لباس دخترانه مناسب مهمانی پاییزی - ریبون
معرفی مدل های جدید لباس دخترانه شب یلدا

شب چله یکی از مراسم هایی که برای دختربچه ها اهمیت زیادی دارند. زیرا آن ها می توانند در مراسم این شب، یک لباس بامزه و مناسب به تن کنند و تا سال ها با دیدن عکس یادگاری آن، احساس خوبی پیدا کنند. بنابراین داشتن اطلاعات در مورد تنوع و فراوانی لباس های دخترانه با تم شب یلدا، به والدین در انتخاب یک لباس زیبا و خاطره انگیز کمک می کند.

در این مقاله، مدل های مختلف لباس دخترانه مناسب شب یلدا معرفی می شود.

لباس سرهمی طرح اناری برای شب یلدا

برای دختربچه های کوچکتر و نوزادان، یکی از راحت ترین مدل های لباس، سرهمی ها هستند. این سرهمی ها، راحت، جذاب و خوش استایل هستند و روی آن ها پر از طرح های جذاب مناسب برای موقعیت های مختلف است. برخی از مدل های سرهمی مناسب نوجوانان، ممکن است رنگ های ساده ای داشته باشند. سپس با پیکسل و گیره های جذابی با طرح انار تزیین شوند که برای استفاده در مهمانی شب یلدا مناسب باشد.

هنگام تهیه یک سرهمی توری طرح اناری باید توجه کرد که در قسمت داخلی یا لبه ها، تیزی دوخت یا تور، آزار دهنده نباشد. به علاوه بهتر است سرهمی، دقیقاُ مناسب سایز کودک تهیه شود. تا این لباس دخترانه مخصوص شب یلدا، به دست و پای کودک گیر نکند و باعث زمین خوردن او نشود.

اگر نوجوان شما علاقه زیادی به استفاده از سرهمی اور سایز طرح یلدا دارد، باید والدین از ایمن بودن لباس مطمئن شوند. مثلاُ از او بخواهند چند قدم با لباس دخترانه جدید شب یلدایش راه برود یا در جهات مختلف حرکت کند. به این صورت می توان تصمیم گرفت این لباس اور سایز برای نوجوان مناسب است یا خیر.

بیشتر بخوانید: خرید لباس دخترانه

پیراهن دخترانه طرح هندوانه ای مناسب شب یلدا

از جذاب ترین و محبوب ترین لباس های دخترانه مناسب شب یلدا در میان بچه های کم سن و سال، پیراهن بلند طرح هندوانه ای است. یک پیراهن بلند، راحت و امن است و کودک می تواند با وجود آن به راحتی بازی کند.

اگر از مدل های مختلف لگ یا جوراب شلواری دخترانه نیز در زیر پیراهن استفاده شود، لباس راحت تر خواهد بود. در این صورت، نوجوانان و دختران کمی بزرگتر نیز می توانند به سادگی از این مدل پیراهن ها استفاده کنند.
لباس دخترانه شب یلدا

لباس دخترانه بافتنی برای شب یلدا

مدل جذاب دیگری که به خصوص، برای شب چله مناسب است، انواع لباس دخترانه بافتنی مناسب شب یلدا است. این لباس ها، معمولا از نخ های سبز، قرمز و سفید دوخته می شوند تا طرح هندوانه یا انار را در ذهن دیگران ایجاد کنند. اما بر خلاف مدل های سرهمی یا سایر لباس های دخترانه شب یلدا، کمی رسمی تر هستند.

به علت این که معمولا جشن شب یلدا در خانه برگزار می شود، شاید یک لباس بافتنی، باعث احساس بیش از حد گرما در کودک شود. در این صورت، به جای یک بافتنی یک تکه و قطور، می توان از مدل های نیم تنه و شلوارک یا پیراهن های کوتاه مخصوص دختربچه ها استفاده کرد. به این ترتیب، علاوه بر اینکه استایل لباس، برای تم شب یلدا مناسب خواهد بود، کودک نیز احساس راحتی می کند.
لباس دخترانه محلی شب یلدا

مدل لباس دخترانه محلی برای شب یلدا

برخی اقوام ایرانی، ترجیح می دهند در شب یلدا از لباس های شیک و زیبای محلی خودشان استفاده کنند. به خصوص دختربچه ها نیز، تحت تاثیر این رسم، لباس های مختلف زیبایی را به تن می کنند. این مدل لباس های دخترانه برای شب یلدا، ضرورتاٌ از طرح های هندوانه یا اناری تبعیت نمی کنند و بسته به رسوم هر کدام از اقوام کشورمان، طرح آن ها، مناسب شب یلدا خواهد بود.
لباس دخترانه مخملی شب یلدا

