سایزبندی استاندارد تیشرت
راهنمای سایزبندی استاندارد تیشرت

سایزبندی استاندارد تیشرت : با توجه به فرم اندام خود و توجه به این سایزبندی می توانید تیشرت مناسب هیکل خود را خریداری کنید.

خرید تیشرت سایز و اندازه ، اهمیت زیادی دارد. زیرا یکی از نکات خوش تیپی ، پوشیدن لباس های سایز است. لباس سایز به خوبی بر تن شما می نشیند و شما را خوش تیپ نشان می دهد. برخی از افراد در انتخاب سایز مناسب لباس خود دچار مشکل هستند.

همین مسئله سبب شده است که لباس هایی را خریداری کنند که به تن آنها بسیار جذب و یا آزاد است. در این شرایط ، بدفرمی های اندام به وضوح به نمایش در می آید. با توجه به اینکه در سال های اخیر ، بازار خریدهای اینترنتی بسیار داغ شده است ، اهمیت آشنایی با سایز مناسب لباس خود بیش از پیش احساس می شود. لذا لازم دانستیم درباره سایز استاندارد تی شرت ها صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: 6 استایل با تیشرت ساده سفید

سایزبندی استاندارد تیشرت برای آقایان

 اندازه تیشرت مردانه

آقایان برای دانستن سایز مناسب تیشرت خود باید به چندین فاکتور مهم توجه داشته باشند. اندازه گیری دور سینه و قد بالا تنه از مهمترین فاکتورهایی هستند که سایز تیشرت شما را مشخص می کنند. منظور از اندازه گیری دور سینه ، فاصله میان دو زیربغل است. البته باید این مسئله را درنظر داشت که تولیدکنندگان مختلف برای دوخت تیشرت گاهی از اندازه های استاندارد کمی خارج شده و این اندازه ها را اندکی بالاتر و یا پایین تر می گیرند. بنابراین باید درنظر داشته باشید که سایز تیشرت ممکن است یک الی دو سانتی متر با خطا همراه باشد. سایز تیشرت مردانه را با نمادهای S ، M  ،L و X نشان می دهند که به کلمات اسمال ( کوچک ) ، مدیوم (متوسط) ، لارج ( بزرگ ) و ایکس لارج ( خیلی بزرگ ) اشاره دارند. بر اساس جدول زیر می توانید سایز تیشرت مناسب خود را انتخاب کنید :

 

سایز آقایان

XS

S M L XL 2XL 3XL
اندازه دور سینه    85 تا 87      90 تا 96     96 تا 102    102تا 108    110 تا 114    114 تا 120    135 تا 147
اندازه قد لباس 68 68 70 72 74 76

76

 

سایز بندی استاندارد تیشرت برای خانم ها

 اندازه تیشرت یا بلوز زنانه

قطعاً سایزبندی لباس آقایان و بانوان با یکدیگر متفاوت است و جز این هم انتظار نمی رود. خانم ها ظریف تر از آقایان هستند و فرم اندام مخصوص به خود را دارند. خانم ها به پوشیدن تیشرت های جذب علاقمند هستند ، در حالیکه آقایان تیشرت های بسیار جذب را نمی پسندند. همین مسئله سبب می شود که دوخت تیشرت برای خانم ها با اندازه متفاوتی از دوخت تیشرت برای آقایان انجام شود.

