شستن لباس جین
شستن لباس جین

شستن لباس جین باید با دقت بسیار زیادی انجام شود تا آسیبی به کیفیت و ظاهر این لباس وارد نشود. نکات شستن این لباس را بررسی می کنیم.

جین ، از لباس های محبوب تمامی افراد در تمامی نقاط مختلف دنیاست که هیچ گاه محبوبیت خود را از دست نداده است و همواره پرطرفدار است. ما که بعید می دانیم خانم و آقایی در کمد لباس های خود ، حتی یک لباس جین را نداشته باشد.

جین با لباس های مختلفی ست می شود و استایل های شیک و جذابی را رقم می زند. برای اینکه بدانید این لباس دوست داشتنی خود را چگونه بشویید تا همچنان زیبا و باکیفیت باشد ، ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید. برای شستن شلوار جین ، پیراهن جین ، مانتو جین ، تاپ و شلوارک های جین و … به نکات زیر توجه داشته باشید :

شستن لباس جین با دست

برخی از افراد برای لباس های جین خود ، ارزش زیادی قائل هستند و هرگز آنها را با ماشین لباسشویی نمی شویند. در واقعیت هم ، اینگونه است. یعنی شستشوی لباس‌های جین با دست موجب عمر طولانی تر آنها می شود. برای شستشوی لباس‌های جین با دست به صورت زیر عمل کنید :

لباس را داخل تشت یا وان حاوی آب گذاشته و آن را از هر طرف بکشید تا حد امکان صاف قرار بگیرد. حتماً لباس را در این حالت پشت و رو کنید. ده دقیقه صبر کرده تا تمامی قسمت های لباس به خوبی خیس شود. حال لباس را آب کشی نموده تا آب اضافی آن جدا شود. آبی که برای شستشوی این لباس درنظر می گیرید نباید دمای بالایی داشته باشد و باید ولرم باشد. مایع مناسب برای شستشوی این لباس ، مایع لباسشویی یا صابون است. اصلاً به ساییدن لباس اقدام نکنید. شما می توانید برای شستن لباس جین از یک برس بسیار نرم استفاده کنید. دقت کنید برای شستشوی این لباس حتماً صابون را رنده کنید و داخل آب بریزید و هرگز صابون را مستقیم به لباس نکشید.

بیشتر بخوانید: خرید کاپشن مردانه

شستشوی لباس‌های جین با ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ، تأثیر زیادی در تمیز کردن بیشتر لباس ها دارد. در واقع قدرت پاک کنندگی ماشین لباسشویی به مراتب بیشتر از دست است. اگر لباس شما به شدت کثیف است ، بهتر است آن را با ماشین لباسشویی بشویید تا برای تمیز کردن آن به زحمت نیفتید. تنظیمات ماشین لباسشویی های مختلف برای شستن لباس هایی از جنس گوناگون ، متفاوت می باشد.

دقت داشته باشید که پیش از انداختن لباس‌های جین داخل ماشین لباسشویی ، حتماً جیب های آن را به دقت خالی کنید. برخی از لوازمی که در جیب لباس های شما قرار دارد ممکن است سبب آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی شود و یا رنگ لباس را در زمان شستشو تغییر دهد.

برای شستن لباس جین در ماشین لباسشویی باید از نرم کننده ها استفاده کنید تا جنس لباس نرم و لطیف بماند. سعی کنید لباس های جین را با لباس های دیگر داخل ماشین لباسشویی نریزید. همچنین دقت داشته باشید که به منظور شستشوی باکیفیت تر لباس ها ، تعداد لباس های کمتری را داخل ماشین لباسشویی بریزید. هر چه فضای خالی داخل لگن ماشین لباسشویی بیشتر باشد ، لباس ها تمیزتر شسته می شوند. همچنین وجود فضای کافی سبب می شود که احتمال آسیب دیدگی لباس ها در اثر برخورد زیپ آنها به پارچه لباس ، کمتر شود.

نحوه شستن شلوار لی با نمک

نمک ، یکی از مناسب ترین مواد برای تنظیم رنگ لباس جین در زمان شستن لباس جین است. اگر اندکی نمک به لباس جین خود در زمان شستشو اضافه کنید ، از رنگ ندادن سایر لباس ها به لباس جین خود آسوده خاطر باشید. نمک ، یک مواد شوینده صد درصد ارگانیک است که ضمن داشتن کیفیت بالا ، قیمت بسیار مناسبی دارد. نمک می تواند بسیاری از لکه های موجود بر روی لباس را از بین ببرد. همچنین نمک در شفافیت بیشتر لباس ها بسیار اثرگذار است. البته درنظر داشته باشید که نمک را باید به مایع شوینده موردنظر اضافه کنید. در واقع گمان نکنید که از نمک به تنهایی می توانید برای شستشوی لباس استفاده کنید.

نحوه شستن لباس جین مشکی

برای شستشوی لباس جین مشکی باید به چندین نکته ریز توجه داشته باشید. برای شستشوی لباس های لی مشکی مانند سایر لباس های لی می توانید به صورت دستی یا ماشینی اقدام کنید. بنابراین نحوه شستشو تفاوتی ندارد. اما صرفاً باید به چندین نکته توجه داشته باشید. اولین نکته این است که از مایع لباسشویی مخصوص لباس های مشکی یا تیره استفاده کنید و هرگز از تاید ماشین لباسشویی و یا تاید دستی استفاده نکنید.

 خرید و قیمت مشاهده لباس بچگانه

مشاهده جدیدترین انواع لباس بچگانه

لباس جین مشکی را به همراه سایر لباس های مشکی بشویید و با لباس های روشن و رنگی نشویید. هرگز از مایع نرم کننده برای شستشوی لباس جین مشکی استفاده نکنید. زیرا مایع نرم کننده موجب بور شدن لباس جین مشکی می شود. اگر لباس جین مشکی را با دست می شویید ، حتماً از آب سرد استفاده کنید و اگر آن را با ماشین لباسشویی می شویید ، حتماً دور ماشین لباسشویی را بر روی دور ملایم تنظیم کنید.

نحوه شستشوی لباس لی با سرکه

یکی دیگر از روش های شستن لباس جین ، استفاده از سرکه می باشد. برای این کار اندکی سرکه و نمک را به مایع شوینده اضافه کنید. درنظر داشته باشید که افزودن سرکه به محلول شوینده لباس جین سبب می شود که بافت لباس جین سفت و محکم باقی بماند و سست نشود. کیفیت بافت لباس جین پس از شستشو با محلول حاوی سرکه ، حفظ می شود.

کلام آخر

با توضیحاتی که ارائه شد و نکاتی که گوشزد شد به خوبی می توان شستشوی لباس جین را انجام داد. شستن لباس جین باید به صورت اصولی انجام شود تا کیفیت آن حفظ شود. اگر می خواهید طول عمر لباس جین شما افزایش پیدا کند ، حتماً به نکات گفته شده توجه داشته باشید. انواع لباس های جین مانند شلوار جین ، مانتو جین و … را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. اگر کیفیت جنس لباس عالی باشد ، پس از شستشوی درست و اصولی ، هرگز کهنه و بی کیفیت نمی شود و تا سالها عمر می کند.

بیشتر بخوانید: شلوار جین سنگ شور زنانه و آموزش سنگ شور کردن در خانه