روش نگهداری از پولوشرت مردانه

در این مقاله، به بررسی نگهداری پولوشرت مردانه، شست و شو و اتوکشی آن می پردازیم. با کمک این متن، شما می توانید پولوشرت خودتان را با ;کمترین قیمت و ساده ترین روش، مدت ها نگهداری کنید.

نگهداری از پولوشرت مردانه : شست و شو

اولین کاری که بسیاری از شما پس از خرید هر لباسی انجام می دهید، شستن آن است. به این ترتیب از انتقال آلودگی های قبلیِ روی لباس به بدنتان جلوگیری می کنید. بنابراین بهتر است بدانید روش صحیح شستن پولوشرت چیست. زیرا در صورت اشتباه، ممکن است لباسی نو را به تکه ای پارچه‌ی غیر قابل مصرف، تبدیل کنید.

مرحله اول نگهداری: شناسایی جنس پارچه پولوشرت مردانه

از آنجایی که هر جنس پارچه، اصول خاص خود را در شست و شو دارد؛ پیش از آغاز باید بدانید جنس پولوشرت شما از چیست. در سایر مراحل نگهداری پولوشرت مردانه نیز، دانستن جنس آن اهمیت زیادی دارد. پس روی لیبل آن را مطالعه کنید و نحوه شست و شوی جنس آن را گوگل کنید. پس شما می توانید هم از اطلاعات اینترنت برای یافتنِ روش شست و شوی پولوشرت استفاده کنید. و هم از لیبل روی آن راهنمایی هایی در این مورد بگیرید.

مرحله دوم نگهداری: جدا کردن بر اساس رنگ

شما که نمی خواهید پولوشرت نوی کرم رنگ شما، پس از شست و شو بنفش شود؟ یکی از مهم ترین مراحل نگهداری پولوشرت مردانه، شستن آن با لباس های همرنگ است. در این صورت، به جز لباس های ظریفی مانند جوراب یا لباس زیر، شما می توانید تمامی لباس های در محدوده رنگ پولوشرت را با آن بشورید. این کار، به شما اطمینان می دهد عمر لباس شما، کم نمی شود و استایلی که هنگام خرید مد نظر داشتید، خراب نمی شود.

بیشتر بخوانید: خرید و قیمت پولوشرت مردانه

مرحله سوم نگهداری: باز کردن دکمه ها و  خالی کردن جیب ها

در این مرحله حتما دکمه های پولوشرت مردانه خود را باز کنید و اجازه دهید تا یقه پولوشرت محدود نباشد. به علاوه از خالی بودن جیب لباس هایتان اطمینان حاصل کنید. زیرا یک دستمال کاغذی ساده می تواند شست و شوی لباس های شما را دچار مشکل کند.

مرحله چهارم نگهداری: شستن با دمای آب و حجم مناسب

حتما روی لیبل پولوشرت را مطالعه کنید و سعی کنید دمای شست و شو را با دمای ضروری روی لیبل آن تطابق دهید. به صورت کلی شست و شو با آب سرد در نگهداری پولوشرت مردانه، توصیه می شود. اما دمای دقیق لازم برای شست و شو آن، روی تگ راهنمای نگهداری ذکر شده است.

به علاوه سعی کنید بیهوده ماشین لباسشویی را از لباس پر نکنید.در این صورت بافت پارچه پولوشرت مردانه شما نیز در اثر ازدیاد لباس آسیب نمی بیند. این نیز از دیگر نکات مهم و قابل توجه هنگام نگهداری پولوشرت ورزشی است.
نگهداری از پولوشرت مردانه

نگهداری از پولوشرت مردانه : خشک کردن

خشک کردن نیز از دیگر مراحل مهم در نگهداری پولوشرت مردانه است. خشک کردن هر لباسی روش های مختلفی می تواند داشته باشد. خشک شویی، پهن کردن، اتو کشی از جمله این روش ها هستند.

خشک شویی بله یا خیر؟

برخی به شما توصیه میکنند حتما پولوشرت خود را به خشک شویی بسپارید. شاید حتی روی تگ لباس نیز این مسئله ذکر شده اما بهتر است بدانید ضرورتی ندارد. خشک شویی تنها یکی از روش های نگهداری و خشک کردن پولوشرت مردانه است. و اگر قیمت خشک شویی یک لباس ساده برای شما نامعقول است، می توانید از این نوع خشک کردن صرف نظر کنید.

بیشتر بخوانید: جذابترین مدل های لباس دخترانه مجلسی پوشیده

اتوکشی بله یا نه؟

اتوکشی نیز روش دیگر خشک کردن پولوشرت ها است. در هنگام اتوکشی باید به برخی نکات توحه کنید. مثلا هرگز از دمای بسیار بالا در اتو کشیدن پولوشرت مردانه استفاده نکنید. اگر جنس پارچه ظریف است، اتو را مستقیم روی پولوشرت قرار ندهید. و از یک لایه پارچه در هنگام اتوکشی بر روی پولوشرت استفاده کنید. همچنین اتوی بخار از اتوی ساده بهتر است؛ زیرا اتوی بدون بخار بیش از حد حرارت می دهد و امکان تخریب بافت پولوشرت مردانه در این حالت زیاد است.

نکته دیگری که در نگهداری پولوشرت مردانه، باید به آن توجه کنید، کنترل دمای اتوکشی است. یعنی بهتر است دمای اتوکشی را همیشه در کم ترین حالت مجاز قرار دهید. به این وسیله شما از سوختن پارچه پولوشرت جلوگیری می کنید.

نگهداری از پولوشرت مردانه : مرتب کردن

پولوشرت مردانه، یک لباس نسبتاٌ سنگین است و نسبت به تیشرت های مردانه، از وزن بیشتری برخوردار است. پس در صورت آویزان کردن ممکن است در بخش یقه و شانه دچار چروک و ساییدگی شود. همچنین فرم پولوشرت و ایستایی آن ممکن است به هم بخورد. پس استفاده از چوب لباسی روش مناسبی در نگهداری پولوشرت مردانه نیست.

ریبون به شما توصیه می کند از روش تا زدن برای نگهداری از پولوشرت مردانه خود استفاده کنید. در این صورت، وزن پولوشرت منجر به پارگی و یا ساییدگی درز آن نمی شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب تیشرت مردانه