مشاهده کنید: تیشرت مردانه

تفاوت اصلی میان سایز خانم ها و آقایان ، اندازه کمر تی شرت می باشد. سایز مناسب تی شرت بانوان بر اساس دور کمر و دور سینه مشخص می شود. با توجه به جدول زیر ، تی شرت های سایز خود را خریداری کنید :

 

سایز بانوان

XXS XS S M L XL 2XL
اندازه دور سینه     73 تا 76     76 تا 81    81 تا 85    86 تا 90    90 تا 95   95 تا 100   100 تا 105
اندازه دور کمر 57 تا 59 60 تا 63 63 تا 66 66 تا 70 71 تا 75 75 تا 79

80 تا 85

 

عدم وجود سایز ثابت و استاندارد برای تی شرت

سایزبندی استاندارد تیشرت را ارائه دادیم. اما این مسئله را درنظر داشته باشید که لزوماً توجه به این اندازه ها در تمامی موارد منجر به خرید تی شرت سایز مناسب شما نمی شود. زیرا عوامل مختلفی در این مسئله دخیل هستند که مانع از پیروی از یک سایزبندی مشخص برای انتخاب سایز مناسب تیشرت برای هر فرد می شوند.

کشسانی بودن پارچه ، جنس پارچه ، مدل تیشرت و … موجب می شوند که سایزبندی ها تغییر کند. برای مثال تیشرت هایی که مدل آزاد هستند و به نام هایی مانند تیشرت بگ و … شناخته می شوند ، از این اندازه ها تبعیت نکرده و بر اساس الگوی دیگری تولید می شوند.

همچنین فاکتورهای ذکر شده سبب می شوند که شما دو سایز متفاوت از دو برند تیشرت را مناسب خود بدانید. لذا بهتر است به توصیه هایی که فروشندگان در ارائه توضیحات محصولات خود نموده اند توجه کنید تا بر این اساس بتوانید تیشرت مناسب خود را انتخاب کنید. راهنمای سایزبندی استاندارد تیشرت بسیار ساده بیان شد تا شما به راحتی سایز مناسب تیشرت خود را تشخیص دهید.

مشاهده کنید: تیشرت ورزشی زنانه

مزایای اندازه گیری دقیق سایز پوشاک خود

زمانی که شما سایز دقیق لباس خود را بدانید ، در خریدهای حضوری و یا اینترنتی ساعت ها تعلل نمی کنید و سریعاً می توانید لباس مناسب خود را انتخاب کنید. برخی از افراد از پرو کردن لباس متنفر هستند. این افراد اگر سایز مناسب لباس خود را بدانند از انجام این کار حوصله بر و زمان بر بی نیاز می شوند و به درستی سایز مناسب خود را انتخاب می کنند. اغلب سایت های اینترنتی با هدف رفاه حال مشتریان ، امکان تعویض سایز لباس را فراهم نموده اند تا چنانچه لباس موردنظر مناسب خریدار نبود ، امکان تعویض آن وجود داشته باشد.

اما بهتر است با توجه به توضیحات ارائه شده و تجربه ای که در این زمینه دارید ، به انتخاب سایز مناسب خود توجه کنید تا وقت خود و دیگران را بیهوده اتلاف نکنید. این نکته را بدانید که پوشیدن لباس های اندازه و سایز ، تأثیر زیادی در زیبایی استایل و تیپ شما دارد. لذا از این مسئله مهم غافل نشوید و بدانید که یکی از مهمترین نکات در زمان خرید هر لباسی ، توجه به سایز آن است. با توجه به راهنمای سایزبندی استاندارد تیشرت ، به احتمال زیاد می توانید تیشرت سایز تن خود را خریداری کنید.

کلام آخر

از گذشته تاکنون ، سایزبندی های مختلفی برای تی شرت ارائه شده است که برخی از آنها آمریکایی ، برخی انگلیسی و برخی دیگر مربوط به کشورهای دیگر بوده اند. معمولاً این سایزبندی ها دارای تفاوت های اندکی با یکدیگر است. تولیدکنندگان تیشرت بر اساس نوع سایزبندی مختلف به طراحی و دوخت تیشرت های خود ، اقدام می کنند. اگر همیشه از یک برند و یا یک فروشگاه به خرید تیشرت موردنظر خود اقدام کنید ، حتماً سایز مناسب خود را متوجه خواهید شد.

بیشتر بخوانید: تنوع فرم بدن در زنان