راهنمای خرید کفش چرم زنانه با کیفیت

همانطور که می دانید انواع کفش چرمی زنانه، با کیفیت های مختلفی در بازار کفش موجود است. تولید کنندگان این کفش ها از انواع مختلف چرم استفاده می کنند. به طور کلی چرم طبیعی، دوام بیشتری نسبت به چرم پلی استری دارد. اما جالب است بدانید که خود کفش چرم اصل نیز، رتبه های مختلفی از نظر دوام، کشسانی، مقاومت و کارایی دارد. داشتن آگاهی در تشخیص جنس بهتر، باعث می شود هنگام خرید کفش چرمی زنانه با کیفیت، انتخاب صحیحی داشته باشید.

اتیکت کفش چرم زنانه با کیفیت

اولین نکته ای که در خرید یک کفش چرم و با کیفیت زنانه باید به آن توجه کنید، بروشور و اتیکت محصول است.

اصولاً هرچه یک کفش زنانه مرغوب تر باشد، فروشنده و تولیدی آن، بیشتر به خود افتخار می کنند. بنابراین با تقاضای یک بروشور معرفی محصول از فروشنده، در واقع تمامی کفش های مصنوعی را از سبد خرید خود حذف می کنید.

روی اتیکت محصول را نیز بخوانید. اگر روی آن دقیقاً ذکر شده است که کیفیت کفش بالا است، پس اولین مرحله از تشخیص کفش زنانه چرمی با کیفیت را تیک بزنید و به خواندن این مقاله ادامه دهید. در غیر این صورت، از آن فروشگاه خارج شوید.

'کفش چرم زنانه با کیفیت

رتبه بندی چرم با کیفیت

ابتدا باید بدانید که چرم طبیعی، در چهار سطح طبقه بندی می شود:

  • چرم با گرماژ کامل
  • چرم با گرماژ بالا
  • چرم با گرماژ متوسط
  • چرم با گرماژ پایین

کفش زنانه از چرم با گرماژ بالا یا کامل را کفش چرم زنانه با کیفیت نیز می نامیم. این کفش اگر گرماژ کامل باشد، کاملاً ضد آب است. در غیر این صورت، با ریختن یک قطره آب بر سطح کفش چرم زنانه، مشاهده می کنید که اولاً آب را به خود جذب می کند و در ثانی رنگش تا حدودی تغییر می کند. پس آزمایش قطره آب، فقط در صورتی قابل اتکا است که مطمئن باشید محصول پلاستیکی یا مصنوعی نیست. زیرا چرم مصنوعی نیز ضد آب است.

'پراکندگی شهر های تولید چرم ایران

شهر تولید کفش چرم زنانه با کیفیت

باید بدانید شهری که مواد اولیه یک کفش را تولید می کند، در تبدیل شدن آن به یک کفش چرم زنانه با کیفیت، بیشترین نقش را دارد. زیرا بهترین چرم گرم کامل که حتی هنوز سمباده نخورده است را تنها در شهر های تولیدکننده چرم می توانید پیدا کنید.

از گذشته تا کنون در ایران چرم توسط خود مردم تولید می شد. حتی امروزه نیز بیشتر فرایند تولید کفش چرمی زنانه با کیفیت، با دست و حضور انسان انجام می شود. به هر حال برخی از شهر های ایران در تولید کفش چرم با گرماژ بالا، سهم بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

از جمله این شهرها می توانیم به همدان، مشهد و تبریز اشاره کنیم. در این سه شهر، بیشترین تعداد برندهای کفش چرم زنانه اصل ایرانی نیز فعالیت می کنند. این برندها حتی مرغوب ترین مدل های کفش پاشنه دار زنانه چرمی را نیز تولید می کنند.

'کفش

تشخیص کفش چرم زنانه با کیفیت از روی ظاهر

یکی از ساده ترین روش های تشخیص کفش چرم زنانه با کیفیت، تشخیص آن از روی علائم ظاهری است. در این بخش، مطالبی را در این باره مطالعه می کنید.

بوی کفش

از روش هایی که می توانید کفش زنانه چرمی با کیفیت را تشخیص دهید، بو کردن کفش است. در این روش شما باید کفش چرمی را بو بکشید و به دنبال این باشید که آیا بوی طبیعت می دهد یا خیر.

