعی خود استفاده کنید. و در هنگام انتخاب لباس زنانه، ست کردن با استفاده از هودی و سرهمی را نیز مد نظر داشته باشید.

انتخاب لباس زنانه بر اساس قد

شاید برای شما جالب باشد که قد شما نیز، به اندازه فرم بدن شما در انتخاب لباس زنانه مناسب اهمیت دارد. اگر قد کوتاهی دارید باید لباس زنانه مناسبی را انتخاب کنید که بسته به موقعیت برای شما مناسب باشد. مثلا اگر می خواهید با جذبه به نظر برسید، از پیراهن های بلند و چسبان ماکسی استفاده کنید تا قد شما بلند تر نشان داده شود. یا اگر می خواهید سرزنده و جوان به نظر برسید، می توانید از مدل های زیبای تاپ و شلوارک کوتاه استفاده کنید که پاهای شما را بلندتر نشان می دهند.

اگر قد بلندی دارید نیز باید لباسی را انتخاب کنید که قد شما را بیش از حد بلند نشان ندهد؛ به خصوص اگر به استفاده از کفش های پاشنه دار علاقه دارید. پس مدل های شلوارک بلند و پیراهن های اور سایز تا روی ران پا و با کمر جمع می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: شلوارک ورزشی زنانه چه کاربردی دارد؟
انتخاب لباس زنانه مناسب

انتخاب لباس زنانه بر اساس رنگ پوست

یکی دیگر از روش های انتخاب لباس زنانه مناسب برای شما، انتخاب لباس بر اساس رنگ است. اگر به استایل، سبک یا مدلی از لباس علاقه نشان می دهید، باید اول مطمئن شوید رنگش را دوست دارید یا خیر. سپس به این نکته که رنگ لباس برای پوست شما مناسب است یا خیر نیز توجه کنید.

اگر به این مسئله در هنگام خرید لباس زنانه توجه کنید، در گذر زمان، یک کمد لباس فوق العاده خواهید داشت. دیگر تفاوتی نمی کند که برای چه موقعیت، مهمانی یا مراسمی به لباس زنانه احتیاج دارید. همیشه تمام لباس هایتان به شما می آید و شما را زیباتر نشان می دهد.

لباس زنانه مناسب موقعیت های مختلف

انتخاب لباس زنانه مناسب هر موقعیت کار آسانی نیست. در هر شرایطی، شما ابتدا باید میزان رسمی یا غیر رسمی بودن شرایط را بسنجید. سپس، با توجه به سلیقه شخصی خود، لباس جذابی را انتخاب کنید. جدای از خوش پوش و زیبا به نظر رسیدن، لباس شما شخصیت شما را بازگو می کند.

یک لباس راحت و خودمانی، شما را گرم و خودمانی نشان می دهد و لباس های شیک و براق، دقت و توجه شما را مشخص می کنند. اگر از لباسی در موقعیت نامناسبی استفاده کنید، آدم کم توجهی به نظر می رسید.

به همین دلیل در هنگام انتخاب لباس زنانه، باید یه نکاتی که مطالعه کردید، توجه مضاعف داشته باشید. اگر سعی کنید این موارد را در طول روز و پیش از پوشیدن لباستان رعایت کنید، به سرعت به فرد خوش لباس و جذابی تبدیل می شوید.