حرکات شکم و پهلو
لاغری شکم و پهلو با 5 حرکت طلایی ورزشی

انتخابِ مناسب ترین حرکات برای ورزش لاغری شکم و پهلو به اندازه ی انتخاب یک رژیم غذایی صحیح، می تواند حائز اهمیت باشد. یکی از اقداماتی که برای خوش فرم شدن اندام و لاغری شکم پهلو مناسب است، انجام ورزش اصولی است. در واقع، برای لاغری شکم و پهلو با ورزش، لازم است از حرکاتی استفاده کنید، که متمرکز بر روی اندام های این قسمت باشد. امروزه، لاغری و تناسب اندام برای اکثر بانوان و آقایان یک هدف به حساب می آید. برای اینکه بتوانید به هدف خود برسید، لازم است از سریع ترین اما در عین حال مناسب ترین راهکارهای لاغری بهره مند شوید. با ما، تیم فروشگاه ورزشی ریبون، تا انتهای مقاله همراه باشید، تا به بهترین حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پهلو دست یابید. بسیاری از خانم ها و آقایان از چاقی شکم و پهلو رنج می برند. از این رو، در صدد هستند که راهکارهایی برای لاغری شکم و پهلو پیدا کنند. برای لاغری شکم و پهلو، علاوه بر رعایت رژیم غذایی اصولی، لازم است یک برنامه ی تمرینی را هم دنبال کنید.

لاغری شکم و پهلو با ورزش کردن

ورزش لاغری شکم و پهلو در خانه و در باشگاه، زیر نظر مربی به راحتی امکان پذیر است، البته اگر مناسب ترین حرکات ورزشی را انجام دهید.

برای رهایی از شر چربی های شکمی، لازم است تمرکز در ورزش بر حرکت های مناسبِ ورزش لاغری شکم و پهلو باشد. در واقع لازم است در کنار حرکات تمرینی دیگر، بیشترین حرکات ورزشی، برای لاغری شکم و پهلو مناسب باشد. تمرینات که بیشترین حرکت و تمرکز در بالاتنه می باشد را نباید انتخاب کرد، بدین دلیل که هدف ورزش لاغری شکم و پهلو در پایین تنه می باشد.

قبل از اینکه شروع به ورزش کردن کنید، باید حرکاتی که بیشترین تاثیر بر قسمت چاقی شکم و پهلو دارند، را بشناسید. بنابراین ابتدا سوالی که پیش می آید این است که، برای برنامه ریزی ورزشی چه حرکاتی مناسب لاغری شکم و پهلو می باشد؟ لازم است بدانید، انجام صرفاً تنها یک حرکت ورزشی، برای لاغری شکم و پهلو امکان پذیر نخواهد بود. بلکه یک برنامه ی تمرینی اصولی متمرکز بر شکم، می تواند هدف لاغری مورد نظر را نتیجه دهد. از این رو، چند حرکت ورزشی مناسب لاغری پهلو و شکم را برای شما در این مقاله آماده کرده ایم تا یک راهنمای تمرینی کارآمد باشد. لباس ورزشی خود را آماده کنید و با ما همراه باشید.

5 حرکت برای ورزش لاغری شکم و پهلو:

اگر از اضافه وزن رنج می برید و تصمیم به لاغری گرفته اید، می توانید این پنج حرکت طلایی را در تمرینات ورزشی خود جای دهید. فراموش نکنید، برای ورزش کردن در خانه یا باشگاه پوشیدنِ لباس ورزشی یک مورد ضروری است. برای خرید لباس ورزشی زنانه و مردانه، می توانید به فروشگاه ریبون سر بزنید. فروشگاه معتبر لباس ورزشی ریبون، به صورت تخصصی بر روی لباس ورزشی فعالیت می کند تا پوشاک با کیفیتی را  در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شعار فروشگاه ریبون، هوشمند خرید کنید می باشد. از این رو شما را به مشاهده ی مدل های جذاب و شیک لباس ورزشی، در فروشگاه ریبون دعوت می نماییم. در ادامه ی مقاله، به پنج حرکتِ کاربردی برای لاغری پهلو و شکم پرداخته ایم تا هیکلی فوق العاده خوش اندام را، برای خود بسازید.

