مزایای استفاده از تیشرت ورزشی زنانه خوب

ضرورت استفاده ما از تیشرت ورزشی زنانه چیست؟ چرا از یک تیشرت عادی برای ورزش کردن استفاده نکنیم؟ مزایای تیشرت ورزشی زنانه که آن را از سایر لباس های ورزشی جدا می کند؛ چیست؟ همه ما پیش از شروع ورزش سوالاتی از این قبیل داریم. تیشرت ورزشی زنانه مناسب چیست و چه مزایایی دارد؟

مناسب ترین تیشرت ورزشی زنانه، تیشرت است که کاملاٌ اندازه بدن ما باشد. هنگام پرو کردن آن، بتوانیم در جهات مختلف حرکت کنیم بدون آن که احساس محدودیت کنیم. قد یک تیشرت ورزشی مناسب، نباید بیش از حد کوتاه یا بلند باشد. نباید تیشرت به بدن ما بچسبد، تنگ یا بیهوده گشاد باشد. همچین تیشرتی، ویژگی هایی برتر دارد که در این مقاله درباره‌ی آن صحبت می کنیم.

اهمیت داشتن اطلاعات درمورد مزایای تیشرت ورزشی زنانه

هنگامی که درمورد تیشرت ورزشی زنانه، جنس آن و مزایایی که مدل های مختلف آن دارند صحبت می کنیم، فقط از بعد تئوری به آن نگاه نمی کنیم. در انتخاب تیشرت ورزشی زنانه اگر بدانیم انواع این تیشرت ها چه خصوصیات جالبی دارند، انتخاب بهتری خواهیم داشت. زیرا هر نوعی از تیشرت ورزشی قابلیتِ به خصوص خودش را دارد.

به علاوه داشتن اطلاعات درمورد تیشرت های زنانه ورزشی و مزایای آن ها، می تواند به بهبود کیفیت استایل ما نیز کمک کند. برای اینکه بدانیم با کدام شلوار، کدام تیشرت را بپوشیم؛ باید کمی درباره مزایای تیشرت های ورزشی و انواع آن ها اطلاعات داشته باشیم. تا هنگام ست کردن، به یک ست شیک، دست پیدا کنیم.

انواع تیشرت ورزشی و مزایای آن ها

انواع تیشرت های ورزشی زنانه و مزایای آن ها:

هر مدل تیشرتی مزیت مخصوص خودش را دارد. تیشرت های زنانه ورزشی نیز، قابلیت های گوناگونی دارند که هر کدام نیازی را از ما رفع می کنند. تیشرت های ورزشی انواع گوناگونی دارند و در این قسمت، ما چند تیشرت ورزشی زنانه از این انواع را بررسی می کنیم. و به بررسی مزایای هرکدام می پردازیم.

بیشتر بخوانید: روش نگهداری از پولوشرت مردانه

1- مزایای تیشرت رگلان زنانه

تیشرت های رگلان با نوع دوخت به خصوصشان، از نظر عرض شانه، فری سایز هستند. بنابراین با هر اندازه و سایزی، می توانیم از یک تیشرت رگلان استفاده کنیم. این مدل تیشرت، از عضلات بازوی ما مراقبت می کند و از گرفتگی شدید بازو و کتف ما پس از ورزش نیز، جلوگیری می کند. این موارد، از مزایای مدلِ تیشرت ورزشی رگلان زنانه است.

2- مزایای تیشرت ورزشی فینگردار زنانه

تیشرت های فینگر دار، معمولاٌ آستین بلند هستند و در بخش سر آستین آن ها، حفره ای برای ورود انگشت شستمان قرار دارد. طول آستین این تیشرت ها، تا کف دست های ما درازا دارد و به همین دلیل، این نوع تیشرت ها، کاربرد بلوز ورزشی را نیز دارند.

جدای از آستین بلند بودن و ایجاد حمایت سرتاسری در قسمت دست هایمان، تیشرت فینگر دار کاربردی مشابه دستکش ورزشی نیز دارد.

ترکیب تیشرت رگلان با مدل فینگر دار، یک تیشرت ورزشی زنانه با مزایای هر دو برای ما ایجاد می کند. با همچین تیشرتی امکان آسیب دیدن عضلات دست های ما هنگام ورزش به صفر نزدیک می شود.

