چوی سویونگ در کت و شلوار رسمی زنانه
لباس رسمی زنانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از لذت بخش ترین کارها برای بسیاری از بانوان، ست کردن لباس در استایل رسمی است. استایل های رسمی در موقعیت های مختلفی کاربردی هستند و این مهم ترین ویژگی لباس رسمی زنانه است. یک دست لباس رسمی زنانه، در مکان و موقعیت های متعددی قابل استفاده است. بسیاری از بانوان در محیط های اداری، مراسم های رسمی و موقعیت های به خصوص اجتماعی، لباس هایی رسمی به تن می کنند.

جذابیت استفاده از لباس های رسمی نیز در همین نکته است که این لباس ها، به سادگی ست می شوند. استفاده از یک مانتو یا کت رسمی به همراه یک شلوار پارچه ای و کفشی کمی پاشنه دار، به راحتی یک استایل رسمی ساده را برای هر خانمی ایجاد می کند. اما همچین استایلی بیشتر برای محیط های کاری مناسب است.

یک لباس رسمی مجلل نیز می تواند از انواع مدل های کت و دامن، کت و شلوار و پیراهن های زنانه بلند و ماکسی تشکیل شود. حتی یک شومیز مرتب زنانه، تا حدودی یک آیتم رسمی ساده به شمار می رود. بنابراین اگر بانوان از ویژگی های کلی لباس رسمی زنانه آگاه باشند، ست کردن در استایل رسمی برای آن ها بسیار ساده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خرید لباس زنانه

ویژگی های کلی لباس رسمی زنانه

لباس های رسمی زنانه، ویژگی های مشترک و کلی میان انواع لباس ها دارند. در این قسمت این ویژگی ها شرح داده می شود.

استفاده از لباسی مرتب و شیک

یک لباس رسمی زنانه باید مرتب، اتو شده و تمیز باشد. هر گونه آلودگی، گرد و خاک یا پرز اضافه، استایل رسمی بانوان را کهنه و دمده نشان می دهد. بسیاری از لباس های رسمی زنانه، باید دقیقاٌ از روی خط اتو، اتوکشی شوند. این باعث می شود لباس، روی تن خوب بایستد و شیک بودن خودش را بیشتر مشخص کند.
لباس رسمی زنانه

استفاده از طرح و رنگ مناسب پارچه

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های لباس زنانه رسمی، طرح و نقش پارچه آن است. به طور کلی، پارچه لباس های رسمی باید ساده، مقاوم و تک رنگ باشد. طرح هایی مانند راه راه، چهارخانه یا نقطه نقطه نیز تنها به شرط استفاده محدود در لباس، ممکن است در استایل رسمی زنانه قابل استفاده باشند.

رنگ ساده نیز یکی دیگر از ویژگی های لباس زنانه رسمی است. بهترین رنگ ها برای استایل رسمی، رنگ هایی مانند سرمه ای، مشکی، سفید، کرم و سبز زیتونی است. رنگ های دیگری مانند زرد متمایل به کرم، نارنجی تیره و یا سبز نئون نیز تنها به شرط استفاده در کنار یک رنگ ساده دیگر و به مقدار محدود، ممکن است برای لباسی با استایل رسمی مناسب باشند.

طرح هایی مانند پلنگی یا گل گلی باید آخرین انتخاب شما برای ست کردن لباس رسمی باشند.

بیشتر بخوانید: خرید و قیمت لگ و شلوار ورزشی زنانه

استفاده از کیف و کفش مناسب

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های لباس زنانه رسمی، جای گیری کفش و کیف رسمی در این استایل است. یک کفش رسمی زنانه معمولاٌ پاشنه دار و ساده است. طرح و رنگ آن نیز، ساده و تک رنگ است و از این نظر با یک کفش مجلسی، زمین تا آسمان تفاوت می کند.

