لباس ورزشی پاییزی
لباس ورزشی پاییزی باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

لباس ورزشی پاییزی باید چندین ویژگی خاص داشته باشد تا ورزشکاران در زمان استفاده از آن ، حس راحتی داشته باشند.

ورزش در پاییز ، لذت خاص خود را دارد. صبح های پاییز ، حس و حال بسیار خوبی دارد. ورزش کردن در این صبح دل انگیز ، انرژی مثبتی را برای افراد ایجاد می کند. برای خرید لباس ورزشی مناسب این فصل ، به موارد زیر توجه داشته باشید :

 پارچه خردلی ورزشی

پارچه مناسب برای لباس ورزشی پاییزی

جنس لباس ورزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پارچه لباس ورزشی حتماً بایستی از جنسی باشد که رطوبت را به خود گرفته و سریع خشک کند و مانع از خیس ماندن بدن ورزشکار شود. هر فردی در زمان ورزش کردن به علت افزایش سوخت و ساز خود و افزایش دمای بدن ، مدام تعریق می کند.

برخی از پوشاک ورزشی از جنسی هستند که تعریق را سریع به خود گرفته و بدن ورزشکار را خشک می کنند. در نتیجه ، ورزشکار با مشکل سرماخوردگی مواجه نمی شود. اگر قصد ورزش در فضای باز در فصل پاییز را دارید ، باید لباس هایی را انتخاب کنید که جنس آن ضدآب باشد و در مقابل آب از حداکثر مقاومت برخوردار باشد.

با توجه به توضیحات گفته شده ، لباس ورزشی پاییزی بهتر است به صورت سه لایه باشد :

– لایه اول : لباس زیر که به پوست چسبیده و وظیفه جذب تعریق را دارد. این لایه اول لباس ورزشی بهتر است از جنس پلی استر ، ابریشم و … باشد.

– لایه دوم : این لایه از لباس بر روی لباس لایه اول پوشیده می شود. نقش این لایه از لباس ، محافظتی است تا ورزشکار در اثر سرما ، به سرماخوردگی مبتلا نشود. ست های گرمکن و شلوار ورزشی ، انتخاب ایده آلی بدین منظور هستند.

– لایه سوم : این لایه ، بیرونی ترین لایه لباس است که بیشترین نقش محافظتی از بدن را دارا می باشد. لباس بیرونی باید در مقابل سرما ، گرما و طوفان و باران و … مقاوم باشد. لایه سوم لباس ورزشی پاییزی معمولاً از جنس پلی استر ، کورتکس ، شمعی و … است.

مشاهده کنید: شورتک مردانه
 ست وروزشی سبز ورزشی

ست لباس‌های ورزشی پاییزه

امروزه ایجاد یک استایل ورزشی جذاب و زیبا ، بسیار راحت شده است. چون لباس‌های ست ورزشی زیادی در بازار و فروشگاه های مختلف وجود دارند که تنوع بسیار زیادی دارند. به راحتی می توانید این ست های ورزشی را خریداری کنید و دیگر خودتان را برای ست کردن لباس هایتان به دردسر نیاندازید.

ست های ورزشی موجود در بازار ، جنس مختلفی دارند. در انتخاب ست های ورزشی باید به جنس آنها اهمیت زیادی دهید. ست هایی را انتخاب کنید که رطوبت بدن را سریعاً به خود گرفته و مانع از سرماخوردگی آن شود.

برخی از ست های ورزشی برای رشته ورزشی خاصی هستند. بنابراین در خرید لباس ورزشی پاییزی باید به این موارد توجه داشته باشید. از خرید ست های ورزشی از جنس پنبه خودداری کنید. زیرا جنس پنبه از یک ویژگی خاص برخوردار است و آنهم قدرت تبخیر پایین آن است.

