لباس دخترانه خانگی
لباس های دخترانه خانگی راحت و گشاد

لباس دخترانه خانگی مناسب، باعث می شود دخترها، در خانه احساس راحتی داشته باشند. از همین رو لباس خانگی، به لباس راحتی نیز معروف است. برخی تصور می کنند لباس خانگی، جنس و کیفیت آن، اهمیت زیادی ندارد. خوب لباس پوشیدن در خانه نیز به اندازه محیط بیرون، روی اعتماد به نفس و خوشحالی دختران تاثیر می گذارد. این مقاله می تواند یک راهنمای خوب برای کسب اطلاعات، درمورد لباس خانگی دخترانه باشد.

انواع لباس خانگی دخترانه

به نظر میرسد لباس خانگی راحتی تعداد کاملا محدود و مشخصی از نظر تنوع دارد. اما در واقع، لباس خانگی دخترانه نیز بسته به موقعیت، فصل و مدلش به انواع مختلفی دسته بندی می شود.

تمامی انواع  لباس های خانگی دخترانه یک ویژگی مشترک دارند. این لباس ها به گونه ای تولید می شوند که دخترها در آن راحت باشند. برخی از انواع این لباس ها عبارت اند از:

1- ست لباس دخترانه خانگی

این ست ها راحت، گشاد، خنک و شیک و کاملا دخترونه پسند هستند. مدل های فانتزی، نخی، دورس و تابستونی در آن ها فراوان است و افراد را با هر سلیقه ای راضی می کند. قسمت های ست از لباس های مختلفی تشکیل می شوند. برخی از انواع این ست ها دارای اکسسوری هایی مانند گردنبند، صندل یا دستمال سر نیز هستند.

طرح های مختلف فانتزی، کیوت، کارتونی، گلگلی، ساده روی پارچه این ست ها چاپ می شود. اگر طرح پارچه‌ی ست لباس خانگی دخترانه، حالت ساده ای داشته باشد؛ ممکن است در بخش آستین ها و یا گردن تزییناتی داشته باشد. به عنوان یک ست با طرح ساده نیز، انواع ست های ورزشی دخترانه، قابل استفاده در محیط درون خانه هستند.

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید پولوشرت مردانه 

2- تاپ و تی شرت دخترانه خانگی

مدل های مختلفی از تیشرت های چاپی، نخی، گلگلی و چند رنگ در بازار فراوان است. تیشرت های دخترانه معمولا رنگ های شادی دارند. تیشرت با رنگ تیره دخترانه نیز برای سلیقه های مختلف موجود است.

برای فصل گرم تر، تاپ و نیم تنه های دخترانه نیز با پارچه های ساده تر، در دسترس هستند. در فصل سرد سال، انواع هودی، ژاکت و بافتنی، با تنوع طرح و رنگ بالا قابل استفاده توسط دخترها است.

3- شلوار، شلوارک و دامن دخترانه خانگی

شلوار جزو غیر قابل تفکیک یک لباس خانگی راحت دخترانه است. مشخصات اصلی شلوار های خانگی، خنکی، سبکی و آزاد بودن کمر آن ها است. یک شلوار خانگی معمولی، معمولا دوختی مشابه شلوار گرمکن دارد. زیرا دخترها کمتر لگ ورزشی را در خانه و به صورت روزانه به پا می کنند. بیشتر مدل های شلوار های دخترانه برای استفاده در فصول مختلف مناسب هستند. البته برخی به پوشیدن ساپورت، خصوصا انواع ساپورت گرم و زمستانی علاقه نشان می دهند.

شلوارک و دامن نیز دو آیتم دیگر هستند که بسیاری از دخترها با آن ها راحت تر هستند. شلوارک های کوتاه، شورتک ها و شلوارهای برمودا مدل هایی از شلوارک هستند. متاسفانه شلوارک علی رغم راحتی، ممکن است برای فصل سرد مناسب نباشد. اما انواع دامن، بسته به نوع و مدل برای هر موقعیتی مناسب هستند. یک دامن بلند و چند طبقه حتی به عنوان لباس خانگی محبوب دخترانه، در فصل سرما نیز استفاده می شود.

