ست لباس مردانه ورزشی - ریبون
راهنمای انتخاب لباس ورزشی مردانه برای پوشیدن

یافتن لباس ورزشی مناسبی که بتوانید با کمک آن به راحتی ورزش کنید شاید ساده به نظر برسد. اما به هر حال داشتن برخی اطلاعات می تواند به شما کمک کند با آگاهی بیشتری دست به انتخاب لباس ورزشی مردانه بزنید. در این مقاله درباره انتخاب لباس ورزشی مردانه بر اساس نوع ورزش، فصل، موقغیت جغرافیایی، رنگ مطالعه می کنید. همچنین درباره روش های صحیح یافتن لباس ورزشی مناسب، مطالبی را خواهید خواند.

انتخاب لباس ورزشی مردانه بر اساس ورزش

مهم ترین نکته ای که در انتخاب لباس ورزشی مردانه باید بدانید، این است که هر لباسی را برای ورزشی به خصوص تولید می کنند. استانداردترین لباس های ورزشی، آن هایی هستند که برای استفاده در حرکات خاصی تولید شده اند.

شما هر چقدر هم که هزینه و زمان هدر دهید، نمی توانید یک لباس ورزشی مردانه را برای ورزش های مختلف استفاده کنید. جدای از این که این کار باعث می شود لباس ورزشی شما آسیب ببیند، ممکن هم نیست. زیرا هر لباس ورزشی خاص، ویژگی هایی دارد که برای حرکات یک ورزش خاص، ضروری و برای یک ورزش دیگر آزاردهنده است.

باشگاه، دوچرخه سواری، کوهنوردی، پیاده روی و یوگا هر کدام لباس، کفش و اکسسوری هایی را مختص به خود احتیاج دارند. مثلا استفاده از شلوارک بایکر در باشگاه ممکن است برای شما آزاردهنده باشد. بنابراین، بهترین کار، تهیه لباس ورزشی مناسبِ هر یک از این ورزش ها است.

انتخاب لباس ورزشی مردانه بر اساس فصل

اگر در محیطی مانند باشگاه یا خانه ورزش می کنید، ممکن است اهمیت استفاده از لباس مناسب فصل را کمتر حس کنید. اما اگر به انجام ورزش هایی گروهی مانند فوتبال علاقه دارید، می دانید که نمی توانید با یک ست تیشرت و شلوارک، در هر چهار فصل سال بدوید و بازی کنید.

بنابراین، بسته به نوع ورزش، ممکن است نیاز به لباس هایی متفاوت داشته باشید تا در تمامی فصول و در هنگام ورزش کردن راحت باشید. در مورد کفش این مسئله شدیدتر است. نمی توانید یک کفش ورزشی مردانه را تهیه کنید و در تمامی موقعیت های ورزشی استفاده کنید. مگر اینکه پای شما یا کفشتان آسیب ببیند!
انتخاب لباس ورزشی مردانه

انتخاب آن بر اساس موقعیت جغرافیایی

یکی از بهترین روش های انتخاب لباس ورزشی مردانه، توجه به موقعیت جغرافیایی است. این مسئله از این نظر مهم است که موقعیت جغرافیایی می تواند هر دو عامل فصل و سبکِ ورزش را تحت تاثیر خود قرار دهد. برای اینکه بهتر متوجه شوید می توانیم ورزش های آبی را مثال بزنیم.

در شهرهایی مانند یزد یا تبریز، انجام ورزش هایی مانند شنا در محیط دریاچه یا رودخانه با محدودیت روبرو است. به همین دلیل لباس های مناسب ورزش های آبی موجود در بازار این شهر ها، به لباس های مناسبِ استخرهای شنا محدود می شوند. یا در شهرهای استان کردستان و کهکیلویه و بویراحمد، داشتن لباس های ورزشی گرم و مناسب فصل زمستان، بیشتر ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: شلوار ورزشی زنانه

انتخاب لباس ورزشی مردانه بر اساس رنگ

برخی از شما علاقه دارید لباس های ورزشی تیره یا تک رنگ تهیه کنید. اما ممکن است بخواهید از رنگ های شاد و مشخص نئونی استفاده کنید. خصوصا در ورزش های تیمی، استفاده از رنگ های متنوع و مختلف می تواند روحیه رقابت طلبانه شما را بیدار کند. از نظر علمی نیز ثابت شده است که در بسیاری از ورزش های سخت و هیجانی، رنگ ها در موفقیت شما نقش کوچکی ایفا می کنند.

