راهنمای تیپ زدن به سبک ویکتوریایی

تیپ زدن به سبک ویکتوریایی ، یکی از استایل های موردعلاقه برخی از بانوان است. درباره این استایل ، توضیحات جالبی ارائه می دهیم.

عصر ویکتوریا به سال های 1860 تا 1901 برمی گردد. در این سالها ، تحولات بزرگی در صنعت مد و لباس رخ داد. استایل ویکتوریایی به تدریج تغییراتی پیدا کرد. با گذشت زمان بسیار از آن دوران ، هنوز هم این استایل موردتوجه برخی از بانوان است.

استایل ویکتوریایی چیست ؟

تیپ زدن به سبک ویکتوریایی ، استایل خاصی است. با ورود عصر ویکتوریایی ، اغلب عناصر سبک ویکتوریایی در لباس به حوزه مدلینگ ورود کردند و با گذشت زمان ، ظاهر جدیدتری پیدا کردند. مزون های امروزی ، گاهاً برای دوخت لباس عروس از این سبک تقلید می کنند.

در استایل ویکتوریایی از عناصر و آیتم های ظریف سبک ویکتوریایی الهام گرفته می شود. اما در دوخت لباس های ویکتوریایی جدید ، از پارچه های نازکتر استفاده می شود. تغییرات جدید این لباس ها ، سادگی آنها است. سادگی این لباس ها سبب شد که طرفداران بیشتری پیدا کنند. تغییرات این لباس ها تنها به موارد گفته شده ختم نمی شود و تغییرات دیگری هم شامل می شود.

محصول پیشنهادی: بارانی زنانه

المان های استایل ویکتوریایی در لباس های زنانه

المان های استایل ویکتوریایی در لباس های زنانه

تیپ زدن به سبک ویکتوریایی دارای جذابیت های خاص خود است. ویژگی های استایل ویکتوریایی مدرن با استایل ویکتوریایی قدیمی ، تفاوت زیادی دارد. در لباس های ویکتوریایی جدید از پارچه های توری ، گیپور ، دانتل ، حریر ، مخمل و … استفاده می شود. این لباس های ویکتوریایی جدید دارای یقه های ایستاده چین دار ، یقه های آبشاری ، یقه های توری ، یقه های پاپیونی و یا یقه های سرشانه ای می باشند.

در این لباس ها اغلب شاهد گلدوزی ها ، مروارید دوزی ها ، روبان دوزی ها ، پاپیون دوزی ها ، توردوزی ها و … هستیم. البته تزئینات لباس های ویکتوریایی جدید ، کمتر از لباس های ویکتوریایی قدیمی می باشد.

در تیپ زدن به سبک ویکتوریایی از پیراهن ، تاپ ، بلوز کمر کرستی ، دامن بلند A مانند ، دامن لایه ای و … استفاده می شود. آستین این لباس ها معمولاً به صورت پف دار ، آستین توری ، آستین کلوش ، آستین تنگ سه ربع است و سر آستین ها به صورت تور و یا دانتل هستند که هیبت و شکوه خاصی به این لباس می بخشند.

البته لباس های ویکتوریایی سبک جدید نباید تمامی ویژگی های گفته شده را دارا باشد. به هر حال در سبک های جدید لباس پوشیدن ، پایبندی صد درصدی به قوانین یک استایل وجود ندارد. این استایل برای مهمانی ها و مجالس و … می تواند مورداستفاده قرار بگیرد.

المان های استایل ویکتوریایی در لباس های زنانه

اکسسوری های موردنیاز برای تیپ زدن به سبک ویکتوریایی

با استایل ویکتوریایی مدرن و قدیمی به صورت مختصر آشنا شدیم. قطعاً بانوانی که به این استایل علاقمند هستند ، با خصوصیات آن آشنا هستند و اطلاعات کاملی درباره آن دارند. برای اینکه این استایل جذاب تر شود و سبک ویکتوریایی خود را حفظ کند ، باید با اکسسوری های مناسبی ست شود:

محصول پیشنهادی: کاپشن مردانه

کفش سبک ویکتوریایی:

نیم بوت ها و بوت های بندی دارای پنجه های باریک و پاشنه کوتاه و باریک ، خاص این استایل هستند. البته اگر دوست دارید می توانید از کفش های جدیدتری برای این استایل استفاده کنید. اما درنظر داشته باشید که در این استایل باید از کفش هایی استفاده کرد که چندین ویژگی را لزوماً داشته باشند. این ویژگی ها شامل پنجه باریک ، پاشنه کوتاه و باریک و … می باشند.

