شستشوی پالتو در منزل
راهنمای شستشوی پالتو در منزل

شستشوی پالتو در منزل ، کار دشواری است. اما اگر حوصله دادن پالتو به خشکشویی را ندارید ، می توانید با توجه به نکاتی آن را در منزل بشویید.

از آنجایی که پالتوها نسبت به سایر لباس ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند ، مراقبت از آنها اهمیت بیشتری دارد. بنابراین در شستشوی آنها باید به نکاتی توجه کرد تا در اثر شستشو ، کیفیت آنها از بین نرود.

اغلب خانم ها و آقایان برای شستن پالتوی خود به خشکشویی مراجعه می کنند. اما برخی از افراد به هر علت از دادن پالتوی خود به خشکشویی امتناع کرده و دوست دارند که خودشان این کار را انجام دهند. شستن هر پالتویی باید با توجه به جنس آن انجام شود.

محصول پیشنهادی: بارانی زنانه

شستشوی پالتو در منزل : پالتوی فوتر

پالتوی فوتر از جنس ترکیبی الیاف پشمی و الیاف مصنوعی و غیرارگانیک است. چنین پالتویی را باید به صورت زیر بشویید :

– نخست لکه گیری کنید. برای این کار از شوینده های مناسب استفاده کنید.

– شوینده هایی را برای این کار انتخاب کنید که فاقد آنزیم باشد. پالتوی فوتر نباید با آبی با درجه حرارت بالا و سرعت زیاد گردش آب شسته شود. بنابراین بهتر است این پالتو را با ماشین لباسشویی نشویید و آن را با دست بشویید. سینک ظرفشویی یا وان حمام را از آب پر کرده و اندکی مایع لباسشویی به آن بیافزایید. پالتو را داخل آب گذاشته و نیم ساعت صبر کنید.

– برای شستشوی ماشینی پالتوی فوتر ، درجه ماشین لباسشویی را روی دور کند تنظیم کنید. همچنین دمای آب را روی کمترین عدد تنظیم کنید. بعد از نیم ساعت پالتو را درآورده و آن را آبکشی کنید. اصلاً پالتو را نچلانید و آب اضافی آن را با حوله بگیرید. لباس را در مقابل نور خورشید قرار ندهید.

شستن پالتو خزدار در منزل

 پالتو تمام خز

برای شستشوی پالتو در منزل از نوع پالتوی خزدار باید به صورت زیر عمل کنید :

– اگر می خواهید با ماشین لباسشویی ، این پالتو را بشویید حتماً آن را بر روی لباس های حساس تنظیم نموده و درجه حرارت آن را بر روی دمای پایین بگذارید. برای این پالتو باید دور کند را انتخاب کنید. پالتوهای خز دار به صورت کلی نباید بیشتر از دو بار در سال شسته شوند.

– اگر این پالتو را به صورت دستی می شویید ، آن را در وان یا تشت خیس کنید و مایع لباسشویی مناسب به آن اضافه کنید و پس از گذشت دقایقی ، آن را آبکشی کنید. بعد از درآوردن پالتو از آب ، آن را به چوب لباسی آویزان کنید و سپس بر روی یک میخ در محیط مناسبی آویزان کنید که خشک شود. برای آبگیری پالتو خزدار می توانید از حوله استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خرید کاپشن مردانه

شستشوی پالتو در منزل : پالتوی پشمی

این پالتو همانند پالتوی فوتر شسته می شود. این پالتو را در دور کم ، دمای پایین و با تنظیم بر روی لباس های حساس می شویید. در صورتی که پالتوی پشمی دارای الیاف پشمی بالای هشتاد درصد است ، حتماً آن را به خشکشویی بدهید تا به خوبی شسته شود. در صورتی که در منزل به شستشوی پالتوی پشمی اقدام می کنید ، بدین ترتیب عمل کنید :

– با یک برس ساده بر روی پالتو در جهت بالا به پایین بکشید.