3- مزایای تیشرت های ورزشی خفاشی زنانه

این تیشرت ها، راحت، خنک، سبک و آزاد هستند. و در فصل گرما بیشترین کاربرد را دارند. در ترکیب با یک نیم تنه پد دار محکم و مناسب، می توانیم تیشرت خفاشی را در فصل سرد نیز استفاده کنیم. از مزایای تیشرت ورزشی خفاشی زنانه، جذابیت ظاهری آن ها است. این تیشرت ها مدل نسبتاٌ جدیدتری هستند و هنگام انجام ورزش هایی مانند یوگا، می توانیم از آن ها استفاده کنیم.

مزایای تیشرت ورزشی زنانه
مزایای کلی تیشرت های زنانه ورزشی

مدل های مختلف تیشرت را می توانیم در موقعیت ها و فصول مختلف استفاده کنیم. زیرا همه این تیشرت ها چندین ویژگی مشترک دارند. در این بخش به بحث درباره مزایای مدل های مختلف تیشرت اسپرت زنانه می پردازیم. و سوالات شما را پاسخ می دهیم.

بیشتر بخوانید: خرید پوشاک مردانه

خاصیت تعریق پذیری

مهم ترین مزیت یک تیشرت ورزشی زنانه، توانایی جذب تعریق و خنک کردن بدن است. تیشرت ورزشی مناسب با بافت و جنس مصنوعی مانند: لاکرا، فلامنت یا پلی استر، قابلیت انتقال هوا و ایجاد تنفس پذیری در سطح بدن ما را دارد. این ویژگی منجر می شود، بتوانیم تیشرت ورزشی را برای ورزش استفاده کنیم.

تعریق پذیری لباس از دو نظر اهمیت دارد: 1- عرق روی بدن ما باقی نمی ماند. پس می توانیم مدت زیادی بدون احساس ناراحتی به ورزش ادامه دهیم. 2- با انتقال تعریق، عرق روی لباسمان نیز به سرعت خشک می شود. در مقایسه با جنس های طبیعی، خود لباس نیز حس سنگینی روی بدن ما ایجاد نمی کند.

مزایای تیشرت ورزشی زنانه به علت کشسان بودن

تیشرت های ورزشی زنانه، معمولا کشسان هستند. این ویژگی آن ها باعث می شود اندازه فری سایز در میان این تیشرت ها فراوان باشد. پس اگر بخواهیم یک تیشرت اندازه خودمان پیدا کنیم، کارمان خیلی ساده تر از پیدا کردن تیشرت معمولی زنانه است.

به علاوه هنگام خم شدن در جهت خاصی، تیشرت مانع ما نمی شود و حرکات مان را در جهات مختلف تسهیل کند. خود این قابلیت چند مزیت بسیار مهم دارد.

1- تنظیم دامنه و برد حرکات بدن هنگام ورزش

ورزش کردن شاید در نظر ما عملی ساده باشد. بسیاری از ما در کودکی با همان لباس مدرسه معمولی بازی هایی مانند دو، فوتبال و والیبال را انجام می دادیم. در این صورت، نامناسب بودن لباس خود را با کم کردن دامنه حرکت ما و ایجاد احساس کشیدگی هنگام حرکت نشان می داد. گاهی حتی به گیر کردن بدن و زمین خوردن های پی در پی منجر می شد.

به همین دلیل از مزایای یک تیشرت ورزشی زنانه مناسب، توانایی حرکت در جهات مختلف است؛ بدون اینکه عدم انعطاف لباس، مانع حرکت کامل ما شود.

وقتی از مزایای مختلف تیشرت ورزشی زنانه در هنگام ورزش صحبت می کنیم، می توانیم به جلوگیری از دردهای ناشی از عدم حرکت بدن در جهت صحیح نیز اشاره کنیم.

یک تیشرت ورزشی زنانه مناسب، نباید در هیچ حرکتی، به بدن ما فشاری وارد کند. پارچه های تمام پنبه یا کتانی از این نظر، برای ما مناسب ورزش نیستند. تیشرت ورزشی مناسب، باید حداقل بیست درصد جنس مصنوعی کشسان در بافتش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید ست لباس دخترانه

2- جلوگیری از صدمه و افتادن هنگام ورزش

از مزایای مهم یک تیشرت ورزشی زنانه معمولی، پیشگیری از سر خوردن و زمین خوردن ما و یا گیر کردن لباس به بدنمان است.