شلوار، شلوارک و دامن دخترانه خانگی

4- لباس خانگی دخترانه فانتزی

این مدل لباس های دخترانه، بسیار پر مصرف و پر طرفدار هستند. بر روی آنها طرح های مختلف تکراری یا شخصیت های کارتونی چاپ می شود. انواع مختلفی از چاپ روی این لباس ها انجام می شود. و ترکیب رنگ های این لباس ها میتواند روشن، فانتزی و یا پاستیلی باشد. اگر کودک به این نوع لباس ها علاقه داشته باشد، تا مدت ها با خوشحالی از آن استفاده می کند.

5- مدل لباس خانگی دخترانه ساده

برخی علاقه به پوشاندن لباس خانگی ساده دخترانه دارند، شاید کمی سخت تر بتوانند مدل های محبوب و مورد پسندشان را پیدا کنند. در بسیاری از فروشگاه ها، تیشرت های چاپی بیشتر به فروش می رسند و اگر لباس طرحی ندارد، دوخت یا زائده به خصوصی دارد. و کمی از سادگی فاصله می گیرد.

بیشتر بخوانید: لباس ورزشی مردانه

6- مدل لباس خانگی پوشیده

لباس دخترانه خانگی پوشیده، آیتم بسیار مناسبی برای مسافرت و مهمانی است. با این مدل لباس، دخترها می توانند به راحتی و بدون نیاز به تعویض، از محیط داخلی به بیرون بروند و به تفریح بپردازند. این مدل برای فصل زمستان نیز بسیار مناسب است و مانع از سرد شدن بدن کودک یا نوجوان دختر می شود.

7- مدل لباس دخترانه خانگیِ تابستانی

برخی مدل های لباس به قدری خنک هستند که در اولین نگاه، تابستانی بودن آن ها مشخص می شود. انواع ست شلوارک و نیم تنه نخی و نازک در این دسته هستند. این نوع لباس های دخترانه، از این نظر که مانع از گرمازدگی کودک می شوند، برای فصل گرم نیز عالی هستند.

8- مدل لباس نخی و خانگی دخترانه

لباس های دخترانه خانگیِ نخی، محبوب ترین لباس بین والدین و بچه ها هستند. این لباس ها، به سادگی شست و شو می شوند. سبک هستند و تعریق معمولی بدن به بافت آن ها آسیبی نمیزند. از طرفی برای پوست حساس کودکان بهترین گزینه اند. انواع نخی، معمولا خیلی کش نمی آیند. پس برای کودکان سایز بزرگتر، باید حتما لباس سایز بزرگ تهیه کنید.

جنس های برتر لباس خانگی دخترانه

بهترین جنس لباس خانگی، انواع ضد حساسیت و سبک هستند. معمولا لباسهای پنبه ای پرفروش ترین مدل لباس بچگانه هستند. تنها ایراد پنبه، عرقگیر نبودن آن است.

اگر در محیط گرمی زندگی می کنید شاید موسلین انتخاب بهتری نسبت به پنبه معمولی باشد. موسلین نوعی پنبه است اما نوع سبک آن بسیار راحت تر از پارچه نخی معمولی است. بیشتر لباس های نوزاد در بازار نیز از جنس همین پارچه هستند.

ممکن است در لباس فروشی ها، با لباس دخترانه خانگی از جنس پلاستیک و لطیف تر از لباس پنبه‌ای، روبرو شوید. در این صورت اگر دختر شما به جنس آن حساسیت نشان نمی دهد، میتوانید از جنس های مصنوعی نیز استفاده کنید. انواع پارچه های از جنس کتان، لی، ریون و ابریشم برای لباس بیرونی بیشتر مناسب هستند.

ست کردن لباس خانگی دخترانه

اگر شما به ست کردن لباس کودکتان علاقه ای ندارید، ممکن است خودش تمایل به این کار داشته باشد. بنابراین می توانید از مدل های مختلف ترکیب اجزای لباس با عینک، گیره مو، صندل دخترانه و اکسسوری ها استفاده کنید. ست کردن لباس بچگانه کار سختی نیست.

بیشتر بخوانید: 9 مدل لباس دخترانه تابستانی شیک و قشنگ