دلیل اینکه باید حتماً از این روش کفش چرم زنانه با کیفیت بالا را پیدا کنید این است که معمولاً کفش چرمی گرم پایین، رنگ می شود و بوی مصنوعی می دهد. اگر این نوع کفش را با مدل های مصنوعی مقایسه کنید، حتی ممکن است نتوانید آن دو را از هم تشخیص دهید.

اما تولید یک کفش چرمی زنانه با کیفیت و گرم بالا، افتخار تولید کنندگان است. پس با افزودن رنگ و چسبی که بوی چرم را از بین می برد، جذابیت طبیعی کفش را خراب نمی کنند. استفاده شما از یک کفش روزمره زنانه، می تواند تولیدی را به بهترین نحو تبلیغ کند. پس برای تولیدی چرمی به نظر رسیدن کفش شما اهمیت بسیار زیادی دارد.

'کفش

بافت

یک کفش چرمی زنانه با کیفیت، قطعاً دارای مقداری خط و خال بر سطحش است. زیرا اگر از نوع گرماژ کامل باشد، که روی آن هیچ سمباده ای برای یکنواختی سطحش کشیده نشده است. پس طبیعتاً آثار طبیعی مانند خال، روی سطح آن باقی می ماند.

اگر از نوع کفش چرمی گرماژ بالا باشد هم سمباده با دقت و آهسته روی آن کشیده می شود تا خواص کفش چرم با کیفیت زنانه شما کاسته نشود. پس در محل عبور رگ، تاندون یا استخوان باید روی کفش چرمی، چروکیدگی بیشتری مشاهده کنید. این موارد باعث می شوند سطح کفش شما یکنواخت و بی نقص نباشد.

اگر لایه رویی کفش چرم شما لطیف، کاملاً صاف و بدون هیچ نقصی باشد، باید به کیفیت آن شک کنید. این کفش قطعاً یکی دو سال برای شما کار می کند. اما توقع نداشته باشید پس از ده سال، بدون سوراخ یا پارگی به استفاده از آن ادامه دهید. اما اگر یک کفش یا حتی یک صندل زنانه از جنس کفش چرم گرماژ بالا را تهیه کنید، عمر بسیار طولانی خواهد داشت.

رنگ

یک کفش چرمی زنانه‌ی با کیفیت در گذر زمان کمی اکسید می شود و بنابراین سطح آن تا حدودی، رنگ تیره تری به خود می گیرد. این اکسیداسیون در اثر برخورد با چربی دست، گرد و غبار و بالا رفتن سن چرم رخ می دهد. حتی کفش با کیفیت کمتر نیز ممکن است در گذر زمان کمی رنگ پریده به نظر برسد. این مسئله در مورد چرم های طبیعی که سال های سال عمر می کنند، طبیعی است.

'دوخت کفش چرم با کیفیت

دوخت

یک کفش از جنس چرم گرماژِ کامل ولی با دوخت ضعیف، یک کفش زنانه چرمی با کیفیت محسوب نمی شود. نه تنها در مورد کفش، بلکه تمامی محصولات چرمی، دوخت نیز به اندازه جنس اهمیت زیادی دارد. شاید خود شما نیز بین اینکه کار با ماشین انجام شده یا دست تفاوتی قائل نباشید. اما حداقل به نوع دوخت و نوع نخ باید توجه کنید. زیرا نوع نخ اگر از با کیفیت ترین پلی استر موجود در بازار نباشد، به سرعت خراب و ساییده می شود.

لبه ها

لبه یک کفش زنانه چرم و با کیفیت، باید با دقت بسیار زیاد و با بهترین وارنیش ها، اصلاح و رنگ شوند. این نشان دهنده این است که تولید کننده این کفش چرمی، اولاً ارزش محصول خود را می داند. در ثانی، علاقه ای ندارد کفش از ناحیه لبه ها تخریب یا پودر شود.

اگر در لبه های داخلی کفش لکه هایی به رنگ آبی نفتی مشاهده کردید، از خرید این کفش دست بکشید. زیرا کار لبه های آن به خوبی تمام نشده است. این لکه ها نشان می دهد که حتی کار وانیش و خشک شدن رنگ لبه ها نیز نصفه مانده است. پرداخت گوشه های کفش نیز کاری کاملاً تخصصی است و باید با دقت بالایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: بررسی شیک ترین کفش چرم زنانه