پلانک، ورزش لاغری شکم پهلو:

اگر اهل ورزش باشید، احتمالاً با حرکت پلانک آشنا هستید. پلانک انواع مختلفی دارد، از این رو، بر حسب میزانِ مبتدی یا حرفه ای بودن می توانید حرکت مناسب را برای خود انتخاب کنید. پلانک، یکی از بهترین حرکات، برای ورزش لاغری شکم و پهلو می باشد. هر چه قدر، بتوانید میزان پلانک را در ثانیه های بیشتری انجام بدهید، لاغری را در زمانِ سریع تری، تجربه خواهید کرد. مهم ترین نکته ای که این ورزش برای لاغری دارد، منقبض نگه داشته شکم حین تمرین است. حرکت پلانک، بر روی عضلات و ماهیچه های قسمت شکم، باسن و پهلو تاثیر مثبت می گذارد و بهترین فرم و حالت را به آن ها می دهد.

آموزش لاغری شکم و پهلو با حرکت پلانک مبتدی:

برای کسانی که مبتدی هستند و تجربه انجام حرکات ورزشی را ندارند، بهتر است از پلانکِ ساده که یک مدل سنتی به حساب می آید، استفاده کنند. برای اینکه شروع به ورزش کردن کنید، ابتدا لازم است بدن را گرم کنید. برای گرم کردن می توانید مقاله ی دیگری از فروشگاه ریبون با عنوان “آموزش گرم کردن بدن قبل از ورزش” را مطالعه کنید.

  • ابتدا یک زیر انداز یا مَت بر روی زمین بیاندازید.
  • سپس به سمت شکم، بر روی زمین دراز بکشید. دست ها را مُچ کنید و تا آرنج روی زمین ثابت نگه دارید.
  • سپس هر دو آرنج را به حالتی 90 درجه در کنار بدنتان قرار دهید که همانند یک ستون، برای نگه داشتن بدنتان عمل کند.
  • در ادامه، در حالتی که بدنتان کاملاً کشیده و صاف است، هر دو پا را به همراهِ کل بدن، از زمین بلند کنید و بالا نگه دارید. تنها قسمتی که بایستی بر روی زمین باقی بماند، قسمتِ پنجه ی پا می باشد.
  • توجه داشته باشید که تمامِ قسمت های بدن بایستی در یک خط و راستا قرار گرفته باشند. هیچ قوس مانند فرورفتگی یا برآمدگی در بدن نباید ایجاد شده باشد.

نکته بعدی برای پلانک در این مرحله، منقبض نگه داشتن عضلات شکمی به مدت چند ثانیه است. اگر تا به حال پلانک زدن را تجربه نکرده اید، بهتر است به بدنتان فشار نیاورید. مدت زمانی 15 الی 20 ثانیه برای روز های اول پلانک زدن، می تواند مناسب باشد. اما اگر اهل ورزش کردن هستید و بدن از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار است، می توانید مدت زمانی پلانک را 60 ثانیه در نظر بگیرید.

دراز نشست، ورزش لاغری شکم و پهلو:

یک حرکت مناسب ورزشی برای  عضلات و ماهیچه های شکم و پهلو، حرکت دراز نشست می تواند باشد. این حرکت بیشترین تاثیر را بر روی شکم می گذارد، به شرط این که شکم را منقبض نگه دارید.

 حرکت دراز نشست

آموزش گام به گام حرکت ورزشی دراز نشست برای لاغری:

چه مبتدی باشید، چه حرفه ای، می توانید این حرکت را برای لاغری شکم و پهلو انجام دهید. این حرکت بر روی تمامی قسمت های شکم، یک تمرین بسیار تاثیر گذار است. شما می توانید این حرکت را در برنامه ی ورزشی خود اضافه کنید.