کیف رسمی زنانه، مدلی از کیف های دستی کوچک است که بند ندارد یا بندش کوتاه است. این کیف، برای قرار دادن حجم محدودی از وسایل مناسب است و فضای کافی برای قراردادن وسایل آرایشی بزرگ مانند کانسیلر را ندارد. نکته قابل توجه دیگر این است که ست کیف و کفش در لباس مجلسی باید با یکدیگر متناسب و به کلیت لباس های رسمی نیز بخورند. این نیز از دیگر ویژگی های لباس رسمی زنانه است.

عدم استفاده از اکسسوری‌های فانتزی

در استایل رسمی نیز، استفاده از انواع اکسسوری ها مانند ساعت، دستبند یا گردنبند، عینک و کلاه می تواند استایل رسمی فرد را به کمال برساند. استفاده از اکسسوری صحیح، یکی دیگر از ویژگی های لباس رسمی زنانه است.

اما برخی بانوان، به استفاده از اکسسوری های فانتزی یا به تعداد زیاد علاقه دارند. این مسئله باعث می شود استایل فرد، حالت نیمه رسمی به خود بگیرد و شیک بودنش را از دست بدهد.

محصول پیشنهادی: کفش روزمره زنانه

ویژگی لباس رسمی زنانه

ویژگی های قابل توجه دیگر برای ست کردن لباس زنانه رسمی

در ست کردن لباس رسمی زنانه، به برخی از ویژگی های این استایل باید بیشتر توجه شود. مثلاٌ اصل اولیه لباس رسمی زنانه در سادگی ان است. اما انجام آرایش یا میک آپ مناسب، می تواند استایل بانوان را جدی تر یا غیر رسمی تر کند.

همچنین ویژگی مهم دیگر استایل رسمی زنانه، فیت بودن قطعات استایل به بدن بانوان است. این به این معنی است که در هر لحظه لباس به راحتی پوشیده یا سبک می شود.

اهمیت عدم استفاده از لباس‌های تنگ یا اور سایز

نکته ای که در هنگام خرید یا ست کردن لباس های زنانه رسمی قابل توجه است، این است که باید لباس های تنگ یا اورسایز را برای موقعیت دیگری استفاده کرد. فیت بودن لباس، یک ویژگی بسیار مهم در لباس زنانه رسمی است. این به معنی این است که لباس زنانه نه به حدی گشاد است که بدن فرد در آن گم شود و نه آنقدر تنگ است که آزادی حرکت را از بانوان بگیرد.

یک لباس رسمی با کیفیت، قرار است مدت ها برای بانوان کار کند. اما در صورت تنگی یا گشادی، پارچه لباس پس از گذر زمان تغییر می کند و کمی وا می رود. به همین دلیل بهتر است بانوان لباسی دقیقا به اندازه بدنشان تهیه کنند. مگر آن که می دانند سایز لباس در مدت کوتاهی اندازه آن ها خواهد شد.

محصول پیشنهادی: پالتو، بارانی و کاپشن زنانه

اهمیت عدم انجام آرایش غلیظ!

برخی افراد به اشتباه تصور می کنند بهتر است هنگام پوشیدن لباس رسمی زنانه، از هیچ آرایشی استفاده نکنند. از آنجایی که مدل آرایش ساده و رسمی، در هر دهه با سال های قبلی متفاوت است، نمی توان یک سبک آرایش را برای استفاده در کنار ست لباس های رسمی برگزیده دانست.

اما ویژگی مهم لباس رسمی زنانه، مناسبت آن با موقعیت های رسمی است. بانوان در این گونه محیط ها باید به گونه ای آرایش کنند که راحت باشند و نیازی به تمدید دائم میزان مواد آرایشی نداشته باشند. در این صورت در محیط کار، دانشگاه یا هر محل رسمی که مد نظر آن ها است، ساعت ها با آرایش کافی جذاب و شیک به نظر می رسند.

به علاوه آرایش غلطی، برای بیشتر محیط های رسمی نامناسب است.