یک لباس با اندازه و یا پارچه‌ی نامناسب، حتی در فعالیت های روزانه نیز می تواند برای ما خطرناک باشد. به همین علت است که استفاده از تیشرت ورزشی مناسب، عاقلانه تر است.

پیش تر گفتیم که پارچه غیر کشسان و نامناسب، دامنه حرکتی ما را کاهش می دهد. این از سرعت واکنش ما به اتفاقات ناگهانی، در هنگام ورزش می کاهد. عدم واکنش سریع و به موقع بدن در انجام فعالیت های فیزیکی، به راحتی به آسیب دیدن ما منجر می شود.

3- محافظت از عضلات در برابر کشیدگی بیش از حد

همان گونه که یک شلوارک گنی بایکر کمک می کند تا ساعت ها و بدون ایجاد شکم درد، پدال بزنیم؛ یک تیشرت ورزشی کشسان و مناسب نیز، همین ویژگی را دارد.

خصوصاٌ تیشرت های مدل رگلان که در هنگام ورزش، عضلات سرشانه ما را کاملاٌ ساپورت می کنند. یا تیشرت های اسپرت زنانه که در بخش سینه، پدهایی برای محافظت از بدن ما دارند. این پدها از درد شدید قفسه سینه پس از ورزش جلوگیری می کند.

یک تیشرت ورزشی با میزان کشسانی مناسب، ما را در فصل تابستان از استفاده از دولایه لباس ( نیم تنه و تیشرت اسپرت) بی نیاز می کند. این قابلیت از مهم ترین مزایای تیشرت ورزشی زنانه است.

مزایای تیشرت ورزشی زنانه به علت دوام و به صرفه بودن

پارچه انواع تیشرت ورزشی زنانه، همه به صورت انبوه و با تکنولوژی های جدیدی و از مواد اولیه بسیار ارزان تولید می شوند. این نیز یکی از بهترین مزایای خرید تیشرت ورزشی زنانه مناسب است. زیرا قیمت اجناس تولید انبوه و یا جنس مصنوعی، برای ما مشتریان ارزان تر خواهد بود.

به علاوه یک تیشرت ورزشی زنانه، نسبت به سایر لباس های ما، مدت بیشتری سالم می ماند. یک تیشرت معمولی در حالت عادی نیز، چند ماه پس از خرید تغییر رنگ می دهد. امّا تیشرت ورزشی نه تغییر رنگ می دهد و نه کیفیت پارچه اش کاهش پیدا می کند.

1-به سادگی خراب نمی شود!

به دلیل کیفیت و دوام، یک تیشرت ورزشی زنانه در برابر نور، تغییر رنگ پیدا نمی کند. پس از شست و شو، گرد و خاک و خرده نخ په آن نمی ماند و ساییدگی آن امکان پذیر نیست.

اگر با شوینده های معمولی تیشرت ورزشی را بشوریم؛ پارچه آن تحلیل نمی رود و در کل به دلیل مقامت پارچه، عمر آن بسیار بیشتر از تیشرت های معمولی است. این از مزایای مهم تیشرت ورزشی زنانه است و باعث می شود خرید آن، به صرفه باشد.

2-تنوع طراحی و قابلیت ست کردن در استایل های مختلف

این قابلیت نیز به علت ارزانی تولید تیشرت های ورزشی است. طرح های مختلف، جذاب، و ایده گرفته از استایل های مختلف با قیمتی عالی روی این تیشرت ها پیاده می شود. از طرح کبریتی تا مدل های گلدار و مخصوص استایل بوهمین، به سادگی و برای سلیقه های مختلفِ ما روی تیشرت ها، چاپ می شود.

بیشتر بخوانید: لباس زنانه ورزشی

3- ایمنی هنگام حرکت در تاریکی

تیشرت های ورزشی زنانه با رنگ بندی مختلفی (شامل رنگ های جیغ) تولید می شوند بدون آن که کیفیت یا قیمت آن ها تغییری کند. این که می توانیم یک تیشرت ورزشی زنانه با رنگ روشن و نئون را در شب نیز استفاده کنیم؛ از مزایای این دسته تیشرت های ورزشی است.

این رنگ ها منجر می شود دیگران (افراد سوار بر اتومبیل یا دوچرخه و سایر ورزشکاران) نیز ما را به راحتی ببینند و با ما برخوردی نداشته باشند.