استفاده از رنگ هایی مانند قرمز، زرد و نارنجی هیجان ورزش را به رگ های شما تزریق می کند. اما اگر تمایلی به این مورد ندارید می توانید بر اساس رنگ پوستتان، یک لباس ورزشی مردانه تک رنگ را انتخاب کنید.

نکته ای که در انتخاب لباس بر اساس رنگ باید به آن توجه کنید، این است که رنگی را انتخاب کنید که شست و شوی ساده تری دارد. برای مثال، اگر چه رنگ سفید جذاب است و شما را چند سالی جوانتر نشان می دهد، اما اگر لک شود، شست و شوی آن کمی دردسر دارد. مثال دیگر اهمیت رنگ، در شست و شوی ست های ورزشی است. شما باید لباس های مشکی را جدا از لباس های رنگارنگ و با شوینده متفاوتی بشورید. اگر در هنگام انتخاب لباس ورزشی مردانه به این مورد دقت نکنید، ممکن است پس از هر ورزش مجبور شوید چندبار لباس های ورزشی خود را بشورید.

انتخاب لباس مناسب ورزش

انتخاب لباس ورزشی مردانه بر اساس جنس

پس از نوع ورزش، مهم ترین نکته ای که پیش از انتخاب لباس ورزشی مردانه باید به آن توجه کنید، جنس آن است. تنوع جنس های طبیعی و مصنوعی در تولید لباس های ورزشی بسیار بالا است. این مسئله منجر می شود که شما بتوانید دقیقا آنچه مد نظرتان است را برای خود تهیه کنید. مثلاً برخی از شما لباس هایی سبک می خواهید که تهویه خوبی داشته باشد. در این صورت بهتر است یک لباس ورزشی از جنس تایگو انتخاب کنید.

برخی علاقه به استفاده از لباس ورزشی در محیط باز و یا روزهای برفی سال نیز دارید. در این صورت یک لباس ورزشی تو کرکی مانند دیور می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اگر به یک لباس ورزشی ساده، سبک و راحت تمایل دارید که بتوانید با استفاده از آن به راحتی ورزش کنید بدون اینکه لباس های شما بو بگیرد، استفاده از فلامنت را به شما توصیه می کنیم.

جنس های لباس های ورزشی، بسیار متنوع هستند. انتخاب لباس ورزشی مردانه با جنسی مناسب ممکن است ابتدا شما را سر در گم کند. اما به محض اینکه جنس های مختلف پارچه را دست بزنید یا در مورد آن ها مطالعه کنید، متوجه می شوید که در اصل با تمامی این پارچه ها آشنا هستید و تنها نام آن ها را نمی دانید.

شما می توانید در بخش مقالات ریبون، درباره جنس های مختلف لباس های مردانه مطالعه کنید. به خصوص برای لباس های ورزشی، ریبون مطالبی جذاب و خواندنی را برای شما تهیه می کند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب کاپشن مردانه

انتخاب آن بر اساس نوع

عامل دیگری که در انتخاب لباس ورزشی مردانه می توانید مد نظر داشته باشید، نوع لباس انتخابی شما است. امروزه انواع لباس ورزشی مردانه نیز مانند لباس ورزشی زنانه متنوع هستند و برای هر بخشی از بدن، چند لباس مناسب تولید می شود.

برای بخش سر، شما می توانید انواع هدبندها، کلاه های ورزشی، کش های ورزشی و دستمال سر را استفاده کنید. هر کدام از این مدل ها کاربرد مختص به خود را دارند که در مقالات دیگر می توانید در این باره مطالعه کنید.

برای بخش بالاتنه مدل های رکابی، تاپ، تیشرت، بلوز ورزشی، هودی و سویشرت ورزشی کاربرد دارد. تنوع این مدل ها، باعث می شود در هنگام انتخاب دست شما باز باشد و بتوانید بنا به نیاز، فصل، ورزش و ترجیح شخصی خود، بهترین را انتخاب کنید.

برای بخش پایین تنه نیز انواع شلوارهای اسلش، لگینگ، شلوارک و شورتک، مدل هایی هستند که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. نکته ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که اگر لباس های شما به صورت ست نیست، سعی کنید لباس هایی مشابه تهیه کنید تا در هنگام شست و شو، احتیاجی به جدا جدا شستن لباس هایتان نداشته باشید.