مدل های مختلف کفش پاشنه دار زنانه

کفش پاشنه بلند، آن دسته از کفش هایی است که طرفداران زیادی در بین بانوان دارد. حتی افرادی که از بلندی قد خود رضایت دارند نیز، حداقل یک کفش زنانه پاشنه دار در کمد خود دارند. خیلی از افراد این را می دانند که کفش های پاشنه دار چه معایبی دارد، اما بازهم برای روزهای خاص یا مراسم خاص می پوشند.

ما در این مقاله می خواهیم راجع به معایب و مزایای مدل کفش پاشنه دار زنانه صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

بهترین ارتفاع برای کفش پاشنه دار زنانه

اکثر بانوان کفش پاشنه دار را با پاشنه ی بلند آن دوست دارند، به طوری که حس غرور به آن ها دست می دهد. اما بهترین پاشنه برای کسانی که هر روز باید کفش پاشنه دار به پا کنند ارتفاع پاشنه حداقل 2 یا 3 سانت باشد. پس کفش های پاشنه دار بیشتر از 5 سانتی متر را نباید به صورت روزانه پوشید؛ زیرا معایب زیادی دارد.

 

توجه به جنس کفش پاشنه دار زنانه

هنگام خرید کفش پاشنه دار حتما جنس رویه ی کفش را با دست امتحان کنید که خشک نباشد؛ اگر خشک باشد هنگام راه رفتن پای شما را می زند و خط هایی رو پاهایتان می افتد و باعث آزار تان می شود. گاهی اوقات هم بدنه کفش های پاشنه دار سفت و سخت هستند به دلیل سفت بودن منطبق شدن با پا، پا را به شکل خود کفش در می آورند.

گاهاً در قسمت کفی هم سفت و سخت هستند که این هم عوارض خود را به همراه دارد. مثلاً، میخچه زدن پا، یکی از عوارض آن یک کفش سفت است. پس در هنگام خرید حتما به جنس و مدل کفش پاشنه دار زنانه توجه کنید تا دچار این مشکلات نشوید.

بیشتر بخوانید: ویژگی کفش ورزشی زنانه

مدل کفش پاشنه دار زنانه چه معنایی می تواند داشته باشد

تحقیقات نشان داده است که با بررسی های انجام شده، می توان در مورد ویژگی های فردی صاحب کفش، حدس زد. کفش ها همیشه جایگاه قابل توجهی، در فرهنگ عامه داشته اند.

اکثر بانوان اعتراف می کنند که کفش پاشنه دار را صرفاٌ به دلیل جلب توجه یا زیبایی در جامعه نمی پوشند؛ بلکه به دلیل احساس خوبی که به آن ها می دهد، از این نوع کفش استفاده می کنند. پوشیدن چنین کفش هایی ممکن است به پا درد در بانوان منتهی شود؛ اما اعتماد به نفس و لذت را در آن ها القا می کند.

 

کفش های پاشنه دار زنانه چقد آسیب می رسانند؟

 کفش پاشنه دار زنانه

تصور می شود که مدل کفش های پاشنه دار، زنانه زیبایی و اعتماد به نفس بالایی به بانوان می دهد. خصوصاٌ به آن هایی که قد کوتاه یا متوسطی دارند. اما پوشیدن دائم این کفش های پاشنه بلند می تواند آسیب هایی جدی به سلامتی بانوان وارد کند.

گاهی پای بانوان در داخل کفش های پاشنه بلند به شدت آسیب می بینند. زیرا هر چه پاشنه بلندتر باشد، پا بیشتر داخل کفش می لغزد. این مسئله به گودی و پاشنه پا آسیب می رساند. پوشیدن کفش پاشنه بلند به طور منظم ( در طول سه هفته) حرکت طبیعی مفصل مچ پا را تغییر می دهد، و خطر رگ به رگ شدن مچ پا را به همراه دارد.

 

کاهش آسیب برای پوشیدن کفش پاشنه دار

در ایجا چند پیشنهاد برای بانوانی که عاشق مدل کفش پاشنه دار زنانه هستند و نمی توانند از پوشیدن آن منصرف شوند، قرار دارد.

  • شما می توانید کفشی را انتخاب کنید که پاشنه کوتاه تری داشته باشد. مثلاٌ 5 سانتی متر که آسیب کمتری هم به پا وارد می کند و البته جلو بسته نیز باشد.
  • کفش پاشنه دار را در بازه های زمانی کوتاه مدت بپوشید. و در طول پیاده روی، یک جفت کفش تخت را برای خود انتخاب کنید.
  • می توانید کفشی با پایه پهن تر انتخاب کنید تا پای شما کمتر اذیت شود. در این صورت، احتمال افتادن شما نیز کم می شود.
  • از دویدن با کفش های پاشنه دار جداً خودداری کنید، زیرا به میزان قابل توجهی فشار و درد را در پاهای شما افزایش می دهد. چه با سرعت زیاد بدوید چه با سرعت کم، تفاوتی ندارد.
  • برای حفظ انعطاف پذیری مچ پا، هر روز حرکات کششی عضلات ساق پا را انجام دهید تا درد کمتری داشته باشید.

پیشنهاد ریبون: چگونه بهترین کفش زنانه مناسب دویدن را انتخاب و خریداری کنید ؟

هنوز فکر می کنید کفش های پاشنه دار بلند ارزشش را دارد؟

این مطلبی نیست که بانوان پاشنه دار پوش بخواهند بشنوند. تحقیقاتی جدید در مورد همین پوشیدن کفش پاشنه دار وجود دارد که یک ناهنجاری استخوانی در پشت پا به نام «برآمدگی پمپ» درد قابل توجهی را ایجاد می کند. اما اگر درمان نشود منجر به التهاب تاندون آشیل می شود.

 

گزینه های درمان برای درد پا توسط کفش پاشنه دار

 کفش پاشنه بلند زنانه با پاشنه پهن

پاهای خود را در کنار دیوار دراز کنید. و یک توپ تنیس زیر قوس پای خود قراردهید و به مدت سی ثانیه اجازه دهید وزن تان پایین بیایید. حال وزن تان را از روی توپ بردارید، توپ زیر پای تان را به سمت چپ و راست بچرخانید، این کار را با پای دیگرتان نیز تکرار کنید.

از طرف دیگر شست پای خود را در کف پای تان ماساژ دهید تا درد را احساس کنید، اگر نقطه حساس پای تان را پیدا کردید به آرامی تکان دهید تا درد آن کاهش یابد. برای سایر نکات حساس نیز تکرار کنید. این نوع درمان برای پوشیدن مدل کفش پاشنه دار زنانه است که باید رعایت شود.

 

سخن پایانی

برای مدیریت طولانی مدت درد: اگر کفش های پاشنه دار باعث ناراحتی شما می شود، اما همچنان می خواهید از آن ها استفاده کنید، می توانید دفعات پوشیدن مدل کفش پاشنه دار را کمتر کنید. و اما اگر درد انگشتان پای شما بیشتر شد می توانید به پزشک مراجعه کنید.