شستشوی هودی مردانه
شستشوی هودی مردانه و جلوگیری از تغییر اندازه آن

شستشوی هودی مردانه بهتر است با توجه به نکاتی انجام شود تا هیچگونه آسیبی به پارچه وارد نشده و هودی دچار تغییر شکل و اندازه نشود.

قطعاً اغلب خانم ها و آقایان در کمد لباس خود ، یک یا چندین هودی و سویشرت دارند. لباس های پاییزه و زمستانی نسبت به لباس های بهاره و تابستانی  بیشتر به شستشو نیاز دارند. اما شستن لباس های پاییزه و زمستانی سخت تر از لباس های بهاره و تابستانی است. چرا که لباس های پاییزه و زمستانی سنگین تر هستند و همچنین بافت آنها به آب گرم حساس می باشد.

با توجه به توضیحات گفته شده لازم دانستیم مقاله ای تحت عنوان نحوه شستن هودی که یکی از محبوب ترین لباس های پاییزه و زمستانه است ، ارائه دهیم.

 
 

بهترین شوینده برای شستن هودی‌ های مردانه

بهترین شوینده برای شستن هودی‌ های مردانه

شستشوی هودی مردانه باید با شوینده مناسبی انجام شود. شوینده های پودری اصلاً برای شستن لباس های زمستانی مناسب نیست و به آنها آسیب می زند. مایع لباسشویی ، لطافت بیشتری دارد و اصلاً به بافت و رنگ هودی آسیب نمی زند. نرم کننده ها باید در کنار مایع لباسشویی برای شستن هودی مورد استفاده قرار بگیرد تا موجب دوام بهتر آنها شود.

به طور کلی هر مایع لباسشویی و یا شامپویی که فاقد آنزیم باشد برای شستن لباس های زمستانی مناسب هستند. حتی اگر رنگ هودی شما سفید است ، اصلاً از سفیدکننده وایتکس و سیف و … برای شستن و لکه بری از آنها استفاده نکنید. وایتکس ، دشمن بافت و الیاف لباس است.

دمای آب مناسب برای شستن هودی‌ ها

شستشوی هودی مردانه باید با آبی با دمای مناسب انجام شود. آب سرد ، بهترین آبی است که برای شستن لباس های پاییزه و زمستانه مورد استفاده قرار می گیرد. آب داغ ، در کوتاهترین زمان به بافت و الیاف لباس آسیب می زند. پیامدهای شستن لباس های پاییزه و زمستانه با آب داغ شامل تغییر فرم لباس ، تغییر اندازه لباس ، تغییر رنگ لباس ، کاهش لطافت لباس ، باز شدن دوخت های لباس ، تغییر شکل یقه های لباس و … می باشد.

بنابراین برای شستن لباس های پاییزه و زمستانه باید از آب سرد استفاده کنید. آب 30 درجه برای شستن هودی و سویشرت و هر لباس زمستانی و پاییزه دیگری ، مناسب است و سلامت آن را حفظ می کند. تا اینجا ، شوینده مناسب شستن هودی و دمای آب مناسب شستن آن را بررسی کردیم. حال به سراغ نحوه لکه گیری از این لباس می رویم.

بیشتر بخوانید: قیمت هودی و سویشرت مردانه

نحوه لکه گیری هودی‌ های مردانه

نحوه لکه گیری هودی‌ های مردانه

یکی از نکات مهم درباره شستشوی هودی مردانه ، نحوه لکه گیری از آن است. اولین مسئله ای که باید درنظر داشته باشید این است که لکه ها را در اولین فرصت از بین ببرید و اجازه ندهید لکه ها به اصطلاح ، چرک مرده شوند.

معمولاً لباس های پاییزه و زمستانی دارای برچسب هایی هستند که بر روی آنها به صورت خلاصه ، اطلاعاتی درباره لکه بری و شستشوی لباس ها درج شده است. حتماً به این موارد توجه داشته باشید. برای لکه گیری از هودی آن را در آب سرد خیس کرده و مقداری صابون را رنده کرده و درون آب بریزید و حداقل نیم ساعت هودی را در این وضعیت رها کنید و سپس به شستن و آب کشی آن اقدام کنید.

چندین نکته مهم درباره شستشوی هودی مردانه

– هودی‌های مردانه مشکی را به همراه سایر لباس های مشکی بشویید و با لباس های رنگی همزمان نشویید.

– بهتر است لباس های پاییزه و زمستانه توسط خشک کن ماشین لباسشویی ، خشک نشوند و به حالت طبیعی توسط نور خورشید خشک شوند. البته باید توجه کنید که هودی را مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید و صرفاً در مکانی قرار دهید که توسط هوا خشک شوند. زیرا نور خورشید موجب کاهش کیفیت رنگ لباس می شود.

– هودی را هرگز نچلانید. زیرا این کار موجب آسیب وارد کردن به بافت لباس می شود و همچنین موجب چروک شدن لباس می شود.

بیشتر بخوانید: پولوشرت مردانه

مایع مناسب ماشین لباسشویی

نحوه شستشوی هودی مردانه با ماشین لباسشویی

هرچند که توصیه می شود لباس های پاییزه و زمستانه را با دست بشویید ، اما چون انجام این کار اندکی دشوار است ، اغلب افراد ترجیح می دهند با ماشین لباسشویی به شستن هودی اقدام کنند.

– هودی را برعکس کنید و با سایر لباس های همرنگ داخل لگن ماشین لباسشویی قرار دهید.

– اندکی مایع مناسب داخل ماشین لباسشویی بریزید و تنظیمات ماشین لباسشویی را بر روی شستن لباس های ظریف و حساس قرار دهید. در این شرایط از بافت هودی بهتر محافظت می شود.

– کیسه هایی ویژه شستن لباس ها وجود دارند که می توانید آنها را خریداری کنید و هودی را داخل آن گذاشته و سپس داخل ماشین قرار دهید تا مشکلاتی مانند نخ کش شدن و … پیش نیاید.

نحوه شستن هودی با دست

– برای شستشوی هودی مردانه به صورت دستی ، آنها را با لباس های همرنگ خود داخل لگن بیاندازید. البته بهتر است هودی را به صورت تکی بشویید.

– داخل لگن را با آب کاملاً سرد پر کنید. هرگز از آب داغ یا ولرم استفاده نکنید.

– شوینده مناسب که ممکن است شامپو ، مایع لباسشویی ، صابون رنده شده و … است را داخل لگن بریزید و پس از هم زدن ، هودی را داخل لگن بگذارید. اندکی صبر کنید و اجازه دهید هودی داخل لگن بماند تا مایع لباسشویی به خوبی به بافت هودی نفوذ کرده و آن را تمیز کند. پشت و رو کردن هودی ، سبب می شود که عمر هودی بیشتر شود.

– پس از شستن و آبکشی هودی ، از چلاندن آن خودداری کنید. فراموش نکنید که اصلاً هودی را در زمان شستن چنگ نزنید.

– پس از شستشوی هودی مردانه ، آن را در معرض هوای طبیعی قرار دهید تا خشک شود. آویزان کردن هودی ممکن است موجب تغییر سایز آن شود. لذا بهتر است هودی را بر روی سطحی قرار دهید و آویزان نکنید.

بیشتر بخوانید: نحوه مرتب تا کردن هودی مردانه

کلام آخر

با توجه به توضیحات ارائه شده می توانید انواع هودی شامل هودی تدی ، هودی چاپی و هودی ساده و … را به خوبی بشویید و بابت عدم آسیب دیدگی آن به لحاظ کیفی و کمی ، اطمینان خاطر داشته باشید.