  • ابتدا بر روی زیر انداز یا مَت بنشینید. اگر مَتِ ورزشی تهییه نکرده اید، می توانید همین حالا وارد سایت فروشگاه ریبون شوید و مَت ورزشی را با پایین ترین قیمت خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید. مَتِ ورزشی یک زیرانداز با ابعاد استاندارد و جنس بسیار نرمی می باشد، که برای انجام تمرینات ورزشی طراحی شده است. مَت، از این جهت بسیار مناسب ورزش کردن است که به هنگام دراز کشیدن یا نشستن بدن را اذیت نمی کند، چرا که دارای جنس بسیار نرمی می باشد. بنابراین بهتر است از مت به هنگام انجام تمرینات ورزشی استفاده کنید.
  • برای انجام دراز نشست ساده، به پشت دراز بکشید. پا ها را تا زانو خم کنید، به طوریکه کف پا از باسن فاصله داشته باشد.
  • دست ها را در کنارِ بدن به صورت کاملاً صاف قرار دهید.
  • اکنون با انجام این حرکت، دراز نشست شروع می شود. برای زدن دراز نشست، لازم است دست ها را کاملاً صاف از بالای سر رد کنید و به حالت اولیه ی خود در همان راستا بین زانوها ببرید.

اسکوات، ورزش لاغری شکم و پهلو:

اسکات یا اسکوات، شما را برای رسیدن به اندامی ایده آل یاری می کند. با انجام اسکات، تمام چربی های اضافی در شکم یا پهلو کاهش می یابد. با زدنِ اسکات علاوه بر لاغری، باسن خوش فرمی هم خواهید داشت.
 حرکت اسکات

آموزش گام به گام حرکت اسکات برای لاغری با ورزش:

برای اینکه با اسکات به لاغری شکم برسید، لازم است این حرکت را به درستی انحام دهید. البته اگر از درد زانو رنج می برید، بهتر است حرکت دیگری را جایگزین اسکوات کنید. این حرکت بیشتر، برای کسانی که دغدغه ی فرم دهی بدن را دارند، پیشنهاد می شود.

  • ابتدا بر روی مَت بایستید. پا ها را به اندازه ی عرض شانه باز کنید.
  • سپس بدن و کمر را کاملاً صاف نگه دارید.
  • برای اینکه بتوانید تعادلتان را در اسکات زدن حفظ کنید، دست ها روبروی خود قرار دهید.
  • لازم است برای انجام حرکت اسکات، زانو ها خم شوند. بنابراین با کمری کاملاً صاف، زانو را به سمت جلو خم کنید. حالت باسن در این مرحله به گونه ای در نظر بگیرید که انگار قصد نشستن بر روی صندلی را دارید. نکته ی مهمی که در این مرحله وجود دارد این است که، زانو نباید از نوک انگشتان پا جلو بزند.
  • به آرامی اسکوات را بزنید. توجه داشته باشید به قدری باید خم شوید که، رانِ پا در راستا و موازی با سطح زمین قرار بگیرد. سپس به آرامی، حالت اولیه خود برگردید.

برای اینکه با اسکات زدن، به شکم و باسن خوش فرمی برسید، می توانید 3 ست 20 تایی را در برنامه ی ورزشی خود داشته باشید. استراحت 30 ثانیه ای بین ست ها فراموش نکنید.

حرکت کرانچ یک ورزش مناسب برای لاغری پهلو و شکم:

اگر با حرکت های ورزشی و تناسب اندام آشنا باشید، می دانید که کرانچ با مدل های متفاوتی برای ورزش کردن وجود دارد. کاملاً بستگی به شما دارد که کدام یک را انتخاب می کنید. هرکدام از حرکت های کرانچ، فوق العاده مناسب برای آب کردن چربی های پهلو و شکم می باشد.
 حرکت کرانچ ایستاده

آموزش گام به گام کرانچ ایستاده برای لاغری چربی های شکم و پهلو:

لازم است برای اینکه با کرانچ زدن بتوانید لاغر شوید، با طریقه ی انجام این حرکت ورزشی به صورت گام به گام آشنا شوید.

