لباس ورزشی مرتب
مهم‌ترین خصوصیات لباس‌ ورزشی زنانه

خیلی از ما در دوران مدرسه، منتظر زنگ ورزش بودیم که هر چه زودتر زمان ورزش برسد تا لباس مورد علاقه خود را بپوشیم. اکثر بانوان هنگام خرید لباس ورزشی زنانه از مهم ترین خصوصیات لباس ورزشی زنانه اطلاع چندانی ندارند فقط به دنبال زیبایی و جذابیت مدل لباس، در بازار هستند. اما غیر از زیبایی و جذابیت ، موارد دیگری نیز برای انتخاب لباس ورزشی زنانه وجود دارد. با انتخاب بهترین لباس ورزشی زنانه، خودتان را تشویق می کنید تا حرکات ورزشی را به خوبی انجام دهید.

لباس ورزشی زنانه خصوصیات و، ویژگی هایی دارد

مهم‌ترین خصوصیات لباس‌ ورزشی زنانه چند مورد دارد که میخواهیم به آن بپردازیم. لباس ورزشی زنانه ویژگی هایی دارد که هر کدام از شما هنگام خرید باید بدانید، اگر علاقه دارید یک ورزش لذت بخشی را تجربه کنید، داشتن لباس ورزشی، هنگام ورزش علاقه شما نسبت به ورزش را بیشتر می کند. بعضی از افراد بعد از مدت ها ورزش کردن احساس خستگی می کنند و دیگر توان ادامه ورزش را ندارند. اکثراٌ به دلیل لباس نامناسب است. در ادامه مطلب می خواهیم از ویژگی های لباس ورزشی زنانه را، بیان کنیم. لباس ورزشی در ورزش مهم است. زیرا از آسیب های احتمالی محافظت می کند. این امر می تواند به محافظت از ورزشکاران در برابر خراش و کبودی کمک می کند. پوشیدن لباس های مناسب از خطرات جدی محافظت می کند.

پیشنهاد ریبون: راهنمای انتخاب شلوارک ورزشی مردانه غواصی

فاکتور های مهم از خصوصیات ورزشی زنانه

لباس ورزشی زنانه ای که انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که اندام ورزشی بدنی را به نمایش بگذارد. و البته از تعریق بدن جلوگیری کند. گذشته از این موارد باید لباس ورزشی رشته خودتان را انتخاب کنید. مثلا یک دونده برای اینکه بتواند با سرعت بدود، پس لباس ورزشی را در حالتی انتخاب می کنیم که ورزشکار در آن احساس راحتی کند. و البته جنس لباس ورزشی باید از جنسی باشد که تعریق نکند یا اگر بدن شما عرق کرد، عرق بدن را جذب و خشک کند تا ورزشکار هنگام تمرینات ورزشی احساس خنکی داشته باشد. و مهم ترین خصوصیات لباس ورزشی زنانه این است که لباس بوی نامطبوعی نگیرد.
 کراپ زنانه ورزشی

جنس لباس ورزشی زنانه

از بهترین و مهم ترین خصوصیات لباس ورزشی زنانه، جنس های آن یعنی نخ یا نخ پنبه است. این الیاف عرق را به خود جذب می کند و از عرق سوز شدن در قسمت زیر بغل و کشاله ران می شود.

الیاف دیگری، مثل پارچه های بادی، نایلونی و شمعی نیز وجود دارد.به عنوان لباس ورزشی به فروش می رسانند. اگر قصد خرید لباس ورزشی با این جنس را داشتید، حتما یک لایه آستر نخی داشته باشد. اما اگر لباس هایی از جنس مصنوعی بدون آستر باشند به پوست شما آسیب می رساند و باعث افزایش تعریق در بدن شما می شود. و بعد از خشک شدن عرق ِ لباس لباس ورزشی بوی نامطبوعی می گیرد. این الیاف درست است که طول عمر زیادی دارند و راحت شسته می شوند، اما محدودیت هایی هم دارد.

به طور کلی لباس های ورزشی از جنس نخی، بیشتر از پوست شما محافظت می کنند و باید به این نکته توجه داشته باشید که هر لباسی با ظاهری شیک و جذاب نمی تواند لباس مناسبی به عنوان لباس ورزشی باشد.

 لباس ورزشی زنانه شسته شده

مهم ترین خصوصیات تعمیر و نگهداری لباس ورزشی زنانه

روش نگهداری و برخورد بسیاری از افراد با لباس های لوکس کاملا نادرست است. شما برای لباس ورزشی هزینه زیادی می کنید، ولی با چند بار پوشیدن اون حالت اولیه را ندارد چرا!؟ چون درست نگهداری و مراقبت نشده است. مجبور می شوید مجدد آن هزینه را بکنید تا دوباره خریداری کنید.

لباس ورزشی را نباید اتو کشید یا با آب گرم شستشو دهید، زیرا لباس ورزشی کشی است  بعد از خوردن گرما به لباس حالت اولیه خود را از دست میدهد. باید حواستان باشد لباسهایتان را با آب سرد شستشو دهید.

یکی از خصوصیات لباس‌ ورزشی زنانه نگهداری آن است، جنس لباس های سایت فروشگاهی ریبون جنس خوبی که دارد داخل لباس شویی حتی با آب ولرم هم شست و شو می شود. به این ترتیب، می توانید بجای وقت تلف کردن برای مراقبت از لباس ورزشی، روی دستیابی به اهداف، و تناسب اندام خود تمرکز کنید.
 لباس ورزشی زنانه کثیف شده

خصوصیات رنگ در لباس ورزشی زنانه

رنگ جزء یکی از مهم ترین خصوصیات لباس ورزشی زنانه است. شما رنگی که برای لباس ورزشی انتخاب می کنید، می تواند روی سطح فیزیکی بدن شما و روح و روان شما تاثیر بگذارد. آن دسته از افرادی که همیشه رنگ مشکی را انتخاب می کنند، ناخودآگاه بر، روحیه آن ها تاثیر می گذارد. رنگ لباسی که انتخاب می کنید اگر در فضای باز تمرینات ورزشی انجام می دهید تابش نور آفتاب می تواند بر جذب نور و دمای کلی شما در طول تمرین تاثیر بگذارد. اگر بدن شما بیشتر از بقیه عرق می کند، رنگ مشکی، مناسب برای پوشیدن در زمان ورزش نیست. زیرا تعریق در بدن را افزایش می دهد.

عموما لباس های ورزشی چروک نمی شوند، لباس ورزشی تان را مدت طولانی در ساک نگه ندارید، هرچه زودتر از داخل ساک خارج کنید و اگر زمانی برای شستن ندارید، در رختکن یا حمام آویزان کنید تا زمان شستن فرا برسد. نگه داشتن لباس های کثیف و مرطوب داخل ساک باعث می شود تا باکتری ها و قارچ ها در آن رشد و تجمع کنند. و زمینه مریضی های پوستی ایجاد کند. و اینکه هیچ زمانی لباس های ورزشی خود را روی زمین یا روی تخت نگذارید زیرا باعث انتقال و آلودگی لباس می شود.

بیشتر بخوانید: رنگ تیشرت ورزشی زنانه خود را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید!