شال یا روسری ؟

شال یا روسری ؟ اگر شما هم تردید دارید که میان این دو ، کدامیک را انتخاب کنید و با کدام زیباتر می شوید ، ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

یکی از انتخاب های دشوار در رابطه با لباس برای بانوان ، انتخاب میان شال و روسری است. این انتخاب برای بانوان دشوار است. هر دوی این پوشش ها ، به نوعی زیبا هستند. اگر شما هم نمی دانید که کدامیک از این موارد بیشتر به شما آمده و شما را زیبا می کند ، نگران نباشید. چرا که ما اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم.

 شال سفید حریر

شال یا روسری برای مهمانی ؟

هر کدام از این پوشش ها ، به نحوی جذاب هستند. دقت داشته باشید که ممکن است هر یک از این پوشش های سر به لباس های خاصی بیایند و با لباسی تناسب داشته باشند. نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که شال بیشتر اسپرت است اما روسری ، استایل رسمی تری دارد. البته برخی از شال ها رسمی و برخی اسپرت هستند. این مسئله در مورد روسری نیز صادق است و روسری های موجود در بازار در دو نوع مجلسی و اسپرت وجود دارند.

اینکه برای مهمانی خود کدامیک از این دو را انتخاب کنید به نوع لباسی بستگی دارد که بر تن دارید. اگر استایل نیمه رسمی یا اسپرت در مهمانی دارید ، بهتر است یک روسری ساده و تک رنگ را انتخاب کنید که مناسب لباس های تن شما باشد.

شال یا روسری برای مهمانی مناسب تر است ؟ اگر جو مهمانی شما رسمی است ، یک روسری مجلسی و رسمی را انتخاب کنید که ظاهر آن با لباس های شما هماهنگ باشد. اگر قرار است در مهمانی یک مانتو مشکی بر تن داشته باشید ، یک روسری سفید – مشکی را انتخاب کنید که با مانتو مشکی بسیار زیبا می شود.

مشاهده کنید: کفش پاشنه دار زنانه

 شال و روسری مناسب مجلس

برای تالار و عروسی کدامیک مناسب تر است ؟

در انتخاب میان این دو باید درنظر داشته باشید که انتخاب این دو برای تالار و عروسی و … باید با توجه به نکته دیگری هم انجام شود. مسلماً موهای شما برای رفتن به عروسی به صورت شینیون یا سشوار شده ، است. بنابراین برای این مراسمات بهتر است شال را انتخاب کنید که از موهای شما بهتر محافظت می کند. بدین منظور ، شال های سبک را انتخاب کنید. بنابراین در انتخاب شال یا روسری برای تالار و عروسی و سایر مجالس های این چنینی ، پیشنهاد ما شال است.

بیشتر بخوانید: تیپ پاییزه دخترانه ایرانی

 روسری مناسب تابستون

انتخاب پوشش سر برای مانتوهای تابستانی و خنک

برای مانتوهای تابستانی و خنک ، شال بهتر از روسری است. اغلب بانوان شال را برای استایل تابستانی خود ترجیح می دهند. شال های خنک و نازک ، بسیار راحت هستند. شما می توانید شال تابستانی خود را به شکل های مختلف ببندید تا به استایل شما بیایند.

شال و مانتو ، ترکیب خوبی برای مهمانی ، گردش ، تفریح ، محل کار و … هستند. بنابراین برای تابستان خود باید چندین شال به رنگ و طرح های مختلف خریداری کنید. در انتخاب شال های تابستانی توجه داشته باشید که جنس آنها نازک و لطیف باشد تا حس خوبی داشته باشید.

برخی از خانم ها برای انتخاب شال یا روسری برای تابستان ، روسری های نخی را انتخاب می کنند. این نکته را درنظر داشته باشید که روسری های مجلسی اصلاً برای تابستان مناسب نیستند و موجب تعریق موهای سر می شوند.

بیشتر بخوانید: کاپشن مردانه
 شال نارنجی مناسب پاییز

پوشش سر مناسب برای فصل پاییز

برای روزهای سرد پاییز باید پوششی را انتخاب کنید که به لباس شما به خوبی بیاید. اگر پالتو بر تن دارید ، در انتخاب میان این دو ، دست شما بازتر است. زیرا هر دو آنها به پالتو می آیند. اگر بارانی یا کاپشن دارید ، بهتر است شال را انتخاب کنید. زیرا شال با بارانی و کاپشن بیشتر تناسب داشته و اسپرت تر به نظر می آید.

شال ها معمولاً از جنس نخ هستند و این مسئله موجب می شود که گرمای بیشتری ایجاد کنند و برای روزهای سرد مناسب تر از روسری باشند. به هر حال ما نمی توانیم شما را ملزم به انتخاب یکی از آنها کنیم. زیرا در نهایت انتخاب این دو ، به سلیقه شما بستگی دارد. به هر حال هر کدام از این دو مورد را انتخاب کردید ، در تعیین رنگ آن دقت زیادی داشته باشید. برای مثال اگر بارانی بر تن دارید ، باید به تناسب رنگ بارانی با شال توجه داشته باشید و از تکنیک های مختلف برای انتخاب رنگ مناسب شال اقدام کنید.

در رابطه با انتخاب شال یا روسری به این مسئله توجه داشته باشید که اگر هر کدام از این دو را انتخاب کردید ، بهتر است آن را داخل پالتو یا سایر لباس های یقه دار کنید. زیرا دنباله روسری یا شال نباید موجب پنهان شدن نمای یقه پالتو یا مانتو و بارانی و … شود.

همچنین درنظر داشته باشید که نحوه بستن شال یا روسری ، اهمیت زیادی دارد. حتی نحوه بستن شال و روسری در بهتر دیده شدن فرم صورت شما اثرگذار است. می توانید از مدل های جدید استفاده کنید.

محصول پیشنهادی: اکسسوری زنانه و مردانه

 شال مناسب پوشش

انتخاب شال یا روسری بر اساس فرم صورت

صورت مستطیلی و دراز به گونه ای است که باید روسری و شال را به صورتی سر کرد که طول صورت کوتاهتر باشد و لبه های تیز صورت ، منحنی نشان داده شود. برای صورت های بیضی ، می توان از انواع مدل های بستن شال وروسری استفاده کرد.

افرادی با صورت مثلثی باید به گونه ای روسری وشال خود را ببندند که عرض پیشانی آنها کمتر نشان داده شد تا چانه متناسب دیده شود. افرادی با صورت گرد باید روسری و شال خود را به گونه ای سر کنند که عرض پیشانی کمتر دیده شود و طول آن بیشتر نشان داده شود. اگر پیشانی بلندی دارید ، حتماً از هدبند استفاده کنید تا پیشانی شما کوتاهتر نشان داده شود. با توجه به توضیحات گفته شده باید تصمیم گیری کنید که برای موقعیت های مختلف در فصول مختلف کدامیک از این دو مورد را انتخاب کنید. امیدواریم که با انتخاب بهترین شال یا روسری بتوانید شیک ترین استایل ها را رقم بزنید و مانند یک ملکه یا الیزابت در هر دورهمی و مراسمی ، بدرخشید.

مطالعه کنید: محبوب‌ترین استایل‌های محبوب دنیای مد

 

برای شنیدن خلاصه صوتی روی دایره زیر ضربه بزنید.