اصول پوشیدن مخمل
قوانین و اصول پوشیدن مخمل

اصول پوشیدن مخمل را رعایت کنید تا استایل های بسیار شیکی را با لباس های مخملی ایجاد کنید. برخی از این اصول را مرور می کنیم.

مخمل ، یکی از پارچه های پرطرفدار است که از گذشته تاکنون برای دوخت لباس های مختلف مورداستفاده قرار می گرفته است. در هیچ برهه ای از گذشته تاکنون دیده نشده است که لباس های مخملی از مد بیفتند.

امروزه هودی های مخملی ، سویشرت های مخملی ، پالتوهای مخملی ، مانتوهای مخملی ، بلوز و شلوارهای مخملی زیادی در بازار وجود دارند که هر یک بسیار زیبا هستند. برای استفاده از لباس های مخملی به اصول زیر توجه داشته باشید :
پوشیدن ژاکت مخملی

پوشیدن ژاکت مخملی

یکی از اصول پوشیدن مخمل این است که لباس مخملی موردنظر دارای مرغوبیت لازم باشد. یک مخمل بی کیفیت و شل و وارفته ، موجب بدریخت شدن استایل شما می شود. برای ست کردن لباس های مخملی ، باید آیتم های مناسبی را انتخاب کنید. ژاکت های مخمل ، گزینه بسیار خوبی برای جایگزینی ژاکت های چرمی هستند. ژاکت های مخملی می توانند با تیشرت ست شوند. یک ایده برای ست کردن لباس مخملی این است که آن را به همراه یک شال گردن ابریشمی ، شلوار تیره و یک بوت تن کنید.

مشاهده محصول: بارانی زنانه

پوشیدن شلوار و ژاکت مخملی

پوشیدن شلوار مخملی

اصول پوشیدن مخمل می گوید که شلوارهای مخمل برای پاهای لاغر و کشیده مناسب هستند. بنابراین افرادی با پاهای چاق و کوتاه ، باید قید پوشیدن شلوار مخمل را بزنند. میزان جذب بودن شلوار مخمل ، نکته مهمی است که باید موردتوجه قرار بگیرد. شلوار مخملی که بسیار جذب باشد مانند شلوار جین جذب ، جذاب به نظر نمی آید. بهتر است شلوار جین نه آنقدر جذب باشد و نه گشاد باشد.

دقت کنید که زمانی که شلوار مخمل را به عنوان لباس خانگی انتخاب می کنید ، در انتخاب آن محدودیت ندارید. اما برای انتخاب رنگ شلوار مخمل برای بیرون با محدودیت هایی مواجه هستید. زیرا هر رنگ شلوار مخمل مناسب استایل بیرون از خانه نیست و برخی از رنگ های آن سبب زشت شدن استایل آن می شود. رنگ های سورمه ای ، بنفش ، قهوه ای ، زرشکی ، مشکی و … برای شلوار بیرون از خانه مناسب هستند.

پوشیدن ژاکت مخملی

اکسسوری های مخملی

یکی از اصول پوشیدن مخمل این است که می توانید از اکسسوری های مخملی استفاده کنید. اکسسوری های مخملی بسیار شیک و زیبا هستند و جذابیت زیادی دارند. کراوات مخملی ، کیف دستی مخملی ، پاپیون مخملی ، تل مخملی ، گل سر مخملی ، کفش های مخملی و … از جمله اکسسوری های بسیار زیبا در این زمینه هستند. اکسسوری های مخملی موجب جذابیت بیشتر لباس های شما می شوند و استایل شما را خاص و زیبا می کنند.

اکسسوری های مخملی چه یک دستمال جیب باشند و چه یک کیف دستی ، کلاس خاصی به استایل شما می دهند. اخیراً اکسسوری های مخملی مد شده اند. در انتخاب اکسسوری های مخملی به ویژگی های آنها توجه داشته باشید و متناسب با مکان استفاده از آنها ، اکسسوری مناسب را انتخاب کنید. برای مثال یک کراوات مشکی مخملی برای مراسمات رسمی بسیار شیک و مناسب هستند.