نکته قابل توجه دیگر درباره خرید ست های ورزشی این است که ست های ورزشی در چندین سایز وجود دارند که باید سایز مناسب خود را انتخاب کنید تا برای انجام حرکات ورزشی ، آزادی عمل مناسب را داشته باشید و هیچگونه محدودیتی نداشته باشید. لباس های بسیار تنگ ، مانع از فعالیت زیاد شما می شود و لباس های بسیار گشاد برای شما دست و پاگیر هستند.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه

 کتونی ورزشی طوسی

کفش مناسب برای ورزش کردن در پاییز

یکی از آیتم های موردنیاز برای لباس ورزشی پاییزی ، کفش مناسب است. کفش مناسب برای پاییز ، کفشی است که برای ورزش در روزهای پاییزی مناسب باشد. ممکن است در روزهایی ورزش کنید که سطح خیابان ها و پارک ها و معابر ، لغزنده باشد. یک کفش ورزشی پاییزه باید از کفی ضدلغزش برخوردار باشد و در بخش کفی خود حتماً دارای آج ها یا شیارهایی باشد که مانع از لیزخوردگی شود.

جنس رویه کفش ، ویژگی مهم دیگر کفش پاییزه است. یک کفش پاییزه باید از جنسی باشد که آب باران را به داخل خود راه ندهد. در واقع جنس کفش باید ضدآب باشد و پاها را از خیس شدگی در امان نگه دارد.

محصول پیشنهادی: کتانی زنانه

 ست ورزشی زنانه

دیگر لباس‌های ورزشی پاییزه

در زمان خرید لباس ورزشی پاییزی باید چندین آیتم مختلف را خریداری کنید. علاوه بر کفش و ست های ورزشی باید به خرید کلاه مناسب اقدام کنید. داشتن کلاه برای ورزش در پاییز ، بسیار مهم است. یک ورزشکار تقریباً بیست درصد از حرارت بدن خود را از قسمت سر خود ، از دست می دهد. بنابراین داشتن کلاه در روزهای سرد پایین به عنوان عامل محافظتی از سر ، اهمیت زیادی دارد.

در انتخاب کلاه باید کلاه هایی را انتخاب کنید که از جنس قابل تنفس باشند و مانع از خیس شدن سر شوند. پس خرید کلاه های پنبه ای ممنوع ! بهتر است کلاه هایی را انتخاب کنید که گوش های شما را بپوشاند. بسیاری از سرماخوردگی ها از ناحیه گوش رخ می دهند. بنابراین بهتر است از گوش های خود در روزهای سرد پاییز محافظت کنید. حتماً دستکش مناسبی را برای پاییز خریداری کنید تا در اثر سرد شدن انگشتان و دستان خود ، راندمان شما در زمان ورزش کاهش پیدا نکند.

 لباس ورزشی زنانه رنگی

بهترین لباس ورزشی پاییزی

بهترین لباس‌های ورزشی پاییزه ، لباس هایی هستند که گرمای خوبی داشته باشند. جنس لباس ها باید به گونه ای باشد که حساسیت زا نباشد و مشکلی را برای ورزشکاران بوجود نیاورد. به رنگ لباس‌های ورزشی توجه کنید و رنگ هایی را انتخاب کنید که سریع کثیف نشوند و رنگ آنها متناسب با رنگ پوست شما باشند.

برای ورزش دو ، بسکتبال ، فوتبال ، نرمش و … ست های ورزشی خاصی وجود دارند. بنابراین بهتر است ست ورزشی مناسب با رشته ورزشی خود را خریداری کنید و از ست ورزشی مخصوص رشته ای برای رشته ورزشی دیگر ، استفاده نکنید. بهترین لباس‌های ورزشی باید بیشترین میزان تبخیر را داشته باشند. حتماً به کیفیت لباس‌های ورزشی توجه کنید و به دلیل قیمت پایین تر ، به سراغ لباس های ورزشی ارزان قیمت و بی کیفیت نروید. لباس های ورزشی بی کیفیت ، سریع خراب می شوند و اصلاً به صرفه نیستند.

محصول پیشنهادی: لباس ورزشی