  • ابتدا با کمری کاملاً صاف، بر روی مَت بایستید. برای انجام این حرکت، لازم است پا ها را به اندازه عرض شانه باز کنید.
  • توجه داشته باشید این حرکت از کرانچ ایستاده به صورت ضربدری می باشد. نام دیگر این سبک از کرانچ، کرانچ ایستاده متناوب می باشد.
  • دست ها را به حالت اذان نزدیک گوش بگیرید، به طوریکه در انجام این حرکت بتوانید تعادلتان را بدین گونه حفظ کنید.
  • در قدم بعدی، زانوی پای سمت راست را تا نزدیک شکم جمع کنید، و آرنج دست چپ را پایین بیاورید. در واقع در حرکت کرانچ ایستاده باید سعی کنید نوک آرنج سمت چپ با نوک زانوی مخالف بهم برخورد داشته باشد.
  • همچنین همین حرکت را به حالت ضربدری در سمت مخالف تکرار کنید.

3 سِت 20 تاییِ هر یک از انواعِ حرکت کرانچ، می تواند مناسب لاغری و کاهش وزن باشد.

حرکت تمرینی پل باسن، ورزش لاغری شکم و پهلو:

حرکت پل باسن از جمله حرکت های بسیار آسانی است که مناسب برای کاهش چربی های شکمی می باشد. حرکتِ پل باسن ماهیچه های شکم، پهلو، عضلات سرینی و باسن را درگیر می شوند. با حرکت پل باسن، به راحتی می توانید کاهش وزن را تجربه کنید.

 حرکت پل باسن

آموزش حرکت ورزش پل باسن برای لاغری:

برای اینکه نتیجه ای مطلوب از ورزشِ پل باسن داشته باشید. لازم است که با اصول انجام این حرکت به صورت گام به گام آشنا شوید.

  • برای زدن پل باسن، بایستی به پشت بر روی مَتِ یوگا دراز بکشید.
  • ابتدا لازم است، بدن کاملاً از بالا تا باسن صاف به زمین چسبیده باشد.
  • سپس، دست ها در کنار بدن، به صورت صاف و بدونِ حرکت قرار بگیرد.
  • برای انجام پل باسن، کمی پاه ها از هم فاصله دهید. سپس بایستی پاها را خم کنید. به گونه ای که کف پا از باسن فاصله داشته باشد.
  • در این مرحله باسن را از زمین بلند کنید. تنها قسمتی از بدن که بایستی درهوا بماند، باسن و نیمی از کمر می باشد. توجه داشته باشید که برای انجام حرکت پل به صورت صحیح، زانو، باسن و کمر باید مانند یک پل در یک راستا مانند یک خط نزولی دیده شوند.
  • با توجه به حرفه ای یا مبتدی بودنتان برای چند ثانیه در این حالت بمانید. پس از استراحت می توانید دوباره این حرکت را تکرار کنید. فراموش نکنید برای جوابدهی از ورزش، تمرین و تکرار حرف اول را می زند.

بیشتر بخوانید: راهکار های سریع برای لاغری در 3 روز

سخن آخر:

در آخر بعد از تمام شدن تمرینات ورزشی، جهت لاغری لازم است حرکات سرد کردن را هم انجام دهید. می توانید برای یادگیری این حرکات مقاله ی دیگری از ریبون با عنوانِ “آموزش سرد کردن بدن بعد از ورزش” را مطالعه کنید. همچنین لازم است بدانید، تلاش و تکرار تمرینات یک تضمین برای رسیدن به اندامی جذاب خواهد بود. پس همین حالا لباس ورزشی زیبایی را برای خود تهیه کنید و به برنامه ی ورزشی بپردازید.