محصول پیشنهادی: کاپشن مردانه

 با کفش پوشیدن ژاکت مخملی

کفش مخملی

اصول پوشیدن مخمل می گوید که از کفش های مخملی غافل نشوید. آنها بسیار زیبا هستند و استایل شما را شیک می کنند. فرض کنید که سویشرت مخملی خود را به همراه یک شلوار جین و یک کفش مخملی بپوشید. این استایل بسیار شیک می شود. به خصوص که به رنگ های آنها توجه داشته باشید. برای مثال سویشرت مخملی زرشکی را با شلوار جین ذغالی و کفش مخملی زرشکی ست کنید. فقط کافیست که چند ثانیه این استایل را در ذهن خود متصور شوید تا متوجه زیبایی بی حد و اندازه آن شوید. البته از حق نگذریم باید به ایراد کفش های مخملی اشاره کنیم. عیب این کفش ها این است که سریع کثیف می شوند. در نتیجه برای روزهای بارانی و برفی اصلاً مناسب نیستند و یا باید با احتیاط پا شوند.

 اصول پوشیدن ژاکت مخملی

مهمترین اصول پوشیدن مخمل چیست ؟

برای پوشیدن لباس های مخملی باید به نکات مختلفی توجه نمود. مناسب بودن سایر آیتم های استایل شما با آیتم مخمل ، کیفیت پارچه مخمل ، استفاده از اکسسوری های مناسب برای لباس مخمل ، توجه به رنگ مناسب لباس مخمل و … از جمله این موارد هستند.

یکی از مواردی که به اهمیت آن اشاره نمودیم این است که لباس مخملی با فرم اندام شما تناسب داشته باشد. برای مثال فردی که بسیار تپل است ، بهتر است لباس جذب مخملی نپوشد. چنین فردی حتی در صورت انتخاب مخمل مشکی ، بسیار چاق دیده می شود. یکی دیگر از اصول مهم پوشیدن این لباس این است که زمانی مجاز به استفاده از لباس های مخملی هستید که برای کثیف نشدن آن برنامه ریزی داشته باشید و به اصطلاح مرتب باشید. اگر کفش مخملی پا می کنید ، همواره یک دستمال مرطوب به همراه داشته باشید تا به محض کثیف شدن آن ، آن را تمیز کنید و یا اینکه یک برس پرزگیر لباس داشته باشید تا در صورت پرز گرفتن لباس ، سریعاً آن را تمیز کنید.

مشاهده محصول: لگ زنانه

مراقبت از پارچه مخمل ، یکی از اصول پوشیدن مخمل

زمانی که از لباس های مخملی استفاده می کنید باید برای مراقبت از آنها برنامه ریزی داشته باشید.

– مخمل های ابریشمی و ریون باید خشکشویی شوند و با روش های نامناسب خشک نشوند.

– امکان شستن مخمل های پنه و سایر مخمل های فشرده و چروک در ماشین لباسشویی وجود دارد.

– بهتر است لباس های مخملی پیش از شستشو ، پشت و رو شوند تا کیفیت رنگ خود را از دست ندهند.

– لباس های مخملی را مستقیماً در معرض حرارت اتو قرار ندهید و حتماً یک پارچه روی آن قرار دهید و یا اینکه آن را برای اتوکشی به خشکشویی بسپارید.

– برچسب های مراقبتی روی لباس مخملی را مطالعه بفرمایید تا نکات مهم آن را رعایت کنید.

– برای خشک شدن لباس های مخملی آن را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید ، چرا که موجب رنگ پریدگی آن می شود.

با مراقبت از لباس های مخملی و توجه به اصول پوشیدن مخمل ، خوش تیپی را برای خود به ارمغان بیاورید.

بیشتر بخوانید: در روزهای سرد و بارانی چی بپوشیم ؟