کیف سبک ویکتوریایی :

برای تیپ زدن به سبک ویکتوریایی باید از یک کیف مناسب استفاده نمود. در دوران ویکتوریایی ، کیف های پارچه ای دستی کوچک مورداستفاده قرار می گرفتند که معمولاً دارای گلدوزی هایی بودند. بنابراین برای تیپ زدن به این سبک باید به سراغ کیف هایی با این ویژگی ها رفت. کیف های مخملی ، طرح دار و گلدوزی شده برای این استایل بسیار مناسب هستند. کیف مینودیر یا کلاچ که گلدوزی شده هستند ، برای این استایل بسیار مناسب هستند.

المان های استایل ویکتوریایی در لباس های زنانه

جواهرات مناسب برای تیپ زدن به سبک ویکتوریایی :

یکی از آیتم های اصلی استایل ویکتوریایی ، جواهرات هستند. مروارید و سنگ های زینتی مانند زمرد ، یاقوت و الماس و جواهراتی مانند طلا و نقره و … برای زینت بخشیدن به این استایل بسیار مناسب هستند. برای این استایل می توانید از سنجاق سینه استفاده نمود . استفاده از جواهرات موجب زیبایی چندین برابری این استایل می شود.

مرواریدهای طبیعی برای این استایل بسیار مناسب هستند. البته در حال حاضر تهیه چنین جواهراتی اندکی دشوار است و تنها در توان افرادی خاص است. حتماً یقه پیراهن خود را به سنجاق سینه مزین کنید.

دستکش برای تیپ زدن به سبک ویکتوریایی :

یکی دیگر از آیتم های این استایل که وجود آن ضرورتی ندارد ، دستکش است. برای این استایل باید از دستکش های توری استفاده نمود. در واقع چون اغلب بخش های لباس به صورت تور و یا دانتل کار شده است ، بهتر است از دستکش های توری استفاده نمود که متناسب با پیراهن باشد.

بیشتر بخوانید: کفش چرم زنانه

المان های استایل ویکتوریایی در لباس های زنانه

آرایش مناسب برای استایل ویکتوریایی :

یکی از فاکتورهای مهم برای تیپ زدن به سبک ویکتوریایی ، توجه به آرایش موها است. بانوان حتماً باید برای این استایل ، موهای آرایش شده و شینیون شده داشته باشند. در شینیون ویکتوریایی ، معمولاً موهای فر زیاد دیده می شود. بنابراین علاقمندان به این استایل باید در شینیون خود روی فر کردن موهای خود کار کنند.

آرایش صورت باید به صورت کلاسیک و ملایم باشد. در آرایش مناسب این استایل هرگز نباید از رنگ های تند و جیغ استفاده نمود. کرم پودرهای روشن یا هلویی برای این استایل بسیار مناسب است. رژگونه این استایل باید به رنگ صورتی و یا هلویی باشد که زیبا و ملایم است.

برای تیپ زدن به سبک ویکتوریایی باید به تمامی نکات گفته شده توجه نمود. اگر به یکی از موارد گفته شده بی تفاوت باشید ، حاصل کار به استایل ویکتوریایی شباهت نخواهد داشت. بنابراین باید حساب شده عمل نمود و با توجه به تمامی نکات گفته شده ، استایل بی نظیری رقم زد. شاید این استایل ، کاربرد زیادی نداشته باشد اما به هر حال نباید فراموش شود و از یاد رود.

بیشتر بخوانید: محبوب‌ترین استایل‌های محبوب دنیای مد

بیشتر بخوانید: استایل گوتیک چیست ؟