– در صورت وجود لکه با استفاده از یک روش مناسب به لکه گیری اقدام کنید.

– همانگونه که پالتوی فوتر را می شویید ، پالتوی پشمی را همانند مراحل شستشوی پالتوی فوتر بشویید.

– برای شستشوی پالتوی پشمی در ماشین لباسشویی ، در صورت امکان به پشت و رو کردن آن اقدام نموده و آن را داخل لگن ماشین لباسشویی قرار دهید. تنظیمات ماشین لباسشویی را بر روی لباس پشمی قرار دهید. زمان شستشوی پالتوی پشمی ، سی دقیقه است. پالتوی پشمی را سالی یکبار بیشتر نشویید.

شستن پالتوی چرم در منزل

 پالتو چرم قهوه ای

برای شستشوی پالتو در منزل از نوع پالتوی چرمی ، اصلاً ماشین لباسشویی را انتخاب نکنید. زیرا آسیب دیدگی پالتوی چرمی را به دنبال دارد. برای شستن پالتوی چرمی به صورت زیر اقدام کنید :

– اسپری های مخصوص پاک کنندگی لباس های چرمی را تهیه کنید.

– محلولی از آب گرم و شوینده باکیفیت و مخصوص را درست کنید. یک دستمال تمیز را وارد این محلول کرده و در آورده و سپس بچلانید و بر روی پالتوی چرمی بکشید. حال یک دستمال تمیز دیگر را داخل آب کرده و بچلانید و آن را بر روی پالتوی چرمی بکشید تا مواد شوینده روی لباس از بین رود.

– در ادامه مراحل شستشوی پالتو در منزل ، نوبت به لکه گیری پالتوی چرمی می رسد. برای این کار از جوش شیرین یا نشاسته ذرت استفاده نمایید. این مواد را بر روی لکه کشیده و سپس پاک کنید. اگر لکه باقی ماند ، دو شب پشت هم به تکرار این کار اقدام فرمایید. برای پاک کردن لکه روی پالتوی چرمی می توان از پد لاک پاک کن ، خمیر دندان ، الکل رقیق شده و … استفاده کنید.

– باید درنظر داشته باشید که پالتوی چرمی را صبورانه خشک کنید. هرگز برای خشک کردن پالتوی چرمی آن را مقابل نور خورشید قرار ندهید. همچنین لباس های چرمی را در مجاورت سیستم های گرمایشی به منظور خشک شدن سریعتر قرار ندهید. همچنین درنظر داشته باشید که برای خشک کردن پالتوی چرمی ، آن را نچلانید و اجازه دهید که این پالتوها سر وقت و حوصله خشک شوند.

ست لباس پسرانه خرید و قیمت مشاهده

مشاهده جدیدترین انواع ست لباس پسرانه

کلام آخر

شستشوی پالتو در منزل با توجه به توضیحات ارائه شده ، به خوبی انجام می شود. توصیه ما همچنان ، شستن پالتو در خشکشویی است. زیرا شستن پالتو در خانه به هر حال دردسرآفرین است. کیفیت کار شستشوی لباس خشکشویی ها به مراتب بالاتر از کیفیت کار شستن لباس در خانه است. اگر به نکات گفته شده توجه نکنید پس از شستشوی پالتو در منزل با مشکلات مختلفی مانند تغییر رنگ پالتو ، چروک شدن پالتو ، پاره شدن پالتو ، آب رفتن پالتو و … مواجه می شوید.

نه تنها مراحل شستشوی پالتو اهمیت دارد ، بلکه باید به نحوه خشک کردن آنها توجه کرد. امیدواریم که توضیحات ارائه شده به شما کمک کند که پالتوهای خود را به خوبی و باکیفیت بالا در منزل بشویید.

بیشتر بخوانید: آیا ست ورزشی زنانه مناسب ورزش است