مدل لباس دخترانه مخملی مناسب شب یلدا

لباس های مخملی، بسیار شیک و خوش استایل هستند. کت و دامنی با پارچه مخملی، رسمی ترین لباسی است که می توان به تن دختربچه ها کرد. براقی و لطافت مخمل، ظاهر اشرافی یا لاکچری به لباس کودک می دهد. از طرفی مخمل، راحت و ضد حساسیت است. اما از آن جایی که قیمت پارچه مخملی کمی گران است، بهتر است از یک لباس دخترانه مخملی در موقعیت های رسمی تر استفاده کرد.

با این حال اگر علاقه به استفاده از پارچه های گران و زیبا دارید، پیراهنی مخملی، کمی جذب و ساده، برای دختران نوجوان مناسب خواهد بود. این پیراهن ها، استایل او را پر جذبه و زیبا نشان می دهند. بهتر است برای کودکان کوچک تر، از مدل های راحت تری از لباس دخترانه برای شب یلدا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: لباس ورزشی زنانه

سارافون سبز و قرمز دخترانه مخصوص شب چله

اگر والدین به خرید لباس های پوشیده تر برای کودکان علاقه دارند، مدل های مختلف سارافون با تیشرت زیری آن توصیه می شود. این نوع لباس دخترانه شب یلدا، می تواند با دو رنگ سبز و قرمز ست شود و ظاهر کودک یا نوجوان را مرتب و شیک نمایش دهد.

مدل های مختلف و شیکی از لگ ها و شلوارهای دخترانه با سارافون ست می شوند. به خصوص یک سارافون راحت، باعث می شود کودک بتواند به راحتی با هم سن هایش بازی کند و مدام در حال مرتب کردن لباسش نباشد.

برخی از نوجوان ها نیز به استفاده از سارافون تک علاقه نشان می دهند. به خصوص به عنوان لباس دخترانه در یک شب یلدای خانوادگی، استفاده از سارافون تک، استایل نوجوان را مطابق سنش نمایش می دهد. بانوان جوان نیز می توانند برای کم سن به نظر رسیدن از سارافون تک استفاده کنند.
لباس دخترانه مخصوص شب یلدا

اکسسوری های دخترانه مناسب شب یلدا

به جز مدل های مختلف پیراهن، سارافون و کت و شلوار، اکسسوری های بسیاری نیز برای تزیین مو یا لباس دختران در شب یلدا طراحی می شود. برخی از این اکسسوری ها مانند گیره یا کش مو، کوچک هستند و ممکن است توسط دخترهای خیلی کوچک بلعیده شوند. اما بیشتر این اکسسوری ها، برای سنین مختلف مناسب هستند و صرفاٌ جنس آن ها است که تعیین می کند یک اکسسوری را می توان به بچه پوشاند یا خیر.

در این جا دو مورد از اکسسوری هایی که با لباس دخترانه شب یلدا ست می شوند، توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید : مدل های ست کامل لباس گرم پاییزی دخترانه

تل سر هندوانه دخترانه

تل سر، به خصوص تل سرهای پارچه ای، برای کودکان کم سن و سال بسیار مناسب است. این تل های سر ممکن است سرهمی باشند یا تنها روی نیمی از سر را بپوشانند. آن ها کمک می کنند موهای دختربچه روی صورتش نریزد و تیپ او، پس از بازی یا دویدن در مهمانی به هم نریزد. برای نوزادان دختر، مدل های پارچه ای و سبک توصیه می شود. این نوع تل به سر نوزاد فشار مضاعف وارد نمی کند.

دستبند و گردنبند دخترانه طرح اناری

استفاده از مدل های مختلف دستبند، گوشواره و یا گردنبند اناری یا هندوانه ای در کنار لباس دخترانه در شب یلدا، استایل دخترهای 8 تا 13 سال را تکمیل می کنند. معمولاٌ خود دخترها نیز به این طرح ها بسیار علاقه نشان می دهند.

با وجود اینکه ممکن است برخی طرح ها در نظر والدین کمی بچگانه به نظر برسد، اما گاه به گاه در میان کودکان، مدل های مختلف و جدیدی مد می شوند که با گذشته کمی متفاوت است. از این رو والدین باید نسبت به تغییر مدام مد، ذهنیت بازی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب لباس عالی در شب یلدا

بیشتر بخوانید: در مهمونی شب یلدا چی بپوشیم ؟